swa Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 heb er momenteel vista opstaan en wil er xp opzeten; maar heb de melding dat er geen harde schijven zijn gevonden; daardoor kan de setup niet verder gaan; iemand een idee mvg swa
Gast Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Toevallig een Acer?? zo ja vermeld me type eens Kijk eens in je bios of je ide kunt inschakelen
theparasol Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Vast weer zo'n modern model mainboard!!! Juiste s-ata driver installeren middels f6 in text gedeelte winxp setup. Hier de oplossing En hier recent topic over zelfde!
Ome Merde Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 hoe probeer je XP te installeren ? vanuit Vista ? merDe deze ruimte is te huur
Gast Geplaatst: 16 december 2007 Geplaatst: 16 december 2007 Als je via bios op ide kunt zetten is de f6 optie niet nodig Vanwege xp te installeren waar een vista op staat of stond krijg je geheid prolemen Ik heb het zo gedaan Alles geformateerd ook de recovery partition!! Schijf naar ide gezet nogmaals geformateerd opnieuw gepartitioneerd en vervolgens Xp erop gezet draait als een speer nu Kun je schijf in je bios nu niet handmatig op ide zetten dan moet je idd Juiste s-ata driver installeren middels f6 in text gedeelte winxp setup Hoe en wat staat in de eerder vernoemde links hierboven
swa Geplaatst: 16 december 2007 Auteur Geplaatst: 16 december 2007 ok maar hoe deze dan formateren? normaal als je een bootdisk gebruikt zoals xp zelf een bootable disk is gaat die normaal formateren als je op ja stemt maar geraak niet verder met de opstart ervan
swa Geplaatst: 16 december 2007 Auteur Geplaatst: 16 december 2007 heb het in de bios kunnen veranderen en het werkt nu moet ik dit na instalatie nu terug veranderen of niet mvg swa pssss......... allemaal bedankt voor het meedenken
Gast Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 als je xp er eenmaal op hebt staan op ide laten staan
swa Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Geplaatst: 17 december 2007 Citaat: als je xp er eenmaal op hebt staan op ide laten staan bedankt ome peter
theparasol Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 Zet hem maar eens terug naar native s-ata en windows start nooit meer door maar crashed met een BSOD. Je kunt beter installeren met F6 methode tijdens installatie want hierdoor krijg je een OS wat sneller functioneert. Helemaal in Veilige Modus. Enfin, maakt ook niet uit: het werkt!
Gast Geplaatst: 18 december 2007 Geplaatst: 18 december 2007 "Zet hem maar eens terug naar native s-ata en windows start nooit meer door maar crashed met een BSOD." daarom ook niet terug zetten gewoon alles laten voor het is
swa Geplaatst: 18 december 2007 Auteur Geplaatst: 18 december 2007 ok lukt nu toch niet meer wilde het doen maar was nog wat bestanden vergeten af te halen. daarom had ik het niet laten doorgaan maar nu reset die zich telkens terug naar sata ipv ide ook als ik safe met F10?????? moet hem nu terug naar de ##GECENSUREERDE TEKST OF URL## doen want netwerk kaart heeft het begeven. zal het na herstelling terug proberen heb een nieuwe instalatie gedaan zodat die terug in fabriekstoestand is mvg swa
Gast Geplaatst: 19 december 2007 Geplaatst: 19 december 2007 Op ide laten staan zorgt er mogelijk voor dat je sata schijf mogelijk niet optimaal presteert... In native mode(AHCI mode) wordt namelijk ook gebruik gemaakt van de eventuele NCQ mogelijkheden van je schijf; Iets wat in ide modus niet kan.
sevensheaven Geplaatst: 20 december 2007 Geplaatst: 20 december 2007 ik doe altijd bij de instalatie eerst de partitie weg halen,en daarna maken...dan formateren. Voordeel hiervan is,dat daadwerkelijk alles weg is van je hd.Met alleen formateren,blijft alles erop staan,tot het overschreven wordt. dus probeer dit eens van uit het bootmenu van de xp cd mvg stef Dreambox 800HD,500HD,500S triax 80cm Rotor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen