Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Wil binnenkort meerdere ontvangers van signaal voorzien. Het staat nog niet definitief vast, maar wil 8 (misschien 10) satelliet-signalen doorgeven naar 4 (misschien 6) ontvangers.

Heb al naar multiswitches gekeken, maar daar kun je niet verder dan 4 satelliet-ingangen. De ontvanger-zijde is meestal voldoende. Mijn voorkeur gaat wel naar een multiswitch oplossing, omdat je later eenvoudig een extra ontvanger kan bijzetten (zolang je de juiste multiswitch hebt).

Een andere optie is om voor 4 x 8in1 switches icm quad-lnb's te gaan. Grote nadeel is, dat als je later nog een ontvanger erbij wilt, dit betekent dat je alle 8 lnb's moet gaan vervangen voor een octo.

Bestaat er een bv. een 33/8 multiswitch? De grootste was een 17/8 wat ik heb gezien. Of zijn ze (aan de satelliet-ingang-zijde) te koppelen?

Heeft iemand ervaring met een soortgelijke situatie, of advies hierover?

Geplaatst:

33/x switches zijn nog in ontwikkeling, je kan wel 2x17/16 doen met diseqc daarachter.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

• 3 maanden later...
Geplaatst:

Ik kom even terug op deze topic, aangezien deze nu actueel aan het worden is.

Heb voor 99% besloten dat het 2 x MultiSwitch 17/8 gaat worden, zodat ik dus 8 satellieten naar 8 ontvangers kan verbinden.

- Welke merken multiswitchen zijn aan te raden? Triax en Spaun zijn erg duur. Ik heb goedkopere gezien, bv. EMP Centauri (rond de 200 euro) of Vialuna (rond de 140).

- Welke quattro-lnb's zijn aan te raden? MTI is best duur, of toch maar voor de Smart Titanium gaan, of voor Chess, Inverto e.d.

- Welke switch moet ik gebruiken om de 2 multiswithes te combineren? Moet dat een uncommited switch zijn? Heeft alleen Spaun een uncommited switch?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen