Wiend Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Op www.lyngsat.com staat o.a. bij de Telecom 2C satelliet op 3.0°E een toevoeging "incl. 3.8°". Kan iemand daar eens iets meer over vertellen? Er ligt mij iets bij dat zo'n satelliet dan "uit de koers is" of verplaatst wordt naar een andere positie. Zijn uitzendingen via die satelliet (als die uberhaupt plaatsvinden) dan nog te volgen en zo ja, waar moet je dan je schotel ongeveer op richten? Bedankt alvast!
Snuffer Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Klopt een sat beweegd zicgzelf in een kubes van 150 KM. Als hij Incl. 3.8 is wil dit zeggen dat hij 3.8 Graden uit de kubes is. Met een elevatie systeem kan je dan de schotel even boven de clark beld tillen. Voor de uplink is dit geen probleen de meeste kunnen vanuit de auto of grondsation die paar graden zo bij trekken. Een mooi voorbeeld id de 20 West deze is soms te zien en soms moet je de elevatie gebruiken. Waar je de schotel naar toe moet richten wil wel eens schelen soms 1 graad maar soms wel 3,8 graden en uh meestal naar boven. Hoop dat je hier iets mee kan. Snuffer TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Wiend Geplaatst: 17 december 2007 Auteur Geplaatst: 17 december 2007 Bedankt voor je reaktie. Ik heb weliswaar een grote, draaibare schotel maar die volgt (uiteraard) de Clarke Belt en is niet (automatisch) in hoogte verstelbaar. Maar het is me nu duidelijk, bedankt!
Gast Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 Ook grote uplinkschotels korrigeren hun positie van tijd tot tijd en volgen zelfs satelliten in bijvoorbeeld de Astra vloot op hun baan. Ze staan wel schijnbaar stil, maar in de praktijk is dat niet zo. Dat geldt trouwens voor iedere satelliet op de Clark-belt. Alleen voor kleine schotels is dit niet waarneembaar.
Snuffer Geplaatst: 17 december 2007 Geplaatst: 17 december 2007 "Klopt een sat beweegd zichzelf in een kubes van 150 KM" Vandaar ook deze regel TBS IPTV FEEDS NETWERK MAKEN .
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen