Ga naar inhoud


[Homecast HS 8100 HDPVR] Ervaringen gevraagd.


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb de homecast 5101 hdtv nu enekele weken draaien en hij bevalt me prima. (Heb mn Humax 2000 laten adopteren) Het lijkt me best waarschijnlijk dat het tuner gedeelte van de 8100 ver overeenkomt. De ontvanger loop lekker vlot tussen tvv en cd en ook van sd naar hd gaat lekker snel. Om kort te zijn een fijne ontvanger met een helaas iets goedkoop aanvoelende afstandsbediening, en wat ik heel belangrijk vind is de product ondersteunig vanuit Duitsland.

HOMECAST HS 5101 CI HDTV (Duitse firmware) / Philips 32-8404H/ triax 88 cm- draaibaar CD+TVV /Diablo Light/Aston. Strong 6355 + 60 cm Triax (voor op vakantie)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Als beginnende Sat gebruiker en sat4all lid ben ik juist geintreseerd naar de meningen van ervaren gebruikers/hobbyisten van de Homecast HS 8100 PVR HDTV TWIN Tuner. Ik zou, waarschijnlijk net als de TS, graag willen weten hoe men over de zaken denkt zoals de beeldkwaliteit, snelheid, HDMI compatibiliteit enz van deze tuner. Ik hoop dat de volgende posts meer ontopic zijn en gepost door mensen die het apparaat minimaal in werking gezien hebben.
Aangezien ook niet-leden en niet-hobbyisten, fora als deze lezen om hun eigen mening te vormen over de kwaliteiten van een product.



Ik ben in het bezit van de HS 8100 PVR Twin. De beeldkwaliteit is veruit het beste wat ik tot dusver heb gezien. Ik heb meerdere receivers mogen testen waaronder de reelbox, eycos etc, maar deze receiver is het allermooist. Ik heb e.a. aangesloten via HDMI. Ik ben erg kritisch als het om beeldkwaliteit aangaat omdat ik een grote LCD 52" bezit. Het is een gebruiksvriendelijk apparaat. EPG werkt zeer goed, dubbel recorden en een zender kijken, het maakt niet uit of het nu HD, encrypted kanaal, of op dezelfde transponder is. Geweldig. Overigens, het apparaat heeft nog veel meer mogelijkheden.

gr.

Albert.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke cam gebruiken jullie voor de CDS kaart? Of heeft het apparaat ook een ingebouwde cardreader? Is het ook mogelijk om de MHW epg te benaderen?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

En neemt hij dan gecodeerd of ongecodeerd op?

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecodeerd en ongecodeerd.

 

Als je een gecodeerde zender opneemt en je kijkt naar een andere gecodeerde zender dan neemt hij gecodeerd op.

 

Als je een gecodeerde zender opneemt en je kijkt een FTA zender dan neemt hij ongecodeert op.

 

Als je vanuit timerstand opneemt en je kijkt niks dan neemt hij ongecodeerd op.

 

HDTV opnemen kan twee zenders tegelijk en een derde kijken.

 

Gecodeerde opnamens kan je zelf handmatig decoderen door ze te kijken en gelijktijdig weer op te nemen.

 

Er komt in de directe toekomst een firmware update waarmee je automatisch gecodeerde opnamens kan decoderen. Bijvoorbeeld in de nachtelijke uren.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben sinds 3 dagen in het bezit van de Homecast 8100 PVR HDTV. Ik woon in Duitsland en ben door een gelukje in het bezit gekomen van een Tuner zonder HDD (Direkt van Homecast). Heb er een Samsung 500GB ingebouwd.

Het apperaat werkt erg mooi. De CDS Kaart werkt goed met de T-REX Super Modul.

Zappen gaat snel,zelfs gecodeerde zenders gaan vlot.

Opnames starten vlot en de beeldkwaliteit is op mn LCD perfekt.

Er is een nieuwe Software die een aantal Bugs oplost(die ik nog niet had).

 

http://www.homecast.de/lang/german/phpbb/viewtopic.php?t=5126

 

Mssl

Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 +  XTrend ET7500 alles op Open PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad werkt de nieuwe firmware, 1.01.9B, heel erg goed. Ben hem nu al een aantal dagen aan het testen maar dit is echt een firmwareversie waarin de grootste bugs zijn aangepakt.

 

De spontane reset, waarbij in sommige gevallen (zeker niet alle) de ontvanger naar fabrieksinstelling werd terug gebracht is nu niet meer aanwezig. Daarnaast nog andere kleinere bugs die verholpen zijn waardoor de werking van de ontvanger nu, zeker voor een apparaat die slechts enkele weken op de markt is, boven verwachting goed te noemen is.

 

Werkt inderdaad goed met alle veel verkochte modules. Met de Aston DUAL CI blijven er nog wat hele kleine popup scherm probleempjes wanneer men met twee CI modules gelijktijdig een CDS en TVV kaart gebruikt. Bij gebruik van de Aston CI, eventueel met een andere CI voor een andere coderingsysteem gelijktijdig gebruikt, geeft geen enkel probleem. Zoals hierboven gezegd ook hobbymodules als Diablo en (Super) T-Rex geven geen enkele problemen.

 

Voor de liefhebbers hieronder de veranderingen in de (beta) firmwarversie 1.01.9B:

 

1.) Problemen met diverse Disceq schakelaars verholpen.

2.) De compabiliteit met externe datadragers is verbeterd.

3.) Het spontane reset probleem veholpen. Tevens reset problemen bij ingave van timeropname verholpen.

4.) Het aantal timeropnamens verhoogd tot 50.

5.) Firmware update via USB kan nu ook zonder beeldscherm worden uitgevoerd. De methode hiervoor is:

* STB met netschakelaar aan de achterzijde uitschakelen

* USB stick met firmware in een USB poort steken

* De standbye toets ingedrukt houden

* STB met netschakeaar aan de achterzijde van de ontvanger inschakelen (standbye toest ingedrukt houden)

* Stanbye toest ingedrukt houden tot updating op het front display getoont wordt.

* Na update wordt de STB opnieuw opgestart.

 

Nieuwe betafirmware is te downloaden via http://download.homecast.de/1.01.9B.zip

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kan iemand mij vertellen hoe de timeshift functie werkt bij de Homecast.

 

Kan je zoals bij Topfield een uur "terug in de tijd" en staat hij altijd aan of moet je eerst op pauze drukken voordat hij iets doet.

 

Ik heb een Topfield en een Dreambox maar ik merk dat ik toch meer gebruik maak van de Topfield vanwege deze functie. Dat zal dus ook de reden zijn waarom ik hem wel of niet zal kopen.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Werkt deze ontvanger ook met smartwi??

Visiosat Big Bisat (0.8W, 9, 13,19.2,23.5,28.2) 3 x Inverto quad, 2 x Alps quad, 1 x Venton rocket 2 x Disecq 1/8 1 x Diseqc 1/10

VU+ Ultimo 4k DVB-S FBC/DVB-C FBC,WD AV GP WD20EURS, 2TB @ Panasonic tx-50exw784 + Logitech Harmony 665
Qviart Lunix 4K @ Panasonic TX-L42E5 + Logitech Harmony 700

Ziggo start CI+

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hi satwatcher,

 

Ik heb ook een homecast 8100, en ik zie dat je de update 1.09b hebt doorgevoerd met volle tevredenheid. Wellicht kan jij me helpen met het beantwoorden van een vraag.

 

Op dit moment is mijn tuner voorzien van de volgende firmware.

 

onder USB transfer wordt aangegeven: H/W 1.00.50 S/W 1.01.4B

 

Onder Software/Kanalen upload wordt aangegeven: H/W 1.09.00 S/W 1.01.4B

 

version loader: 1.02

 

Als ik probeer om een USB stick te laden in de tuner, wordt deze niet herkend. Voorzijde of achterzijde maakt niet uit. Welke stick ik ook probeer (formaat: FAT en Fat32) maakt niet uit. In het menu onder USB Transfer wordt dus geen USB device herkend. Hiermee kan ik de kanalen etc. dus niet uploaden naar een USB stick. Het vervelende hiervan is dat ik dus ook niet kan updaten naar de nieuwe versie.

 

Ik hoorde van de dealer waar ik de tuner heb gekocht dat er inmiddels een speciale firmware (gecustomized) in zit. Gezien de gegevens bovenstaand is dit wel juist? kan ik de tuner beter updaten naar de laatste 1.09B? Ik heb nml. nogal wat problemen met het tegelijkertijd opnemen van 2 programma's via EPG.

 

mvg,

 

Albert_D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voor mij lijkt de Homecast HS 8100 interessant, echter weet iemand of het volgende mogelijk is:

 

- Herhaalde opnames, bijvoorbeeld elke maandaag, dinsag en woensdag automatisch hetzelfde programma opnemen.

- Gelijktijdig beeld via de scart en HDMI aansluiting, bijvoorbeeld om een tweede TV toestel aan te sluiten.

- Is de SP/DIF aansluiting een coax of toslink optische aansluiting.

 

Mvg.

 

Adri.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Albert,

 

Ik weet natuurlijk niet wat voor firmware je dealer in de ontvanger heb gezet. Wat versta je onder customized is dan de vraag. Daar kan je ook bijvoorbeeld onder verstaan dat hij geleverd is met een al voorgeprogrammeerde zenderlijst.

 

Ik heb, om het geinig te houden, gewoon een Topfield (is Kingston) USB stick gebruikt om de Homecast te upgraden naar een nieuwe firmwareversie. Ik gebruik die stick om meer apparaten mee te upgraden dus doe ik hem voor gebruik altijd standaard formateren (FAT32).

 

Upgraden was op zich zeer eenvoudig en zonder problemen. Gewoon stickie voor erin en vis het menu de firmware update optie kiezen. Binnen 2 minuten was het gepiept en zat de nieuwe firmware erin.

 

Heb je al eens geprobeerd een andere stick te gebruiken ? Anders terug naar je dealer en hem even de nieuwe firmware erin laten blazen. Ik zou het zeker aanraden. De nieuwe firmware is een verbetering te noemen.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan via het EPG direct een timerevent aanmaken. Je kan elke dag een bepaald programma op een bepaalde tijd op een bepaalde zender laten opnemen. Ook kan je bijvoorbeeld op een bepaalde dag van de week elke week een programma laten opnemen met één ingave.

 

In principe kan je ook bepaalde dagen van de week een programma laten opnemen alleen zou je dan voor elke dag eenmalig een timerevent moeten aanmaken. Het kan dus zeker wel op op bepaalde dagen per week een bepaald programma te laten opnemen.

 

HDMI en Scart heb ik niet geprobeerd. Staat standaard op HDMI. Is het mooiste beeld. Denk op zich dat het overigens geen probleem zal zijn.

 

Er zit een optische (Toslink) digitale geluidsuitgang op deze HDTV PVR ontvanger.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...