Ga naar inhoud


[Homecast HS 8100 HDPVR] Ervaringen gevraagd.


Gast

Aanbevolen berichten


  • Reacties 54
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Citaat:
Nee nog niet. Ze schijnen er wel aan te werken en in één van de komende firmwareversies zou het erin moeten komen.

Dus maximaal 4 satellieten op dit moment.

Of alle satteliten via Diseq 1.2 of USALS en een rotor.

Adri.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

en dit zijn de wijzigingen

Citaat:

Datum 08.01.2008

Model HS8100 CIPVR

ID 5020022000

Version 1.03.0A

 

! Es gab noch das ein oder andere Problem mit diversen

Multischaltern.Änderung Problem behoben.

! Die Kompatibilität für externe USB Geräte wurde erweitert.

! Der Receiver hat sich aufgehängt wenn aufnahmen Programmiert wurden und

der Receiver aus dem Standby aufgewacht ist. Problem behoben.

! Es kam immer wieder zu abstürzen. Problem behoben.

! Aufnahmetimer wurde von 8 auf 50 erweitert.

! Es kann ein Softwareupdate auch OHNE Bildschirm durchgeführt werden,

geht wie folgt vor.

A. STB ausschalten (Netzschalter)

B. USB-Stick mit STB verbinden.

C. Die Standbytaste gedrückt halten

D. STB einschalten

E. Die Standbytaste so lange gedrückt halten bis im Frontdisplay Updating steht.

Das Update wird automatisch durchgeführt.

F. Die STB rebooted neu Fertig das neue Update ist aufgespielt.

Dieses gilt natürlich ab dieser Version für spätere Updates

 

heb ik meteen ook nog wat vragen

 

1: Hoe zit het bij deze met de EPG ook maar 2 programma's voorruit of

heeft deze wel meerdaagse EPG ?

2: Klopt het dat deze de opnamens reeds gedecodeerd opneemt

dus je kunt ze terug kijken zonder de kaart van CD erin ?

3: Heeft deze alleen MPEG4 of ook MPEG2 ?

4: Kun je hier 1 gecodeerde zender bij kijken en een andere gecodeerde zending opnemen ( mits je natuurlijk een DUAL LNB hebt )

Link naar reactie
Delen op andere sites

1) Meerdaagse EPG is er natuurlijk wel voor de Duitse zenders en alle andere zenders die gebruik maken van de DVB EPG. Bij CanalDigitaal en TV Vlaanderen is het alleen now/next. Met andere woorden de Homecast ondersteund de MHW EPG (nog) niet.

 

2)Opnamen worden gecodeerd op de HD gezet. Alleen als je een zender die je opneemt bekijkt of het via timer opneemt en niets anders met de Homecast doet staan ze ongecodeerd op de HD. Je kan overigens gecodeerde opnamens afspelen en direct weer opnemen zodat het gekopieerde bestand wel ongecodeerd op de HD komt te staan. Verder heeft Homecast aangegeven op termijn wel met een decodeeroptie te komen in de firmware van de Homecast. Wanneer is nog niet bekend.

 

3)MPEG2 en MPEG4 zowel in de DVB-S als DVB-S2 standaard met H.264 ondersteuning.

 

4)Ja. Je kan zelfs twee zenders opnemen en een derde bekijken.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oude firmware. Met nieuwe firmware geen problemen meer gehad.

 

Was overigens slechts zeer sporadisch met de oude firmware en deed zich hoofdzakelijk voor bij BBC-HD. En met die zender hadden meer ontvangers met de eerste firmware last mee. Is namelijk HD in MPEG4 maar dan in DVB-S in plaats van DVB-S2 zoals de meeste HD zenders op de satelliet.

Satwatcher

---------------------------------------

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben inmiddels ook eigenaar van deze kast. In de doos is de handleiding alleen in Duits. Weet iemand waar je de Nederlandse handleiding van downloaden? (als hij bestaat)

 

Leontien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: jellesbode
Hoe is de stabiliteit van de ontvanger.
Lees op het duitseforum nogal wat problemen.
Spontaan resetten bij HD zenders en afspelen.


Er zijn helaas nog problemen! Vooral het opnemen wil niet altijd lukken.Dan moet ik de reciever aan de achterzijde opnieuw starten.
Dit is een veel voorkomend probleem.Homecast erkent dit probleem en werkt aan een update die dit moet verhelpen.Verder is het een fijne Reciever. snel zappen en perfect beeld.

Groetjes

Edwin

Philips 55/9036+ OLED - VU+ Solo 4K - Samsung 55 KS 9090 +  XTrend ET7500 alles op Open PLI.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Origineel bericht van: eppie111
Origineel bericht van: jellesbode
Hoe is de stabiliteit van de ontvanger.
Lees op het duitseforum nogal wat problemen.
Spontaan resetten bij HD zenders en afspelen.


Er zijn helaas nog problemen! Vooral het opnemen wil niet altijd lukken.Dan moet ik de reciever aan de achterzijde opnieuw starten.
Dit is een veel voorkomend probleem.Homecast erkent dit probleem en werkt aan een update die dit moet verhelpen.Verder is het een fijne Reciever. snel zappen en perfect beeld.

Groetjes

Edwin


Nou nou, dat zijn in mijn optiek echt wel vrij ernstige problemen...
Ik was van plan om tot aanschaf (HS8100HDPVR) over te gaan maar daar zie ik toch maar vanaf.
En dat uitzetten aan de achterkant, dat probleem kent de Inverto IDL7000 ook. Da's niet zo best natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe deze Homecast 8100 zich verhoudt in vergelijking met de Topfield TF7700HDPVR.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Paulus
Origineel bericht van: eppie111
Origineel bericht van: jellesbode
Hoe is de stabiliteit van de ontvanger.
Lees op het duitseforum nogal wat problemen.
Spontaan resetten bij HD zenders en afspelen.


Er zijn helaas nog problemen! Vooral het opnemen wil niet altijd lukken.Dan moet ik de reciever aan de achterzijde opnieuw starten.
Dit is een veel voorkomend probleem.Homecast erkent dit probleem en werkt aan een update die dit moet verhelpen.Verder is het een fijne Reciever. snel zappen en perfect beeld.

Groetjes

Edwin


Nou nou, dat zijn in mijn optiek echt wel vrij ernstige problemen...
Ik was van plan om tot aanschaf (HS8100HDPVR) over te gaan maar daar zie ik toch maar vanaf.
En dat uitzetten aan de achterkant, dat probleem kent de Inverto IDL7000 ook. Da's niet zo best natuurlijk.
Ik ben benieuwd hoe deze Homecast 8100 zich verhoudt in vergelijking met de Topfield TF7700HDPVR.


In vergelijking tussen de Homecast en de Topfield staat de Homecast er beter voor.
Lees de laatste dagen op een forum van een nederlandse leverancier dat kopers hun Topfield inruilen omdat de firmware die de problemen zou oplosssen maar niet komt.
Wat beeld kwaliteit komt in deduitse testen de Homecast er erg goed uit.
Verder lees je dat van de huidige HD receivers bijna allemaal met software problemen zitten.
Zelf wil let ik eens op de firmware updates of die regelmatig komen dan gebeurd er nog wat op de fabriek.

VU+ DUO Triax 90cm, Sab Unix triple

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allemaal,

 

Ik ben ook aan het kijken naar een HD ontvanger en ben zeer geintereseerd in deze HS 8100.

Wat me nog niet duidelijk is is :

Kan ik met 1 CD kaart 1 zender (bv rtl4) opnemen en bv sbs6 kijken.

Dus met 1 kaart 2 zenders op dezelfde lnb...?????

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast NewPowerSoul

Deze thread is zeer interessant voor mij. Ben aan het overwegen op satelliet-tv over te schakelen en ben aan het twijfelen tussen de Topfield 7710 en de Homecast 8100. Hoe meer info hoe beter ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...