Gast Geplaatst: 30 januari 2001 Geplaatst: 30 januari 2001 ....maar ik zou graag willen weten wat het volgende is: 24C16 en PIC 16F84<P>wie kan en wil mij dit vertellen..<P>thx
prutsie Geplaatst: 30 januari 2001 Geplaatst: 30 januari 2001 1-pic16F84 = programmeerbare microprocessor<BR>2-24c16 = eeprom (geheugen)<BR>deze processor in combinatie met de geheugenchip zijn ooit door hackers gebruikt om smartcardjes te emuleren. degene die voor deze kaartjes het eerste software vrijgaf was Stegen, met de MultiMac II software. met deze software kon je (bijna) alle D2Mac kanalen kijken. vandaar de naam MM-2 kaartje. Later kwamen er plastic kaarten met de combinatie van deze 2 chips erin. deze kaartjes hadden een gouden kleur, en omdat de chips van de wafer rechtstreeks op de kaart waren gemonteerd, net zoals bij een originele kaart werden deze kaartjes al snel Goldwafers genoemd. wat je nu dus als goldwafer wordt voorgeschoteld is het dus vaak niet. ook werden er kaartjes met deze chips erop verkocht met een plaatje van het helal erop, de zgn. galaxy cards. omdat nog hele volksstammen deze kaartjes nog hebben / hadden liggen is het niet verwonderlijk dat de huidige emulatoren weer met dezelfde chipjes werken.<BR>tot zover de historie.<BR>peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
Gast Geplaatst: 31 januari 2001 Geplaatst: 31 januari 2001 Hartstikke bedankt voor de snelle reactie...<P>Greetzzz
Aanbevolen berichten