Ga naar inhoud


DVB-T via USB met actieve antenne ?


ritselaar

Aanbevolen berichten

Sinds kort een nieuwe krachtige laptop en wil eigenlijk ook de mogelijkheid hebben om dvb-t via de laptop te kijken.

 

 

Je wordt doodgegooid met diverse ontvangers via USB, maar ik zoek iets met een actieve antenne ivm beter ontvangst.

 

Heeft iemand hier een suggestie ?

 

 

Frits de Laar

VU+ Duo2
CanalDigitaal FamilieHD pakket

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja ja bij die bekende Primawinkel hebben ze nu een goed werkend model

rond 170 Euro, maar bij een abo...zo'n 90 retour

Maar of je een aktieve antenne er op aan kan sluiten is mij niet bekend...

 

Snurker

 

1482658-USB_digitenne_tuner.jpg

post-465-1318259549,1099_thumb.jpg

( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Ritselaar,

 

Wat dacht je ervan om een powerinserter tussen de Dvb-T usbstick en de externe antenne te plaatsen,,, bvb. de KPN actieve binnenantenne/ buitenantenne je hebt dan 5 Volt via een adaptortje nodig om de powerinserter van spanning te voorzien en dus dan ook de antenne of plaats een ''ouderwetse'' Fuba antenne ergens buiten (verticaal)en dan heb je meestal 24 volt nodig ingeval van het ontvangen zonder versterker heb je helemaal geen powerinserter en voedingsadaptor nodig gewoon de coaxplug van de buitenantenne inpluggen klaar.

Hier heb ik dat al eens geprobeerd met een Concepronic Dvb-T stick werkt 100% en het fijne is dat je alle regionalen blijft ontvangen die daar bij jou te ontvangen zijn omdat je gewoon alles in jouw zenderlijst krijgt en behoud na een zenderscan alle regionalen, dat is niet zo bij de Kpn en de meeste gewone ontvangers die pakken het sterkste signaal in de buurt en je krijgt dan zoals hier alleen Tv Gelderland of na handmatige herscan b.v.b alleen Tv Brabant etc. etc.

Zo'n Dvb-Tstick heeft dus mijn voorkeur omdat je alle zenders kunt ontvangen! nadeel is dat je alleen de Free to air ontvangt! maar dat zijn er zo'n 30 in het oosten van het land dat moet lukken in de Liemers!

 

RISO

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...