Ga naar inhoud


[TF 5510pvr] Hoe Aston Cam updaten naar sw versie 2.18?


robtopf

Aanbevolen berichten

Probleem update Aston Cam (huidige sw versie 2.17)

Wie kan mij helpen ?

De update naar sw versie 2.18 krijg ik niet voor elkaar. Wat doe ik fout ?

De ontvanger staat correct op STB Comag, freq. 12.603-H-22000-5/6. Echter voorafgaand hieraan probeer ik in het Com. Interface menu de berichten op "Geen limiet"te zetten. Dit werkt niet bij mij, na het zetten op Geen limiet druk ik op OK waarna de setting weer terugvalt op 1 sec. Mogelijk dat hierdoor de download niet slaagt ?

 

Bij voorbaat dank...............rob de mare.............

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Rob,

Dit onderwerp is in dit forum al herhaaldelijk aan de orde geweest.

Het is een bekend fenoemeen dat de download via de satelliet soms dagen niet wil lukken en dan met eens weer wel.

De instelling van de berichtenduur heeft geen direct gevolg op het downloaden maar heeft tot doel dat je kunt zien dat de download bezig is (aftellen) en je de ontvanger dan niet uitzet.

Je kunt trouwens de upgrade ook met het bestand flux_218_Comp.zip direct vanaf de TF5510PVR uitvoeren. Dit bestand kun je vinden op de FTP site van Aston (ftpaston.free.xx). Google maar naar de naam van het bestand dan komt de site vanzelf in beeld.

Verder moet je je ook afvragen of de upgrade nu echt wel zin heeft want er zijn forumleden die niet blij zijn met de upgrade naar 2.18.

Ik zelf heb op de 5510 geen problemen ondervonden maar wel op de 7700 maar daar staat het nog niet vast waar het probleem uiteindelijk ligt.

Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jurgen, bedankt voor je snelle antwoord.

Ik ben blij dat de instelling van de berichtenduur op zich geen direct gevolg heeft op het downloaden, maar het is toch raar dat de tijdsinstellingen van de berichten bij mijn TF 5510pvr niet zijn in te stellen. Wat betreft de update van de Aston heb ik niet zo'n haast, ik probeer het in de komende tijd nog wel een aantal malen.De enige bug die ik hinderlijk vindt is dat bij het afspelen van een gedecodeerde opname regelmatig "Geen Kaart" verschijnt bij vooruit- of achteruit spoelen.

 

Nogmaals mijn dank.............rob de mare.....................

Technidsat Digit ISIO STC  4K  UHD

2 stuks Wavefield T55 (NED. en Frankrijk), LNB's : 4 X Twin Inverto. 2 X DiseqC switches.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
....De enige bug die ik hinderlijk vindt is dat bij het afspelen van een gedecodeerde opname regelmatig "Geen Kaart" verschijnt bij vooruit- of achteruit spoelen.

Rob,
Nu maak je het helemaal spannend.
Als je een opname al hebt gedecodeerd en je speelt deze daarna weer af dan heeft de Aston CAM of kaart al helemaal geen invloed op het afspelen.
Je kunt immers de Aston CAM of kaart uit de TF verwijderen en de gedecodeerde opname speelt vrolijk door.
Als je bij het afspelen van een gedecodeerde opname toch nog de foutmeling 'Geen kaart' ziet dan is het decoderen (kopiëeren) niet goed gegaan.
Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...