Ga naar inhoud


[EyeTV 310] Canal Digitaal CAM problemen


Gast MacSat

Aanbevolen berichten

Ik kijk met mijn iMac digitale tv via de schotel. Hiervoor gebruik ik een officiële Canal Digitaal starterset, dus de Mediaguard CAM en natuurlijk de CD smartcard, en een Elgato EyeTV 310, icm EyeTV 2.5.1 software. De EyeTV 310 ontvanger is eigenlijk de FireDTV S/CI http://www.digital-everyw.../index.php?sid=1190404681 maar dan voor de Mac

 

Zeer regelmatig kan ik de MTV zenders niet ontvangen, ik krijg dan de melding "encrypted". Soms gaat de melding met enkele seconden of minuten weer weg, en kan ik gewoon één van de MTV zenders bekijken. Het gebeurt echter vaker dat het kanaal helemaal niet wordt getoond.

 

Oplossing voor even is dan de CAM uit het CI slot te trekken, en er weer in te duwen. Ik kan dan een weer een paar keer heen en weer zappen tussen die MTV zenders, en dan begint het gedoe weer opnieuw.

 

Ik toen nieuwe software ingeladen op de CAM (Softwareversie: CANALDIGITAAL 1.09.003(1.09.01.00) - Firmware: 1.03.05 - Download ID: 8 ), want die zou de stabiliteit vergroten. De MTV zenders deden het toen prima, geen probleem. Alleen toen vertoonden een paar Nederlandse zenders (SBS6, Veronica, Nat Geo) dezelfde verschijnselen, soms met vastlopen van de software of ontvanger aan toe. Af en toe was een oplossing om even te schakelen naar een FTA kanaal, en daarna weer naar de betaalde zender terug te gaan. Maar dat werkt maar voor korte duur jammergenoeg.

 

Ik ben met de CAM terug naar de dealer gegaan, alwaar 'ie getest werd, o.a. in een officiële Canal Digitaal ontvanger. Conclusie: kapot. Ik heb een nieuwe CAM meegekregen met de vorige software versie erop, alleen deze vertoont dezelfde kuren als de eerste CAM.

 

Ik heb contact opgenomen met Elgato. Zij zeggen dat deze CAM volledig moet werken op deze ontvanger, en ik moest contact opnemen met Canal Digitaal, omdat zij brakke software op de CAM vermoedden. Zo gezegd, zo gedaan en Canal Digitaal gebeld. Zij geven 0,0 ondersteuning omdat ik via de computer kijk Ook toen ik meldde dat de dealer al een defect hadden geconstateerd en Elgato hetzelfde vermoedt, was de meneer aan de lijn niet onder de indruk

 

Ik durf nu de software niet meer te updaten van de CAM, het laatste wat ik wil is haperende Nederlandse zenders. Ik heb dus nu Software versie 1.01.005 op de CAM

 

Ondervindt iemand soortgelijke problemen met deze CAM? Waar zou de fout kunnen zitten, in de CAM, of de EyeTV ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Gast Corneille

Door op EyeTV te zoeken zie ik nu pas hetzelfde probleem als ik heb. Ik ontvang op mijn MAC-EyeTV310 combinatie de Ned.zenders niet meer. Encrypted is de melding, terwijl diezelfde CAM in een Topfield wel gewoon werkt. Helaas weet ik de oplossing niet. Ik weet ook niet de software van de CAM uit mijn hoofd.

Dus aan mijn reacite heb je eigenlijk ook niets, alleen maar morele steun.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...