Ga naar inhoud

welke PC hardware het beste nemen voor HD?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Nu ik zins kort over een mooie full HD TV beschik wil ik graag een kleine PC bouwen voor niet al te veel geld zodat ik er niet word uitgegooid door vrouw lief. (tis trouwens veel te koud in Skopje om zonder dak boven mijn hoofd te overleven) tongue.gif

Nu wil ik graag een kleine PC bouwen met HDMI uitgang, dit liefst onboard.

Wat zouden jullie mij adviseren en wat zijn zo de prijzen?

Alvast mijn dank...........

Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar

Geplaatst:

Misschien een kleine teleurstelling maar je hebt geen Full HD TV maar een HD ready of je hebt zelf niet de juiste specs opgegeven.

De opgave in het vorige topic was LG 50 PC 1R.

De specs kun je hier vinden. wink.gif

Geplaatst:

Hij is gewoon full HD wellicht dan het verkeerde type nummer gegeven want staat een grote FULL HD sticker op. Het is trouwens de 50 PF en geen PC

Maar zullen we gewoon ontopic blijven want zelfs HD ready kan de andere 2 standaards aan.

OK weer ontopic over mijn vraag?

Geplaatst:
Citaat:
Geen hd maar soortgelijke misschien wel: LOGISYS LG-P625

Het gaat me hier over een HD uitgang en geen mini pc voor in de auto.
Dus zoiets dat in een barbone kast past.

Geplaatst:

Voor grafische kaarten met HDMI kun je het beste bij ATI kijken, bijvoorbeeld bij de HD2400, de HD2600, en de HD3800 kaarten. Deze kaarten hebben speciale functionaliteit voor TV weergave. Daarnaast hebben ze ook een audio chip met HDCP, zodat het de enige grafische kaarten op de markt zijn die volledige HDMI functionaliteit hebben.

Ik zou gaan voor de HD2600 serie, die is meer dan voldoende voor dit soort werk, Asus heeft wel een passende kaart.

Let op!! Alleen als uitdrukkelijk vermeld staat dat een HDMI verloopsteker wordt meegeleverd bij de kaart, zal de kaart ook inderdaad geschikt zijn voor HDMI. Een kaart die geleverd wordt zonder verloopsteker zal met een later bijgekochte HDMI steker geen HDMI signaal leveren!!

Geplaatst:

Hallo Grunnsat bedankt voor de tip, daar kan ik echt wat mee.

Ik ga even kijken voor de kaart.

Welk motherboard zou je aanbevelen omdat ik dit in een kleine behuizing wil monteren.

Geplaatst:

Ik denk dat je daarvoor eerst een behuizing moet kiezen. Dan kun je de vorm factor van het moederbord bepalen, en daarna pas kun je op zoek naar een moerderbord. Ze zijn er heel klein (itx).

Geplaatst:

Even lichtelijk off-topic: voor media PC's wordt vaak gekeken naar passief gekoelde videokaartjes. Zo had ik ook een passief gekoelde Asus XT1600XT in mijn kast. Helaas moest ik mijn 'hoofdfan' (120mm in Antec Sonata) op medium houden omdat anders de kasttemperatuur te hoog opliep.

Nu heb ik inmiddels een Club3D HD3870 mét koeler in mijn PC zitten, en de combinatie is nu stiller! De fan vd videokaart is vrijwel onhoorbaar, en omdat deze zijn eigen warmte direct naar buiten kiepert staat nu mijn 'hoofdfan' op low, met zelfs nog iets lagere kast- en CPU-temperaturen! shocked.gif

Geplaatst:

Ja het onderwerp heb ik gevolgd, ik denk omdat mijn systemen, 4 PC op de bovenste verdieping staan te ver weg zijn.

Plus dat ik liever niet veel over wifi wil gaan streamen.

Heb liever een onafhankelijk systeem.

Trouwens de EZMedia is nog niet te koop in Europa

Geplaatst:
Citaat:
Maar de soortgelijke D-Link 550HD is wel te koop voor iets van 200 euro, daar bouw je geen pc voor laugh.gif

Bedankt voor je advies wink.gif
Maar ik heb al duidelijk verteld dat ik een onafhankelijke PC wil maken dus zelf bouwen.

@grunnsat bedankt vriend ik ga daar ook even een kijkje nemen vooral omdat Asus hier in Macedonië goed is vertegenwoordigd.

Geplaatst:

@Unetwork,

Ik weet dat ze pan klaar zijn, maar misschien is het iets om ook nog eens even een blikje bij Acer naar binnen te werpen blush.gif , gr.

Zilverster.

You are "The last in line" - Ronnie James Dio R.I.P.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen