Ga naar inhoud


[TF6000 PVRE] Ethernet access werkt niet


Dishy

Aanbevolen berichten

LS

ik probeer mijn 6000 PVRE aan het netwerk te koppelen, maar het lukt niet, zie hem niet in mijn netwerk. Het ingestelde IP-adres is niet bereikbaar.

 

ik heb in mijn router (draytek vigor 2800) de DHCP server aan.

op de receiver heb ik DHCP aan en uit gezet, maar geen verbinding.

hij geeft aan dat de receiver ge-reboot moet worden, is dit hetzelfde als uit/aanzetten?

 

wie heeft wat tips om dit varkentje te wassen? ik wil nl. vanuit het buitenland mijn ontvanger kunnen programmeren/timers instellen!

 

Dishy.

post-37108-1318259559,6935_thumb.jpg

Rebox 9000 PVRE

Topfield 4000

VisioSat 4 x quad-LNB 4x DiSecQ 3 TV's

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja, rebooten betekent inderdaad uit- en weer aanzetten. Als je dat doet bewaart de TF zijn instellingen en past hij ze daarna toe.

Als het nog niet lukt, probeer dan eens er dan eens achter te komen welk IP adres de TF gekregen heeft. En daarna moet je dat adres eens pingen.

 

Kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt erop dat hij geen IP adres neemt van de DHCP server (mijn router); ander PC's in het netwerk nemen wel een een IP adres; heb de instellingen van de router gecontroleerd; dit staat volgens de manual op de standaard waarden: ip adressen uitgeven vanaf 192.168.1.10, dan 10 stuks, subnetmask 255.255.255.0 en gateway 192.168.1.1 dus standard.

 

de tf6000 zeg na een reboot, als ik DHCP daar aangezet heb, dat alle adressen 0.0.0.0 zijn, dus het lijkt erop dat hij geen adres heeft bij het booten.

 

ik kan dus niet pingen.

 

als ik DHCP uitzet, en de IP adressen in de tf handmatig instel (IP adres buiten DHCP range, dus 192.168.1.160, rest gelijk) dan kan ik niet pingen.

 

ik heb de netwerk kabel getest, met een laptop eraan werkt het wel...

 

ik kan nix meer verzinnen, heeft iemand nog een tip voor mij??

Rebox 9000 PVRE

Topfield 4000

VisioSat 4 x quad-LNB 4x DiSecQ 3 TV's

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in de TF de DHCP uitzet, daarna in de TF de gateway op 192.168.1.1 zet, de subnetmask op 255.255.255.0 en het IP address op b.v. 192.168.1.160 en als je dan nog niet kunt pingen dan is er iets met de netwerkkaart van de TF aan de hand.

Je zou nog kunnen controleren of de netwerkkaart van de TF überhaupt beschikbaar is door b.v. het MAC-address van de TF in het LAN op te vragen.

Je kunt hiervoor b.v. Colasoft MAC scanner (Free ware) gebruiken, dit programma laat alle actieve IP-nummers / MAC adresses in het LAN zien.

Dan weet je in elk geval of de netwerkkaart van de TF 'leeft'.

Jürgen

MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op een Duits forum vond ik de oplossing voor mijn TF6000PVR (dus de WLAN versie). Ik moest de naam van mijn netwerk correct instellen. Nu ken ik de E-versie niet, maar misschien moet je daar ook zoiets instellen.

En neem anders eens een kijkje in dat forum. Ik kan de naam zo snel niet vinden.

 

kees

Ouderwets DM8000 en DM500HD. (Met PLi)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo probeer eens om de ontvanger een profiel te geven

voor al belangrijk is dat er naam of een letter bij profiel staat

dit was bij mijn de oplossing (6000 W-lan)

probeer anders een ad hoc verbinding met bv een laptop te maaken om te controleren of je net werk kaart in de topfield wel werkt

een ad hoc verbinding opzetten gaat in de meeste gevallen gemakelijker

grt brinky

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...