groeselt Geplaatst: 21 december 2007 Geplaatst: 21 december 2007 Ik heb nu een draaibare schotel waarmee ik helaas astra 23,2 en 28,9 niet ontvang doordat er een muur voor staat. mijn vraag is als ik de schotel nu verplaats dan is mijn kabel te kort, kan ik deze verlengen zodat de beeldkwaliteit er niet op achteruit gaat. of moet ik de hele kabel vervangen door een langere?
Wim J Geplaatst: 21 december 2007 Geplaatst: 21 december 2007 Je signaal-niveau zal in het beste geval gelijk blijven of iets zakken als je een goede verbinding gebruikt. Veel hangt er vanaf hoe lang je kabel reeds is. Ik gebruik zelf een kabel van meer dan 60m en dat gaat ook OK. Als jij nu een kabel hebt van 10m en je moet er nog eens 5m bij verlengen dan ben je wellicht nog steeds beter af dan mij! zorg gewoon voor een optimale verbinding! WJ VU + Ultimo 2x dvb-s 1x dvb-t, Panasonic PT-AE2000 Full HD projector, Visiosat Big BISAT, 4X Titanium smart
Gast Geplaatst: 21 december 2007 Geplaatst: 21 december 2007 In principe gaat dat gewoon goed, als je dat vakundig doet. Maar een las buiten waar vocht je grootste vijand is, is niet echt aan te bevelen. Dus om ellende te voorkomen zou ik de coax kompleet vervangen, tenzij de las binnenshuis is. Waar de verbinding met het nieuwe stuk is, gewoon aan beide zijden een F-connector aanbrengen en ze door middel van een lesbische connector verbinden. Klaar.
Gast Geplaatst: 21 december 2007 Geplaatst: 21 december 2007 krimpkous erom heen en daarna ingieten in een kabelmof.
groeselt Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Geplaatst: 21 december 2007 ok, dank je, zal kijken of ik misschien een F-connector (tegengesteld) krijg en deze koppelen aan bestaande connector en goed waterdicht maken.
Gast Geplaatst: 21 december 2007 Geplaatst: 21 december 2007 Om hoeveel meter gaat het? Als het een relatief kort stuk is, zou ik me zelf dat gerommel met moffen etc. niet aandoen. Gewoon nieuw stuk ertussen. Niet lang over nadenken.
WPW Geplaatst: 21 december 2007 Geplaatst: 21 december 2007 Rolletje vulkaniserende tape, ligtjes uittrekken en eromheen trek/draaien. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
groeselt Geplaatst: 21 december 2007 Auteur Geplaatst: 21 december 2007 het gaat maar om een meter, de schotel draait net voor een muur zodat ik de astra 23,3 en 28,8 niet ontvang wat ik jammer vind. wil hem proberen naar voren te zetten. maar hangt nu eigelijk al 80 cm. uit de muur dmv beugel en schuine stang voor de zwaarte op te vangen. hoop tot dit gaat, want kracht word misschien te groot (overstek).
Gast Geplaatst: 21 december 2007 Geplaatst: 21 december 2007 Dan trek je toch die kabel terug naar de schotel en maak de las binnenshuis.
Gast Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Mits wij een kabel verlengen gebruiken we goede F-conectoren en tapen de f-connector en de koppelbus goed af met echte vulkaniserende tape. Deze tape word ook gebruikt voor de centrale antennen (grondlasten). Het verlies van een goede las is nauwelijks meetbaar.
Gast Geplaatst: 24 december 2007 Geplaatst: 24 december 2007 Ik gebruik ook altijd vulcaniserende tape en dat werkt perfect.Zelfs een las in de grond maken geeft geen enkel probleem mits zoals al eerder aangegeven de tape er strak omheen word gedraaid.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen