Ga naar inhoud


[7020] Flash probleem, flashvoortgangsbalk verschijnt niet


ftjl

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

het lukt me niet om Iolite met Modzilla Firefox (of IE6) via de webinterface te flashen. Na selecteren van de .nfi file en het klikken op FLASH verschijnt het zandlopertje, maar hoe vaak ik het ook probeer, het vervolgscherm met de flashvoortgangsbalk verschijnt niet. Wat me opvalt is dat de webinterface in STOP mode ontzettend traag is. Dit was vroeger niet het geval. FTP onder normaal bedrijf is geen enkel probleem.

Kan ik ergens volgen of zien waarom het flashen niet wil starten?

 

 

7020, Pli Helenite final

 

groeten ftjl

Link naar reactie
Delen op andere sites


wat gebeurd er als je een andere bijv: gemini probeert krijg je dan dezelfde

problemen ?

 

ik kan me herinneren dat het bij mij ook niet echt snel ging,

maar geduld is een schone zaak.

 

succes !

milili

Dm 7020 Dm800 HD Venton HD Haupage Skystar 2

en altijd online.

 

Viasat 19.2, 23.5, 28.2 en 13.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maakt het voor het flash proces uit welke image je er in wil zetten, of welke er in de flash zit?

 

Het lijkt mij dat, ofwel de DB7020 heeft een probleem met zijn bootloader via het netwerk, of er komt geen handshake tot stand met als gevolg dat PC en DB7020 op elkaar staan te wachten.

De PC geeft als melding: Verzoek verzenden naar dreambox, en daarna gebeurt er niets meer. Proces ziet niet vast, je kunt het gewoon afbreken. Modzilla geeft na verloop van tijd een time-out, als je niet steeds de Flash button opnieuw klikt.

 

groeten ftjl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Maakt het voor het flash proces uit welke image je er in wil zetten, of welke er in de flash zit?


Nee, als je de flash image wilt vervangen, maakt het niet uit welke er in staat.
Is je netwerk wel helemaal in orde?

Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB

Member of the PLi team

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

netwerk lijkt me in orde. In STOP mode is de webinterface bereikbaar, al lijkt het erg traag (PLI logo verschijnt meestal erg traag, of verschijnt helemaal niet).

In kijkmode is via WEB-X-TV zonder haperingen te kijken, dus dat geeft me geen reden om aan mijn netwerk te twijfelen.

 

Heb DCC v2.6a nog even opgestart. In STOP mode wordt de DB niet gezien (login failed). In normaal bedrijf ziet DCC de DB7020 wel (netwerk OK), maar geeft wel een melding: bootmanager not found. Wat dit inhoudt weet ik niet, want gebruik DCC verder nooit.

 

groeten ftjl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoi,

netwerk lijkt me in orde. In STOP mode is de webinterface bereikbaar, al lijkt het erg traag (PLI logo verschijnt meestal erg traag, of verschijnt helemaal niet).

Dat is al heel raar. Ik heb na eh 100 keer flashen ofzo, nog nooit gezien dat de webif langzaam is.
Waar op je kunt letten:
- in de stop mode webif, zal er een "ticker" met het laatste nieuws voorbij komen. Op dat moment heeft dus je computer een verbinding met internet. 't Is niet belangrijk, maar misschien herken je ineens 't probleem.
- in stop mode krijgt je Dreambox een IP-adres van een DHCP-server. Die zit bijna altijd in je router. Dus ik neem aan dat je hetzelfde IP-adres hebt in stop mode als in normaal bedrijf?
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ticker is wel steeds normaal in beeld, en loopt op normale snelheid.

 

IP in STOP mode is inderdaad hetzelfde als in normaal bedrijf.

 

Zoals gezegd, na het klikken van de FLASH button lijkt het alsof een oneindige wachtloop optreedt.

 

Ik heb het al eens eerder gehad. Toen heb ik uiteindelijk via nulmodem kabel geflashed. Een tijd daarna Pli Helenite erop gezet. Dit ging toen wel weer goed via webif. Nu vertikt ie het echter weer.

 

groeten ftjl

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou eerder je firewall op de gebruikte pc verdenken. Zet deze eens geheel uit. En probeer het weer. Of probeer het eens met een andere webbrowser.

 

En het klopt dat de dreambox in de stop modus hetzelfde IP adres krijgt toegewezen, dan in bedrijf met dhcp aan op de dreambox.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met dreamup kan ik in STOP mode alleen via de nulmodemkabel contact maken. Netwerkverbinding krijg ik niet.

 

Zal het volgend jaar wel verder uitzoeken. In deze dagen hebben vrouw en kinderen het voor het zeggen, en die zien het niet zitten dat ik nu met de droomdoos aan het prutsen ga.

 

prettige feestdagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...