Elwin Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 Voor een vriend van mij moet ik een Duo-LNB gaan installeren op de Nokia 9302-S, een CDS-goedegekeurde ontvanger. Daarom een aantal vragen: 1) kan je de Duo-LNB gebruiken met deze ontvanger? 2) waarschijnlijk moet er ook nieuwe software in. Hoe moet dit? 3) kan ik ook zien of ik goed signaal heb op beide satellieten na de softwareupdate? Toen RTL8 naar een nieuwe frequentie ging, moest ik RTL8 op deze ontvanger ook toevoegen. Ik wilde eigenlijk de CDS-zenderlijst installeren, maar daarbij vond hij alleen "andere kanalen", en niet "Canal Digitaal kanalen", dus heb ik die toen geanulleerd. Toen maar een aantal kanalen verwijdert, en "Kanalen toevoegen" in "Willekeurige volgorde". Dus probleem 2: de zaplijst van CDS is niet te installeren, of doe ik iets fout? Mijn vraag is dus vrij simpel: wat moet ik doen om de Duo-LNB werkend te krijgen op de Nokia 9302-S?
metropar Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 zie strong forum ontvanger is eigelijk een strong 8000 of 8100 hangt af van de software die erin zit is eigelijk helemaal geen nokia maar een strong zijn diverse alternatieve software voor gr metropar VU+ DUO met Blackhole 1.7.8 +hbbtv .dreambox7000,500plus,nokia 9500, nokia9600 ,dbox2
Elwin Geplaatst: 22 december 2007 Auteur Geplaatst: 22 december 2007 Heb even in het Strong-forum gekeken, maar kan niet meteen iets vinden over de Duo-LNB. Ben zelf even gaan zoeken, en zou dit het kunnen zijn? (PDF-bestandje) Ben alleen benieuwd of dat gaat werken op die ontvanger?!
Hellum Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 je moet in deze ontvanger gewoon Sattracker zetten, kun je er veel meer mee. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Zet eerst de ontvanger een tijd op 14 (BVN en wacht tot het groene balkje verdwijnt. Waarschijnlijk moet je hem na het instaleren van de LNB 2x laten zoeken. De eerste keer kom je in het menu schotel 1 tegen. De 2e maal zet je schotel 1 op schotel 2 en laat hem nogmaals zoeken. Al met al duurt het even maar er is geen andere optie
Elwin Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Geplaatst: 23 december 2007 Wat moet ik doen als ik hem op BVN zet? En, welke groene balk bedoel je? Ben een beetje een leek op het gebied van software, dus vandaar dat ik die vraag stel...
Hellum Geplaatst: 24 december 2007 Geplaatst: 24 december 2007 Citaat: Zet eerst de ontvanger een tijd op 14 (BVN en wacht tot het groene balkje verdwijnt. Waarschijnlijk moet je hem na het instaleren van de LNB 2x laten zoeken. De eerste keer kom je in het menu schotel 1 tegen. De 2e maal zet je schotel 1 op schotel 2 en laat hem nogmaals zoeken. Al met al duurt het even maar er is geen andere optie dit geld alleen voor Philips recievers If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Gast Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 Het groene balkje dat aangeeft. Smartkaart word gecontroleerd. Als dit alleen voor de philips ontvangers is heb ik mij bij alle nokia en strong ontvangers vergist en per ongeluk alles verkeert ingeladen.
Elwin Geplaatst: 28 december 2007 Auteur Geplaatst: 28 december 2007 Oh, dát balkje. Ja, dat heb ik weleens gezien op mijn oude Philips-ontvanger. Maar dat is toch alleen maar als je een nieuwe kaart voor het eerst in de ontvanger steekt. Ik herinner me nog de kaartwissel van CDS een paar jaar geleden, toen kreeg ik volgens mij dat groene balkje in beeld.
Hellum Geplaatst: 28 december 2007 Geplaatst: 28 december 2007 Citaat: Het groene balkje dat aangeeft. Smartkaart word gecontroleerd. Als dit alleen voor de philips ontvangers is heb ik mij bij alle nokia en strong ontvangers vergist en per ongeluk alles verkeert ingeladen. dat zal dan wel moeten omdat ze het niet voor de strong en nokia hebben uitgebracht, dat balkje komt inderdaad wel vaak als je er een nieuwe kaart insteekt of als die een dagje of 2 van het stroom af is geweest. MVG. Gerard If history repeats itself, and the unexpected always happens, how incapable must Man be of learning from experience. -George Bernard Shaw
Skysurfer Geplaatst: 1 januari 2008 Geplaatst: 1 januari 2008 http://www.canaldigitaal.nl/default.asp?id=638
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen