Ga naar inhoud

[TF5000PVR] Kijken van zenders op dezelfde transponders een probleem.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dag allemaal,

Ik heb veel geleerd van jullie berichten over de topfield 5000 bedankt.

Nu heb izelf een vraag.

Ik heb een topfield 5000, en om het probleem of te lossen dat ik niet kan kijken naar zenders die op dezelfde transponder zitten, wanneer ik een uitzending aan het opnemen ben van diezelfde transponder heb ik een tweede schotel een multytenne single geplaats ik heb op beiden een uitstekende ontvangst. Maar bij het inladen van de astra1 is er geen onderscheid van tuner1 en tuner2 ik heb de zenders ingeladen apart op de tuner1 en 2. Heb ik hier een denkfout gemaakt en

het doel waarvoor ik deze 2e schotel gekocht heb niet kan uitvoeren of moet ik de zenders op een andere manier inladen. Heeft iemand een idee hoe ik het anders

zou moeten doen.

bij voorbaat mijn dank groeten marion

Geplaatst:

Er is een optie om de tuners te scheiden(seperated), loop eens door de menu's heen.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Allereerst welkom op dit fantastische forum!

Citaat:

niet kan kijken naar zenders die op dezelfde transponder zitten, wanneer ik een uitzending aan het opnemen ben van diezelfde transponder

Ik kan uit je verhaal niet goed je configuratie halen.

Ik moet me wel heel erg sterk vergissen, maar als je opneemt van een transponder, kun je alleen de andere zenders bekijken van diezelfde transponder, de rest niet (die worden in je zenderlijst dan donkerder weergegeven).

Om dit probleem op te lossen is de twin-tuner op de markt gekomen, en die heb je! Voorwaarde is wel dat beide tuners een aansluiting hebben op een 'eigen' LNB. Hiervoor is de duo-LNB op de markt die je op één schotel kan zetten en dan toch twee kabels kan trekken naar je tuner.

Uit je verhaal maak ik op dat je twee schotels hebt, dus je hebt ook twee LNB's. Staan de schotels gericht op dezelfde satelliet?

Citaat:
Maar bij het inladen van de astra1 is er geen onderscheid van tuner1 en tuner2 ik heb de zenders ingeladen apart op de tuner1 en 2. Heb ik hier een denkfout gemaakt en

het doel waarvoor ik deze 2e schotel gekocht heb niet kan uitvoeren of moet ik de zenders op een andere manier inladen. Heeft iemand een idee hoe ik het anders

zou moeten doen.

Het is me niet helemaal duidelijk waarom je de zenders apart hebt ingeladen. Je wil toch op de ene tuner opnemen en op de andere tuner alle zenders kunnen bekijken?

In het menu heb je ook de optie om de zenders van de ene tuner naar de andere tuner te kopiëren of beide tuners gelijk te maken. Die laatste optie moet je hebben (als je tenminste beide schotels op dezelfde satelliet hebt gericht). Wel ff de tip uit de post van WPW uitvoeren!

Wybo

VU+ Duo HD, TF7710HDPVR met Enigma2

TF5500PVR 160gB (TAPcommander, Quicktimer, TF5000display, MediaManager, DescriptionExtender, 3PG, SPDIFkiller, Skip, RecCopy, autoLetterbox)
Dreambox DM600PVR

Geplaatst:

Bedankt voor jullie reaktie's .Ik heb en had de zenders wel gescheiden ingeladen,

maar in de zenderlijst wordt bv ned 1 met hetzelfde zendernummer weergegen voor tuner1 en2 . Anders zou ik een ander zendernummerkiezen voor ned1 maar dit kan dus niet. De schotels zijn beiden uitgericht op astra1 en van deze zenders wil ik dus graag en opnemen en kijken. Ik heb 2aparte lnb's met 2 aparte kabels aangesloten op tuner 1 en 2. Mijn voorkuerzenders bv ned 1 heb ik vastgezet toen de topfield op tuner 1 was ingeschakeld en alzo voor tuner 2. Ik denk dan dat wanneer ik op tuner1 de vastgezette zender neeem en wil opnemen Ik dan via tuner 2 kan kijken naar bv tuner2 ned2 van dezelfde transponder.Ik heb ook de tuners gelijk gemaakt. maar kan maar 1kanaal kiezen voor bv ned1,. Lijkt mij dat mijn wens wel moet kunnen maar hoe.

groeten marion

Geplaatst:

Volgens mij zitte we langs mekaar heen te tikken, 2 schotels voor 2 aansluitingen? nog nooit van een twin lnb gehoort? probeer eens wat duidelijker te zijn wat je nu wilt. Als de zenderlijst van tuner1 en 2 eender zijn kan je kijken naar tuner1 en opnemen met tuner2 transponder onafhankelijk.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen