Leon-Prins Geplaatst: 22 december 2007 Geplaatst: 22 december 2007 Ik heb het volgende met pvr 5020 , ned zenders gecodeerd,heb toch echt canaldigitaal, dus,ik in menu,naar module-daar geeft hij aan, module niet aanwezig, module 1 en ook, module 2 niet aanwezig. heb toch echt beide module,s [ cams ] in ontvanger zitten. gevolg,alle ned kanalen blijken nu gecodeerd, dus, weer naar menu, module,daar zegt ontvanger weer, geen module aanwezig,heb al fabriekreset gedaan,maar helpt niet. Iemand een een idee wat er aan de hand is? bijvoorbaat dank voor reactie.HELP!
Gorefest Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Heb je er 2 modules in zitten? Haal er eens 1 uit... Gigablue Quad Plus 2x DVB-S2 2x DVB-C
Leon-Prins Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Geplaatst: 23 december 2007 Hallo Gorefest Allereerst bedankt voor je snelle reactie. Ik heb canal+ module en de t-rex twin module, heb alleen de t-rex erin,maar of ik nu t-rex module alleen, of canal+ module alleen, of beide module erin doe,het maakt allemaal niets uit. Hij blijft in menu 5 aangeven dat de module of module,s niet aanwezig zijn. Ik vindt het ook heel vreemd. Heb nu de pvr 5020 aan de kant gezet,want kan er nu niks mee,zolang er geen oplossing voor is. Zwaar balen dus.
DeBeek Geplaatst: 23 december 2007 Geplaatst: 23 december 2007 Heeft dit ( deze twee cams ) wel altijd gewerkt ?? Een T-Rex werkt meestal niet samen met een andere cam. Zet de tuner helemaal uit (schakelaar achterop) doe er 1 cam in, en na een minuut schakel je hem weer in. Kijk dan eens of hij de cam wel ziet. Anders verdenk ik de voeding,,,
Leon-Prins Geplaatst: 23 december 2007 Auteur Geplaatst: 23 december 2007 Hoy Ronald Nee,ik heb altijd alleen de T-rex erin, werkte ook altijd prima,maar sinds gisteren is het dus een probleem. Ook heb ik ongeveer 1 mnd een nieuwe printplaat met voeding geplaatst,tevens een koeler achterop pvr gemaakt,dus ik denk dat de voeding goed is,en die niet het probleem is. heb je nog een idee,of moet ik hem ergens laten repareren,maar wat moet er gerepareerd worden? Groet Leon
Leon-Prins Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Geplaatst: 5 januari 2008 hallo Iemand misschien nog een idee??,of tip?? voor mijn module herkenning probleem, ik krijg maar weinig reactie,s. Maar wil pvr 5020 graag weer aan de praat hebben. IEMAND??
Gast Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Ik zou Echostar even bellen met je verhaal. Weinig reacties betekend dat wij het ook niet weten.
Leon-Prins Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Geplaatst: 5 januari 2008 Dank voor reactie Pacman Maar bij echostar antwoord luidt, stuur hem maar even op,voor nader onderzoek. Het vervelende is ,dat ik in Zuid Spanje woon,hier ook al geinformeerd,maar hier lopen ze zo,n 10jaar achter,ook zegt de echostar Madrid,stuur hem maar op,dan zullen wij eens gaan kijken,kan een maandje of 3 duren,sorry hoor, maar dat schiet echt niet op. Dus hoop op een idee van een kenner, [ tech-neut ] op dit gebied. Hoop het probleem dan zelf te kunnen oplossen,na de gouden tip. Gr Leon
Gast Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Zou het ook een voedings (elco) probleem zijn ? Misschien weten Gorefest of DeBeek nog wat ? Persoonlijk zal ik de voeding gaan modificeren zoals hier op het board is besproken. Lijkt namelijk er op dat je cam geen of een verkeerde spanning krijgt.
DeBeek Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Yep, Had ik ook al als antwoord gegeven,, Controleer C42, C43 en natuurlijk C47... Kijk of ze "bol"staan aan de bovenkant...
RobbieT Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Er zijn een aantal ontvangers zoals de Nokia 9800 en de Nokia 9902S waar je zelfs een paar extra elco's in moet solderen om de hobby CI modules aan de gang te krijgen. Dat geeft aan hoe belangrijk die elco's zijn voor een goede spanningsvoorziening. Als je ze allemaal wisselt (of laat wisselen bij een locale radio / tv reparateur) ben je waarschijnlijk minder kwijt dan als je alles opstuurt naar Echostar voor reparatie. CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af! Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1 Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5
Leon-Prins Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Geplaatst: 6 januari 2008 Hola Roland DeBEEK en Ruud Pacman en Rob Thonus. Dank voor jullie reactie. Ik zal de elco,s nakijken cq vervangen en laat hier weten of dat de oplossing was. Ik vervang dan de c42,c43 en de c47.waar ik overigens niks aan kan zien. Zie bijlage.foto,s Nogmaals bedankt
Leon-Prins Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Geplaatst: 7 januari 2008 Hola Roland Kan jij iets zien aan de elco,s c42,c43,enc47 op de foto in de bijlage? Of toch maar gewoon vervangen? Gr Leon
DeBeek Geplaatst: 7 januari 2008 Geplaatst: 7 januari 2008 zie er niets bijzonders aan, Alleen zo te zien zijn ze al een keer vervangen.. Zou er gewoon 3 nieuwe inzetten en kijken wat hij dan doet...
Leon-Prins Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Geplaatst: 7 januari 2008 Heb deze voeding kompleet nieuw van Echostar,lijkt mij dan origineel,ongeveer nu 2 maanden in gebruik,heb ook een koellertje achterop ontvanger gemaakt voor extra koeling. weet jij zo de waardes van de elco,s die ik moet vervangen? Gr, Leon
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen