Ainacs Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 Hallo. Ik heb momenteel 2 schotels staan. De ene staat op de Hotbird en de andere op de Astra 19,5. Kan ik nu op de Astra schotel die speciale lnb plaatsen om ook de lokale zenders te ontvangen. Kan de software hiermee overweg? Ik heb de software van Ray(8d) in mijn Philips 6072 staan. Graag jullie antwoord. Groeten Ainacs
EmQu Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 Hi een 6072 kan overweg met een monoblock dus het lijkt me geen enkel probleem om hem erop te knallen. ...
Candisa Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 In een monoblock zit al een 2/1 Diseqc switch, als je dan nog een derde satelliet wilt oppikken met een losse LNB (in uw geval: hotbird), dan moet je die er op een of andere manier nog eens weten bij de knopen. Met een normale Diseqc switch (die je waarschijnlijk nu al hebt?) kun je geen switch achter de switch sturen, en krijg je de satelliet binnen die op positie 1 staat van het monoblock (hoogst waarschijnlijk 19,5o. Met een 'uncommited' switch zou dit wel lukken volgens ik hier al wat heb rondgelezen, maar daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee, en lijkt mij ook pas nuttig als je zo veel LNB's hebt, dat je ze niet meer op 1 normale switch kwijt kan. In uw geval zou ik gewoon een brugje kopen om een LNB bij te kunnen monteren op 1 van uw schotels, een losse LNB er bij kopen, eventueel uw switch vervangen indien uw huidige niet voldoende ingangen heeft, en klaar. Waarom heb je trouwens 2 schotels hangen voor satellieten die zo dicht bij elkaar liggen? Ik heb 3 LNB's (Astra 19 en 28 + Hotbird 13) op één eenvoudige 'ronde' Triax 88cm schotel staan en dat werkt prima (en ik kan er nog makkelijk Astra 23 tussen knutselen als ik dat wil). Astra 19 en 23 + Hotbird kun je prima kwijt op één schotel op voorwaarde dat ie groter is dan een postzegel. Waarom knutsel je niet gewoon heel het boeltje op 1 schotel? Dan heb je de andere over om wat exotischere satellieten mee op te pikken die wat verder gelegen zijn (op een 4/1 switch heb je dan toch sowieso nog een positie over...) Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Ainacs Geplaatst: 25 december 2007 Auteur Geplaatst: 25 december 2007 Bedankt voor jullie antwoorden. Ik dacht al wel dat het niet zo simpel zou zijn, daarom mijn vraag. Ik heb twee schotels gezet omdat ik toch plaats genoeg heb. Ik woon nogal achteraf en de tweede reden is dat ik nogal wat storingen had toen ik met de zogenaamde twin lnb werkte. Ik ga wel eens wat proberen. Groeten ainacs
Candisa Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 Een monoblock (of dat nu voor Astra 1 + Hotbird is, of voor Astra 1 + Astra 3) werkt niet op iedere schotel goed, bij de ene schotel moeten de koppen dichter of verder van elkaar staan, dan bij de andere. Het kan wel eens goed daardoor zijn dat uw monoblock (een twin lnb is een normale lnb met 2 uitgangen, geen monoblock) niet goed werkte. Ik werk met 3 losse LNB's op 1 88cm schotel met als uitersten Astra 28o en Hotbird 13o, 5 graden meer uit elkaar dan uw gewenste satellieten, en dat werkt prima, een goede afstelling is natuurlijk wel noodzakelijk. groetjez, Isabelle Triax 88cm + alu LNB-houder + Inverto Black Ultra single Nog geen rotor... Kathrein UFD-552 --> zoekend naar DVB-S2 PCIe kaartje voor de HTPC Samsung 42" Plasma, Yamaha AX-890, zelfbouwluidsprekers
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen