Bart Bouwmeester Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 Op diverse forums geprobeerd er achter te komen of je met een duo lnb overal in europa probleemloos de astra 19,2 en 23,5 sattelieten kunt ontvangen. Ik wil nl. een campingsetje kopen voor op vakantie. De ontvanger van dat setje wil ik thuis ook kunnen gebruiken in de slaapkamer. Ik heb een vaste schotel met duo lnb op het dak staan, en in de woonkamer een TF7710 PVR. Van belang is om te weten of ik een losse schotel met duo lnb moet kopen of een enkele lnb. In het geval van een enkele lnb: Kan de gemiddelde CD goedgekeurde sattelietontvanger hier mee overweg? Ik kan me voorstellen dat de software van dergelijke ontvangers alleen maar geschikt is voor ontvangst met een duo lnb. Bart Bouwmeester
Gast Geplaatst: 25 december 2007 Geplaatst: 25 december 2007 Ik ben geen expert, maar denk dat naarmate je meer naar het zuiden gaat, de driehoek dat de satellieten vormen met het punt van de schotel op aarde verandert. Dus dat deze hoek groter word in de schotel. Nu kan ik niet zeggen hoeveel invloed dit heeft, en of de duo LNB dan nog werkt. Je kan altijd met een single LNB werken op een goedgekeurde CD ontvanger.
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Misschien ook iemand in z-spanje met een monoblock (astra-hotbird), die daar goede ontvangst ervaringen mee heeft? Duo-lnb en monoblock zijn in wezen qua uitvoering hetzelfde, alleen de afstand tussen de koppen verschilt.
leo1949 Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Dit soort lnb's zijn voor een bepaald gebied gemaakt. Zit je te ver daar buiten dan is het echt afgelopen. Zo heb je ook de Multytenne die is voor zuid Duitsland (Beieren) bedoeld. Ze werken in Nederland nog wel maar hebben bijna geen slecht weer reserve. Leo Vroeger waren de kratten bier van hout en moest je zuipen om de kachel aan te houden Waar de darmen vol van zijn loopt de anus van over.
Gast Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Citaat: Ze werken in Nederland nog wel maar hebben bijna geen slecht weer reserve. Huh? Kwestie van heel nauwkeurig vert/hor installeren en uitrichten, lees de berichten hierover maar eens door.
Bart Bouwmeester Geplaatst: 26 december 2007 Auteur Geplaatst: 26 december 2007 Bedankt voor de reacties. Blijft dus onduidelijk of een duo lnd overal in europa evengoed werkt. Wat me wel opvalt is dat alle zgn. recreatiesets worden aangeboden met een enkele lnb................ Zal wel niet voor niets zijn! Blijft alleen over de vraag of een CD goedgekeurde obtvanger overweg kan met zowel een duo lnb (voor thuisgebruik) en een enkele lnb (voor op vakantie). Bart
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen