view Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Hallo allemaal, ik begrijp dat er vele kaarten zijn en dat er echte toppers tussen zitten die echt heel goed zijn. Maar ik kan mij ook voorstellen dat niet iedere kaart overal goed werkt. Mijn config is het volgende: Pentium4 2.8 ghz. 504 mb intern geheugen Geen speciale videokaart (1024 x 768, 32 bits) Asus moederboard, P4P800-VM-EAY Wat draait met grote zekerheid goed op mijn pc zonder extra toevoegingen aan mijn pc? Ik heb de ervaring niet met deze kaarten en uit de topics geraak ik ook niet echt wijzer. Wel wil ik het zo simpel mogelijk houden. Simpel menu en niet teveel poespas eromheen. Groeten, view
Albert_H Geplaatst: 26 december 2007 Geplaatst: 26 december 2007 Hallo view. Hoe simpel is voor jou simpel ? Alleen FTA, of ook Canaal Digitaal en eventuele "vrije" gecodeerden ? Wil je ook gaan opnemen ? Moet je DiSEqC besturing hebben voor switches of een motor ? Om te beginnen zou ik een Skystar 2 kaart nemen. Deze zijn tweedehands regelmatig voor rond de € 30,- te koop en nieuw rond de € 60,-, als je dan na wat spelen het "simpele" laat varen kun je bijna alles behalve DVBS2 dus de moderne HDTV kanalen. Het bijgeleverde DVB programma werkt goed voor het FTA gebeuren. Wil je ook Canaal Digitaal ontvangen, met kaart natuurlijk, dan kun je beter uitwijken naar een van de andere vrij DVB programma's zoals progDVB, DVBdream, AltDVB of, het niet helemaal vrije, MyTheatre. De trail versie werkt compleet, maar nokt steeds na een uur af. Prima om te testen maar wat lastig om constant naar te kijken. Om de CD kaart uit te lezen heb je dan nog een Phoenix compatibel programmer nodig zoals de Infinity USB Phoenix of een Mastera als je nog een compoort op je PC hebt, of de Infinity USB Unlimited die geheel via de USB werkt. Verder heb je dan de PoorMansCam plugin nodig. Als je al een ontvanger hebt waarmee een netwerk verbinding op te bouwen is kun je waarschijnlijk daarover ook de CD kaart in die ontvanger gebruiken via cardsharing. Maar, zeker voor de eerste keer, is het "simpele" er dan al een beetje af. Het is in dit wereldje geen plug en play, dus kost het meestal wel enige uurtjes zoeken en proberen voordat je het geheel werkend hebt maar het is zeker mogelijk. Succes met zoeken. Albert-H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
view Geplaatst: 26 december 2007 Auteur Geplaatst: 26 december 2007 Hallo Albert, dank voor je reactie. Tja, daar ik een C+ kaart in bezit heb is het wel handig als deze ook icm de pc-kaart werkt. Een Mastera heb ik hier nog liggen dus via rs232 moet het wel werken als kaartlezer.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen