Gast sattaz Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Origineel bericht van: facteur2 @sattaz, jazeker! (Dank ook daarvoor!) Daarom ben ik naar deze draad uitgeweken. De andere draad ging nl. over de WF T55. Ik begrijp dat die schotel ongeschikt is en ga dus op zoek naar een andere. Inmiddels weet ik dat de Archsat DJ85E ook niet geschikt is omdat de gewenste zenders meer dan 20 graden uit elkaar liggen (de uiterste limiet van de Archsat). Kom ik dus uit op de WF T90. Maar misschien is er iemand die met een andere schotel goede ervaring heeft. Van de T90 weet ik ook nog niet of die wel voldoet, overigens... Ik denk er nu over om eerst een 120cm (Archsat) schotel te kopen en daarmee de mogelijkheden te verkennen en dan later de vaste schotel te kopen. Dat levert, vanwege de vervelende lokatie van de bevestiging, veel extra werk op, maar verhindert wellicht verkeerde aankopen... Advies is meer dan gewenst! @facteur2, De Archsat DJ85E is inderdaad ongeschikt. Niet alleen vanwege het feit dat de gewenste zenders meer dan 20 graden uit elkaar liggen maar meer nog omdat een 85 cm. schotel gewoon te klein is. Zoals ik al eerder heb geschreven is een 120 cm. schotel (en liefst een 150 cm. of grotere schotel) het absolute minimum voor ontvangst van de MPEG-4 zenders op Express AM1 40 Oost. De T90 voldoet niet aan bovengenoemde voorwaarde en valt daarmee af. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast facteur2 Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Okee... aangezien ik nog helemaal niets heb, is dat misschien ook wel mogelijk (maar dat zou dan een bijna dedicated schotel gaan worden in de tuin). twee vragen: - zijn er goede ervaringen met ontvangst van Express AM1 (mpeg-4) met een 150cm schotel? - zijn al die Russische zenders (op de Express AM1) FTA te ontvangen met een juiste ontvanger?
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Ik ontvang alle -niet- MPEG4 FTA zenders op Express AM1 op 40° oost en AM22 op 53° oost, asociaal hard met een 1,20 mtr Prime Focus schotel met 0,3 dB LNC. Locatie: 60 km ten zuiden van Frankfurt/M.
Gast Jani 1 Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Met mijn 93 cm schotel en MTI High Line (draaibaar) ontvang ik niet veel op 40 oost behalve TV Uzb.. Op 53 oost zijn zoals ik al eerder schreef de "russische" (Ukr., Rus. en witrusl.) zenders prima te ontvangen, zelfs met een 55cm schotel met oude ALPS erin (wel weinig regenreserve). De arabische zenders op 53 oost krijg ik het beste met mijn FIBO 90. De 93 cm laat het bij regen afweten. (De Russische zenders op 45 oost gaan met een 55cm prima.)
Gast facteur2 Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Het zou gaan om de volgende zenders: Vremya, TV Centr Ural, TV Centr, TNV, TNT, Telenyanya, Telekanal Rossiya, Telecafé, NNTV, Muzyka, Muz TV, Kultura Telekanal, Dom Kino en 7 TV op de Ku-band Volgens mijn lijst van zenders (ik weet niet meer waarvandaan, maar ik denk kingofsat) zijn die niet op een alternatieve satelliet (zoals Yamal 201, Express AM22 of Hotbird 6, voorzover dat echt alternatieven zijn) te ontvangen. Voor die zenders, als die ook FTA te ontvangen zijn (wat ik niet weet), wil ik wel een groter schoteltje in de tuin zetten...
Gast Drs. IJzerbout Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 Enkele van die zenders zitten ook op AM22 op 53° oost in MPEG2. Maar denk er wel aan dat die transponder een S/R heeft van 44951. Dat kan ook niet elke ontvanger. Die van mij althans niet. (Humax 5400)
Gast Jani 1 Geplaatst: 21 februari 2008 Geplaatst: 21 februari 2008 aanvulling op mijn vorige bericht. Met de 93 cm ook goede ontvangst op tp 11679H sr 7596 3/4 NNtv en Rassija 40 oost. Maxplus 2100 (Clarke Tech) kan de hoge sr van 53 oost niet aan. Nokia MM9500,9800 Digenius S1 en S4, Maxdigital 220 wel
Gast sattaz Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Origineel bericht van: facteur2 Zijn al die Russische zenders (op de Express AM1) FTA te ontvangen met een juiste ontvanger? Origineel bericht van: facteur2 Het zou gaan om de volgende zenders: Vremya, TV Centr Ural, TV Centr, TNV, TNT, Telenyanya, Telekanal Rossiya, Telecafé, NNTV, Muzyka, Muz TV, Kultura Telekanal, Dom Kino en 7 TV op de Ku-band Voor die zenders, als die ook FTA te ontvangen zijn (wat ik niet weet), wil ik wel een groter schoteltje in de tuin zetten... @facteur2, De door jou bedoelde Russische MPEG-4 zenders zijn FTA en kan ik met mijn Kathrein UFS-910 prima ontvangen en bekijken/beluisteren. Met vriendelijke groeten sattaz
Gast facteur2 Geplaatst: 22 februari 2008 Geplaatst: 22 februari 2008 Dat is goed nieuws! Ik zit al met het idee van een grote wok in mijn tuin te spelen. Zo'n ding thuiskrijgen gaat alleen nog een echte klus worden!!
Gast facteur2 Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Beste mensen, Ik heb met enige moeite mijn nieuwe 150cm schotel op de Express AM1 gericht en krijg nu toch enkel de Oezbeekse zender en de twee Russische NNTV en Vesty. De zenders op transponder 10967.00 V en op 10994.00 V krijg ik helaas helemaal niet. De signaalsterkte volgens de ontvanger zit op zo'n 80% en met satfinder ertussen gaat hij zelfs naar 90%, maar de signaalkwaliteit volgens de ontvanger is en blijft 0. (De Oezbeekse zender kan ik ontvangen met veel lagere signaalsterkte.) Ik heb zo'n beetje alles geprobeerd om de ontvangst te maximaliseren (spanning gewijzigd, beide tuners geprobeerd, signaalsterkte op de transponder gemaximaliseerd door de schotel te draaien (zodat ik toen zelfs de Oezbeekse zender niet meer kreeg)). Tussen LNB en ontvanger zit enkel een 20m kabel met vastgelaste F-connectors. De drie andere uitgangen van de quad LNB zijn voorzien van afsluitweerstanden. Volgens iemand op het homecast forum moet de symbol rate van 22000 geen probleem zijn voor mijn Homecast HS 8100 CIPVR. Wat kan ik nog proberen? Mijn configuratie staat in mijn signature...
Gast jaja Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Als jullie bij www.dishpointer.com kijken. Daar kun je de satelliet ingeven die je wenst te ontvangen. Daar kun je zien hoe groot de schotel moet zijn om een bepaald kanaal te kunnen ontvangen. De schotelgrootte is zelfs per kanaal aangegeven.
Gast aart44 Geplaatst: 9 maart 2008 Geplaatst: 9 maart 2008 Dishpointer zal hij wel niet veel wijzer van worden hier geeft die 135 cm aan en @facteur2 heeft een 150 cm schotel. Zou het kunnen zijn dat de Homecast moeite met het aangeboden signaal heeft dat zou je eens na kunnen gaan op het Homecast forum dus anderen die die signalen op de Express AM1 40 oost wel ontvangen. De meters zeggen niet zo veel is het voor die ontvanger normaal dat hij 80% signaal heeft en 0% kwaliteit??
Gast Jani 1 Geplaatst: 10 maart 2008 Geplaatst: 10 maart 2008 De frequenties voor de mpeg 4 Russen op 40 graden oost zijn ook door feeders op Hellessat in gebruik. Volgens lyngsat zou een 55 tot 90 cm voldoende moeten zijn. Met mijn 93 cm nooit een spoor van signaal op deze frequenties met de opgegeven sr.Dishpointer geeft 60cm aan.
Gast facteur2 Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 GELUKT!!! Nu heb ik 26 kanalen van de Express AM1. En ik kan nu de oorspronkelijke vraag van deze draad beantwoorden: niet echt! Afgelopen weekend heb ik mijn schotel geplaatst en optimaal gericht op de AM1. Tot mijn grote frustratie kreeg ik met die 150cm schotel nog steeds maar 3 tv en 1 radio zender! Tot ik eergisteren ergens las van iemand die geen verticale transponders kon ontvangen en die bij zijn pogingen de LNB ook eens vervangen had. Dat heb ik gisteravond ook uitgeprobeerd en... daar waren ineens 10 kanalen op 10994 en ook Space TV kwam binnen. Maar van 10967... nog niets. Vanmorgen herinnerde ik dat ik het stukje kabel waarmee ik de kabel door het raam kan voeren nog gemonteerd had. Dus die ook verwijderd... en met bijna 95% signaalsterkte, kreeg ik nu af en toe één blokje signaalkwaliteit! Daarna heb ik mijn LNB nog wat beter gedraaid (naar -23,7 graad) en nog wat gespeeld met de afstand tot de schotel (ongeveer twee centimeter speelruimte) en gevonden dat de LNB het best zo dicht mogelijk bij de schotel kan staan (voor zover het instelbaar is). En toen bleef het ene blikje kwaliteit de meeste tijd staan. Na drie handmatige scans had ik de kanaalnummers, na nog drie scans ook de namen van de zenders. En de ontvangst... af en toe een beeld, maar niet echt om naar te kijken. Net genoeg om de zender mee te kunnen identificeren. Komend weekend ga ik de twee andere LNB's die ik nog heb uitproberen. Misschien zit er een super-LNB tussen. De ene is duidelijk de andere niet. Misschien dat ik de oude voor Astra 1 kan gebruiken, anders moet die terug. Maar goed. Het liefst zou ik de kanalen ook goed willen kunnen zien. Heeft een antenneversterker zin? Zijn die er ook voor meer kabels tegelijk (uiteindelijk worden 4 ontvangers gevoed met de quad LNB). Misschien is dat eigenlijk een onderwerp voor een andere draad. De signaalkwaliteiten/sterkte: Uzbekistan: bijna 98/65% Space TV 2/60% zenders van 10994 20/95% zenders van 10967 0-1/96% NNTV en Vesti: 95/70% zenders van 11554: -/60%
Gast jaja Geplaatst: 12 maart 2008 Geplaatst: 12 maart 2008 Heb je ook gedacht aan de feedhorn van de lnb of deze geschikt is voor de schotel die je gebruikt. Ik heb wel eens ooit lnb's omgebouwd en voorzien van een andere feedhorn. Misschien dat je daar ook resultaat mee kunt halen. Bij grotere schotels is de feedhorn van belang,de verhoudingen moeten goed zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen