Gast MindRuler Geplaatst: 19 februari 2008 Geplaatst: 19 februari 2008 Ik gebruik een technotrand s3200 kaart met CI. De laatste stabiele versie van media portal scant zonder problemen bij mij en dat was voorheen wel anders (ook steeds een crash op dezelfde plek). Maar heb nu weer een ander probleem... Zodra ik een NL kanaal pak die gecodeerd is dan start ie goed (beeld en geluid) en binnen een seconde loopt ie vast, en heel MP is niet meer stabiel. Toen even de laatste cvs build geinstalleerd maar deze komt bij het opstarten al met een fout melding en klapt eruit...
NINjak Geplaatst: 20 februari 2008 Geplaatst: 20 februari 2008 Ik heb ook een aantal dagen met MeadiaPortal gestoeid en ben tot de conclusie gekomen dat het (voor mij) het toch geen vervanger kan zijn. Zappen gaat redelijk traag (met een skystar2) en om gecodeerde programma's te kijken moest ik een "TV Server" versie erop zetten om Acamd vood de gecodeerde kanalen te laten werken. Nu had ik in mijn test niet de snelste cpu gepakt maar ik vond het met "TV Server" het allemaal nog trager worden en uiteindelijk eigenlijk niet werkzaam. ProgDVB werkte redelijk goed (zapte ook niet super snel maar was te doen) maar TV Server is/was veels te zwaar voor dit (een AMD 2000+) systeem waar normaal dat redelijk voldoende zou moeten zijn (ja om wat te kijken en evt. op te nemen. Ok, niet/nooit voor HD uitzendingen maar daar deed ik het nog niet voor). Tevens zuipt een pc redelijk wat stroom en dan om alleen wat te kunnen kijken. Ook als je een xvid of wat dan ook aan het bekijken ben is er redelijk veel stroom verbruik terwijl je niet zo heel erg veel aan het doen ben. Ik heb besloten om de skystar2 in een pc van mij te doen (en als het niks is te verkopen) voor als ik voetbal wil kijken als ik op mijn computerkamer ben en mijn vriendin is daar ook. Mijn xbox (met XBMC) te blijven gebruiken voor de Xvid en DVD's en toch een nieuwe (linux en HD) ontvanger te kopen (de oude is echt aan vervanging toe). Ik heb MP een echte kans gegevem maar nee toch te veel haken en ogen eraan.
Gast InSoMNiA Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Ik zit ook te denken om eens te gaan kijken of mijn pc mijn dreambox kan vervangen.. Is cardsharing in windows dan ook wel mogelijk? Moet ik dan denken aan een prog als progdvb en een plugin als cccam ofzo? Daar ben ik namelijk wel benieuwd naar Thanks!
NINjak Geplaatst: 28 februari 2008 Geplaatst: 28 februari 2008 Je zou de antwoorden op je vragen zo in dit forum moeten vinden maar je moet idd. een plugin gebruiken om de scrambled zenders te kunnen zien. Acamd is een leuke plugin en daar is al een hele eigen topic over en daar kan je al goed in zien voor/onder welke programma's die plugin werkt en of het makkelijk aan de praat is te krijgen. ProgDVB lijkt mij geen goede vervanger voor Dreambox en/of een (linux) ontvanger te zijn maar het is allemaal afhankelijk wat je van een setup verwacht.
IanPH Geplaatst: 29 februari 2008 Geplaatst: 29 februari 2008 Origineel bericht van: NINjak ProgDVB lijkt mij geen goede vervanger voor Dreambox en/of een (linux) ontvanger te zijn maar het is allemaal afhankelijk wat je van een setup verwacht. ProgDVB op zichzelf niet, daar ben ik het mee eens! Maar als je ProgDVB icm DVBSBridge gebruikt dan kun je deze als backend van Windows MCE of Vista MCE gebruiken. En uit eigen ervaring kan ik zeggen dat dat perfect werkt! Ook voor scheduled recording bijvoorbeeld, en niet te vergeten, timeshiften e.d. Ian Setup: Huis vol HTPCs met DVBLink TVSource/NWP Server (Skystar HD2 + TBS6981 -> DVBLink TVSource 3.2/NWP 3.2/ACamd 0.6.2.0 met OSCAM 1.00-un_svn b4011 )
Gast kwee Geplaatst: 2 maart 2008 Geplaatst: 2 maart 2008 Ik zit zelf te denken om een mediacenter PC met een FloppyDTV kaartje met satelliet als alternatief voor de kabel te gaan gebruiken, dus mijn eisen zijn denk ik relatief laag. Is het hier wel een fatsoenlijk alternatief voor? Aangezien ik nog compleet geen ervaring met sateliet heb en nog niets heb aangeschaft, maar wel een mediacenter pc heb staan, lijkt mij dit namelijk interessanter dan het aanschaffen van een Dreambox ofzo.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen