Lucky_Luke Geplaatst: 9 januari 2008 Geplaatst: 9 januari 2008 Ik zou voor beginners CD's als KNOPPIX, Ubuntu of Fedora live aanraden. Deze distro's hebben veel gebruikers, waardoor er veel meer info over te vinden is. Het zijn ook distro's waar veel ervaring/knowhow in zit. Hier is zeker geen shell voor nodig, vrijwel alles kan via een GUI. Wellicht zou je het ontbreken van de noodzakelijke informatie voor nonux aan de samensteller vd distro moeten melden.
Psychosammie Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 @Lucky_Luke Wat een ongefundeerde kritiek op VMWare. Je hebt het blijkbaar nog nooit gebruikt. Wij gebruiken hier VMWare professioneel zowel op servers als op PC's. Van performance vermindering is natuurlijk wel iets sprake maar dat is geen issue. We zitten hier geen spelletjes te spelen. Dus detectie van exotische hardware is helemaal niet nodig. VMWare emuleert slechts eenvoudige standaard hardware zoals een SVGA kaart en een creative geluidskaart. We installeren alle versies van Windows zonder enig probleem. Dat moet Linux dus ook kunnen. En daar gaat veel fout. En dat mag best maar dan moet het ook eenvoudig op te lossen zijn. Ik begrijp best wel dat als ik een Engelse tekstverwerker op een Nederlandse Windows/Linux installeer dat ik dan 2 talen doorelkaar krijg. Maar als ik na een kale Linux installatie een dialoogvenster schermeigenschappen opvraag en ik zie in 1 venster 2 talen, dan kan ik niet anders concluderen dat het gewoon nog niet af is. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Lucky_Luke Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 @Psychosammie "Wat een ongefundeerde kritiek op VMWare." Jammer dat je niet aangeeft wat er ongefundeerd is? "Je hebt het blijkbaar nog nooit gebruikt." En dat blijkt uit? "Wij gebruiken hier VMWare professioneel zowel op servers als op PC's." Wat moet ik hier mee? Moet ik nu concluderen dat jij weet waar je het over hebt? "VMWare emuleert slechts eenvoudige standaard hardware zoals een SVGA kaart en een creative geluidskaart. We installeren alle versies van Windows zonder enig probleem. Dat moet Linux dus ook kunnen. En daar gaat veel fout. En dat mag best maar dan moet het ook eenvoudig op te lossen zijn." Tja, het is ook eenvoudig op te lossen, dat schreef ik toch al? "Maar als ik na een kale Linux installatie een dialoogvenster schermeigenschappen opvraag en ik zie in 1 venster 2 talen, dan kan ik niet anders concluderen dat het gewoon nog niet af is." Hmmja, hier heb ik niets tegen in te brengen. Ik gebruik alleen Engelstalige distro's en die zijn wel af :-) en veel meer up to date, eerder beschikbaar, etc...
Psychosammie Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Ongefundeerde kritiek op VMWare Citaat: De drivers voor netwerk, video- en geluidskaarten onder VMWare zijn dus geemuleerd, niet representatief voor de echte hardware, 99% representatief voor de simpele geemuleerde hardware. Daarom doet nou iedereen zijn best voor die livecd, zodat je het zonder installeren of emuleren kunt proberen. Schermproblemen en geluidsproblemen onder VMWare zijn altijd VMWare gerelateerd (brakke emulatie v simpele hardware). Dat je blijkbaar VMWare nog nooit gebruikt hebt blijkt oa. uit bovenstaand citaat. Citaat: "Wij gebruiken hier VMWare professioneel zowel op servers als op PC's." Wat moet ik hier mee? Moet ik nu concluderen dat jij weet waar je het over hebt? Inderdaad, ik weet waar ik het over heb! Citaat: Tja, het is ook eenvoudig op te lossen, dat schreef ik toch al? Nee, die problemen zijn niet eenvoudig op te lossen zoals ik al schreef. Of alleen op primitieve wijze. Het blijft daarnaast droevig dat de vorige versie van Ubuntu probleemloos installeerde en de laatste versie weer niet. Ik ben echt geen Windows fan, maar de conclusie blijft dat Linux beter moet. Anders wordt het nooit serieus genomen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Lucky_Luke Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Dat lijkt mij nou gefundeerde kritiek. Het wordt wat vermoeiend om op het inhoudsloze commentaar te reageren. Ik vrees dat we het nu niet met elkaar eens willen worden. Vrijheid blijheid...zullen we maar zeggen.
Puch Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Ok jongens, back on topic graag. Het gaat hier over Nonux en niet over VMWare iMac 27" macOS SierraiPhone 5s iOS 10
Con Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Citaat: Ik zou voor beginners CD's als KNOPPIX, Ubuntu of Fedora live aanraden. Deze distro's hebben veel gebruikers, waardoor er veel meer info over te vinden is. Het zijn ook distro's waar veel ervaring/knowhow in zit. Hier is zeker geen shell voor nodig, vrijwel alles kan via een GUI. Wellicht zou je het ontbreken van de noodzakelijke informatie voor nonux aan de samensteller vd distro moeten melden. Ik heb je raad opgevolgd en Ubuntu geinstalleerd, want zo ben ik. Wat denk je . . . . . Ik houd het even spannend . . . . Draadloos netwerk werd onmiddelijk gedetecteerd en het werkt!! Nu de rest exploren. Goeie tip. HG CC Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Lucky_Luke Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Blij dit te horen. Ik had als preferred order wel beter Fedora, (K)Ubuntu en KNOPPIX kunnen vermelden. Zou zeker de livecd van Fedora proberen, (ook al heeft KNOPPIX MAX DVD de nodige charmes), omdat Fedora een enorm software repository heeft. (K)Ubuntu heeft weer meer (proprietary) drivers voor hardware, en de nodige codecs (mp3, divx, etc...) redelijk standaard/eenvoudig beschikbaar. Suc6 (edit: irritante typo)
Con Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 De Ubuntu gaat fluitend met 30 vingers in de neus. Gebruikersvriendelijk dus voor de massa. Althans, als ik er mee overweg kan, kunnen velen dat. Goede tip. Draadloos werkte zonder problemen, printer op ander xp/pc snel te vinden en werkend te krijgen. En dan de installatie, meer pro dan windows. Ik heb nog een oude laptop, ban benieuwd of Ubuntu daar ook op wil draaien met mijn wifi stick. HG CC Mopperen kan ik, maar prijzen ook! Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen