Ga naar inhoud


[Strong] DISEq 1.2


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo Hobbyisten

 

Ik heb hier een orginele Strong 8000 met firmware V22

Mijn vraag is hoe kan ik deze het beste patchen

naar V9b

Moet ik er eerst de oude firmware V20 in zetten en dan pas de V9b of kan ik hier gelijk de V9b voor de 8100 op zetten???

Weten jullie ook hoe het werkt met DISEq 1.2 ivm een Dualblock LNB naar ik me heb laten vertellen ondersteund de ontvanger dit nu niet

 

BVD

Link naar reactie
Delen op andere sites


De ontvanger ondersteund diseq1.2. Met behulp van dit protocol, kan de ontvanger de duoblock schakelen van de ene naar de andere lnb. In je ontvanger kun je in het menu de antenne instellingen van schotel 1 (lees lnb 1) en schotel 2 apart instellen (en meten of je signaal hebt). Als je de astra en hotbird satelietgroepen wilt ontvangen, dan moet je (als je van voren naar je schotel kijkt) de rechter lnb van je duoblock in het midden monteren. Vervolgens stel je in je menu de signaalmeter van antenne 2 in op een astra kanaal. Als je signaal hebt, dan probeer je antenne 1 op een hotbird kanaal. Dit laatste moet heeeeel vlak in de buurt zijn. Als je beide satelietgroepen hebt ingesteld, dan kun je beginnen met het laden van de kanalen. Maar let op, als je de kanalen van de hotbird laadt, dan moet je de lnb van de astra met zilverpapier afschermen, en anders om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vriendelijk bedankt voor je duidelijke uitleg

Hier kan ik weer wat verder mee.

Ga het weekend aan de slag moet lukken denk ik

 

Bye Leo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...