Ga naar inhoud


Dvb-T wensen voor 2008


riso

Aanbevolen berichten

Ik heb het eergisteren ook geconstateerd: BBC World is uit het gesloten Digitennepakket verdwenen. Maar ja, ik kijk alleen FTA, en zo af en toe laat ik de ontvanger eens scannen om te zien of er wat verandert. En dat is dan zo'n verandering. CNN, en ook Eurosport, zitten hier in het gesloten stuk van Digitenne, terwijl ze in Duitsland FTA zijn. Voor zover ik weet wordt er in Duitsland helemaal niet versleuteld uitgezonden via DVB-T, of het zouden wat zenders in, of in de buurt van, Berlijn moeten zijn. De Franse TV5 zit niet in het Digitenne-pakket, maar wordt wel door kabelaars doorgegeven. Dat geldt ook voor het Italiaanse RAI Uno en het Turkse TRT Int.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 83
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Interessant om over Digitenne te weten te komen, hoe daar de situatie van de buitenlandse zenders eruitziet. Dus BBC World is daar nou weg. Zover ik het weet is alle DVB-T ontvangst in Duitsland FTA. Zodoende zijn ook buitenlandse DVB-T zenders in Duitsland FTA. Het is logisch dat mijn ontvangstsituatie in Krefeld helemaal niets met Digitenne te maken heeft.

 

Als ik al één buitenslandse zender (CNN) via DVB-T kan ontvangen, dann kunnen het ook nog meer worden. Zo is het namelijk met de kabel in Krefeld ook gegaan: Als ik me goed herinner waren er eerst CNN, NED 1,2,3, en BRT 1,2, later zijn dan Nederlandstalige zenders van de kabel verdwenen, daarvoor kwamen er TV5, BBC World en TRT (Turks) bij.

 

Dus ik wacht het DVB-T beleid in Duitsland rustig af. Er zijn nu nog grote gebieden in Duitsland, waar nog geen DVB-T ontvangst mogelijk is. Als de dekking van groter is geworden, dan reken ik er wel mee, dat er nog zenders bijkomen en mijn wens is, dat er wat buitenlandse zenders (BBC World, TV5) bij zullen zitten. Ik verwacht dit eigenlijk niet in 2008 al, maar ik wil toch even graag nu al mijn wens in deze richting uiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha! Dan zit jij een beetje in hetzelfde schuitje als Babylonia. Je kampt dus ook met de afgeschermde zendrichting naar het oosten vanuit Venlo. Na wat opzoekwerk kwam ik erachter dat Grevenbroich niet ver van Neuss ligt. Je kon denk ik in het analoge tijdperk Roermond wel krijgen? Maar ja, dat zenderpark is nu ontmanteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hi,

 

ja wel, klopt. Roermond was vroeger geen problem te ontvangen,

momenteel kijk ik via satelliet met mijn CD kaartje.

Volgende zomer bouw ik een antenna voor Heerlen...

(55 km afstand, 50-60% sterkte , ~80% qualiteit met en groote 91 elementen antenna....)

 

groetjes

ww.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

 

ja zeker, 55 km is erg ver. Het signaal uit Heerlen is ook zeer zwaak.

Ik moet ook zoeken voor plaats op het dak. Ik probeer het met groote antenna met 91 elementen, ´n versterker met 20 tot 36 db.

Ik heb het al probeert op het dak met een mobiele antenna Type Axing TA 3-00 (Hama 44298) met meer of minder success.

 

De nieuwe zender Venlo gaat hier niet. Daar is er geen mogelijkheid, en ja vroeger kwam het signaal uit Roermond.

 

Eindhoven is gestort door het DVB-t signaal uit Nordhelle.

 

@babylonia: Helaas, daar is er geen kans voor nieuwe zenders in Krefeld uit Dusseldorf of Wesel. Daar zijn er al 6 Muxe met 24 programmas. een nog volgende nieuwe DVB-T gebied is het noorden van Rheinland-Pfalz (Ahrweiler) - maar dit kun je in Krefeld vergeten.

 

Groetjes

 

WW.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ riso

 

de kanaal 54 komt hier uit Heerlen. Alleen in de Rhein-Main gebied is en andere zendmast (Feldberg) met K54. dat is meer dan 150km en woord hier niet meer ontvangen. Met het 91 elementen antenna denk ik dat het zal werken. Tropos? welke zender is daar in Belgie/ Frankrijk op K54?

 

groetjes

ww.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De zendmast van Venlo is naar het oosten toe totaal afgeschermd.

Daar moet je al heel dicht aan de NL grens wonen, om daarvan nog wat te ontvangen.

 

Wwizard, jij zegt dat de muxen van de DVB-T uit Düsseldorf / Wesel nu al vol zitten. Misschien moeten ze daar maar wat commerciele zenders eruitgooien, zoals b.v. "Tele 5" of andere, want die hoef ik niet te hebben. Het is natuurlijk de vraag, wat de meerderheid van de kijkers in NRW wil.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Extra op mijn vorige bericht:

Nog een wens Dvb-H afschaffen!!!!! dit kost nml. alleen maar kostbare en schaarse uitzendfrequenties!!! er zijn landelijk 5 muxen met daarop zo'n 11 tv zenders maar alleen maar te ontvangen op een duur mobieltje(oa. Nokia)en niet voor ons de gewone kijker!(start is trouwens diverse keren uitgesteld)

2 vliegen in 1 klap: landelijk meer muxen, dus meer tv-zenders verder is de markt (het aantal Dvb-h gebruikers) zeer klein en het aantal gebruikers voor Dvb-t (wij dus) zeer groot, momenteel zo'n 500.000 abo's.

Per uitzendlocatie is er 1 mux in gebruik voor Dvb-h (hier in Nijmegen kanaal 33) daar zouden 4 a 6 Dvb-t zenders op kunnen! en dit landelijk!

 

---Verder lag vanochtend tot 09.00u de publieke mux er nog steeds uit, kanaal 42 en de ontvangst op kanaal 31 was ver beneden peil(o.a Tele2 etc.)----

 

Mvrgr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...