Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteravond wilde ik tv gaan kijken, maar kreeg geen beeld op de gecodeerde kanalen. Ook was mijn Matrix Reborn Cam niet meer te zien in het menu CI-modules van mijn Inverto IDL-7000 pvr. Er staat simpelweg dat beide sloten leeg zijn. De ontvanger werkt wel gewoon met een Aston 1.05 en ik heb mijn Matrix Reborn ook getest op de Inverto IDL-7000pvr van de buren, maar ook daar wilde deze niet werken.

Het probleem is dus dat de cam simpelweg niet door de ontvanger wordt gezien. Fysiek is hij nog helemaal in orde.

Iemand enig idee wat het probleem kan zijn? Of misschien iemand die het het proberen waard vindt om de software te resetten voor mij, mocht dit het probleem kunnen zijn? In de omgeving Hoogeveen of Amersfoort.

Bedankt alvast

Geplaatst:

nee, je bent de eerste reactie.

maar gebeurde het bij jou ook gisteravond?

dat zou wel opvallend zijn natuurlijk

Geplaatst:

Ik heb even het stof van mijn Matrix Reborn met Zcas geblazen, in mijn TT S-1500 gestopt en hij geeft beeld hier.

Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches

Geplaatst:

Ik had dat ook met 2 Magic Modules. Ik vrees voor je dat er foute firmware erop heeft gestaan, die 't flashgeheugen gewist heeft.

In 9 vd. 10 gevallen kun je 'm nog opnieuw met de juiste firmware flashen dmv. 'n zgn. CAS/JTAG interface, zoals die van Duolabs bijvoorbeeld.

Geplaatst:
Citaat:
Ik had dat ook met 2 Magic Modules. Ik vrees voor je dat er foute firmware erop heeft gestaan, die 't flashgeheugen gewist heeft.
In 9 vd. 10 gevallen kun je 'm nog opnieuw met de juiste firmware flashen dmv. 'n zgn. CAS/JTAG interface, zoals die van Duolabs bijvoorbeeld.

Dit is denk ik het proberen in ieder geval waard. Ik heb alleen niet zo'n interface en ik zag dat deze een prijs hebben die behoorlijk veel hoger ligt dan die van een nieuwe Matrix CAM.

Is er misschien iemand die wel een interface heeft en de CAM voor mij wil proberen te flashen? Als hij daardoor weer werkt wil ik er best een vergoeding voor geven, dat is echt geen probleem. Omg. Hoogeveen, Amersfoort of Utrecht.
Geplaatst:

Had zelfde probleem. De TF 7700 bleef maar op 'initialising' staan.

Heb ZCAS 1.1 er opnieuw opgezet en nu doet ie het prima.

Geplaatst:

Ik heb inmiddels een Cas 2 +plus interface aangeschaft via de "aangeboden" boards van dit forum. Ik heb er een .bin file van een ander forum opgezet en hij doet het nu weer als een zonnetje.

Probleem opgelost dus, heel erg bedankt allemaal.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen