ilya Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Ik probeer al een tijdje uit te zoeken wat de perfecte N.F. moet zijn. Ik heb nu Alps universal LNB BSTE8 751 B. De NF is 0,7 Wat me echter opvalt dat de meeste single lnb's NF 02, hebben. Betekent dit dat de ontvangst hierdoor beter /scherper is ??? Ik vraag dit omdat ik sinds van de week sky UK ( 82%) ontvang ( 28,2 ) en de BBC niet ( 70 %) IL 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Gast Geplaatst: 31 december 2007 Geplaatst: 31 december 2007 Alle transponders op Astra 2 moet je zonder problemen kunnen ontvangen. Een 60 cm schotel en het maakt niet uit wat voor lnb moet al voldoende zijn.Is ie wel goed uitgericht ? Kloppen de frequentielijsten wel ? Check het hier ff.
prutsie Geplaatst: 1 januari 2008 Geplaatst: 1 januari 2008 1/ De ruisgrens van veel LNB's wordt zwaar overdreven. 0.7dB is mogelijk, maar dat is dan al een heel erg goede LNB. Signaal/ruisgetallen van 0.3 of zelfs 0.2 zijn gewoon flauwekul. Dit is met de huidige stand der techniek niet te realiseren, tenzij je je LNB afkoelt tot bijna absoluut nul. En zelfs dan..... 2/De gemeten signaalsterkte op een ontvanger zegt niet zoveel. Met een 1.8 meter prime focus op Astra 19.2 oost gericht kan het zijn dat je 60% signaal meet terwijl je met een 80 centimeter no-name wokje van de gamma 75% signaalsterkte meet. Dit komt door het AGC (Automatic Gain Control) circuit in je ontvanger. Dit is botweg gezegd de automatische volumeregeling voor het inkomende antennesignaal. Als het binnenkomende signaal te hard is zal de tuner van de satellietontvanger de "volumeknop" zachter zetten, als het signaal te zacht is wordt de "volumeknop" harder gezet. Je kan dus alleen een signaalmeting doen door de AGC op 1 bepaalde waarde vast te zetten, en er is geen enkele consumentenontvanger die dat kan. Als laatste is het ook nog eens zo dat verschillende transponders met verschillende vermogens worden uitgezonden vanaf de satelliet. Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat je de ene transponder harder ontvangt dan een andere. Zolang het niet blokt of hikt niets aan doen. groeten, Peter. Niet gehinderd door enige vorm van technische kennis zet ik onbevangen overal mijn schroevendraaier en soldeerbout in.
ilya Geplaatst: 1 januari 2008 Auteur Geplaatst: 1 januari 2008 Citaat: 1/ Als laatste is het ook nog eens zo dat verschillende transponders met verschillende vermogens worden uitgezonden vanaf de satelliet. Het kan dus heel goed mogelijk zijn dat je de ene transponder harder ontvangt dan een andere. Zolang het niet blokt of hikt niets aan doen. groeten, Peter. Hi Peter, long time ago:) Bedankt voor de goede uitleg. Ik kijk met een 90 cm schotel ( In DLD staat ie) naar SKY UK ( 28,2) en heb zeer goede ontvangst ( 82 %), terwijl de FTA zenders b.v BBC ( ongeveer 70% sterkte ,) zo nu en dan te ontvangen zijn'. Blokken en tussendoor flikkeren en dan ineens zwart beeld, dan ff wachten , patst weer ff beeld. De schotel is goed afgestemd, dus ik krijg nu het sterke vermoeden dat mijn schotel in Duitsland voor de FTA op 28,2 astra te klein is, moet min. 120 cm zijn volgens lokale info. Aangezien ik tot nu toe niet teveel vertrouwen daar heb opgedaan, stel ik het maar voor alle zekerheid hier op het forum voor. ILYA 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen