Ga naar inhoud

Nederlanders kijken minder televisie

Elwin

Aanbevolen berichten

Citaat:
HILVERSUM - Nederlanders hebben in 2007 gemiddeld drie uur en zes minuten per dag voor de televisie doorgebracht. Dat is ruim tien minuten minder dan in 2006, meldde de Stichting Kijk Onderzoek (SKO) dinsdag.

ANP

Volgens de stichting is de daling het gevolg van een veranderende bevolkingssamenstelling en een aantal warme maanden in 2007.

Het marktaandeel in de avond van de Publieke Omroep daalde vorig jaar van 34

naar 33,2 procent. SBS steeg van 20,5 naar 21,9 procent en RTL Nederland steeg van 25,9 naar 26,3 procent.

Nederland 1 blijft de grote favoriet bij tv-kijkend Nederland. Zowel gedurende de dag (17,8 procent) als de avond (19 procent) haalde de zender het hoogste marktaandeel.

Schaatsen

Volgens de cijfers van de SKO was de huldiging van de winnaars van het WK schaatsen all round bij de mannen het best bekeken programma van 2007. De uitzending op 11 februari op Nederland 1 trok 3.391.000 kijkers, de wedstrijd zelf 3.201.000 mensen.

In de top-25 zonder sportprogramma's staat het NOS Journaal van 20.00 uur van 18 januari op nummer 1 met ruim 3 miljoen kijkers. Op die dag werd Nederland getroffen door een zware storm.

Andere programma's in de top-25 zijn onder meer Boer zoekt vrouw, Domino Day, Spoorloos, Memories, All you need kerstspecial en Mooi! Weer de Leeuw. Zes programma's in dat lijstje zijn van de commerciële zenders.

Bron: nu.nl

Datum: 01-01-2008

Auteur: ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als gevolg van een aantal warme maanden?

Heb ik iets gemist ofzo?

Kan ik die opvragen bij "warme maand gemist"?

Bij mijn weten waren januari februari maart en april bovengemiddeld warm.

Dit zijn niet de maanden die de mensen massaal naar het strand lokken of wel soms?

Hier is het al vanaf 1 juli herfst!

Ik heb het vermoeden dat de mensen meer op het internet zitten.

Zou dit gegeven misschien minder goed uitkomen voor de reclamewereld?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
gemiddeld drie uur en zes minuten per dag

Dat haal ik echt niet tv kijkend wel op t internet mi verschuift t gewoon langzaam .

Reclame mensen zullen zich in de toekomst meer op t internet moeten richten.

"You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time"

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me wel eens af hoe ze dat nu berekenen.

Als het alleen die 1000 mensen zijn met zo een kastje aan hun tv is het in mijn ogen gewoon een gok.

-= Dreambox 7000 Echostar LT8700 en SR8700,Skystar 2,Humax 5400 2 x Nokia 9500 1 x 90 cm met twin en een Channelmaster 1.2 met een quad =-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Reclame mensen zullen zich in de toekomst meer op t internet moeten richten

Maak jij even slapende honden wakker.
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen