Ga naar inhoud


[TF5510pvr] Opnameproblemen.


falko8

Aanbevolen berichten

Hallo, ik zit met het volgende probleem: Wanneer ik een programma opneem en tijdens de opname ga zappen, stopt tijdens het afspelen van de opname het beeld.

Ook gebeurt het dat ik het zappen, terugvindt tijdens het afspelen van de opname, of het beeld blijft stilstaan en ik hoor het geluid van het kanaal waar naar toe gezapt ben tijdens de opname. Ook verschijnt tijdens de stilstand van het beeld de melding "geen kaart". Als ik echter een FTA kanaal opneem kan ik zappen wat ik wil, maar blijft de opname goed doorlopen. Ik maak gebuik van 1 schotel met 3 dubbele LNB's op astra1,astra2 en hotbird. Tuners stan in het menu gescheiden, schijf geformateerd, firmware is van augustus 2007 (die van november geeft geen kanaalnummers). Ben al een paar dagen bezig, en hoop dat iemand iets over de oorzaak weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je noemt veel kenmerken op die aangeven dat je de optie dual decoding aan hebt staan in het Cam menu.

Deze functie heeft alleen nut bij PIP en dan nog werkt het matig. Direct uitzetten want de problemen bij het opnemen zijn te groot.

TF5500PVR (Fw aug-07)HD: WD2500AVJB; X-cam Orion. Taps: 3PG, QuickJump, Mediamanager, Nicedisplay, Quicktimer;

2e ontvanger: Sony KDL-26EX555 met Aston 1.07 (Fw 2.26); Schotel: Triax TDS Ø 64cm met CD DUO LNB quad ;

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, dualdecoding uitgezet en hij werkt weer goed. Het vreemde is dat ik deze optie niet aangezet heb, het enige wat gebeurd is dat ik vorige week een oude opname afgespeeld heb, waardoor de houdbaarheidsdatum van mijn CD-kaart teruggezet was. Ik kwam daar gister achter en heb de kaart onmiddelijk opgewaardeerd, dit was echter niet de oplossing van het opnameprobleem.

In ieder geval bedankt voor de snelle oplossing van mijn probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast powerboot2

Zou je mij kunnen vertellen waar of hoe ik dat dualdecoding kan uitzetten ik kan het niet vinden?

Groetjes Rob

Origineel bericht van: falko8
Inderdaad, dualdecoding uitgezet en hij werkt weer goed. Het vreemde is dat ik deze optie niet aangezet heb, het enige wat gebeurd is dat ik vorige week een oude opname afgespeeld heb, waardoor de houdbaarheidsdatum van mijn CD-kaart teruggezet was. Ik kwam daar gister achter en heb de kaart onmiddelijk opgewaardeerd, dit was echter niet de oplossing van het opnameprobleem.

In ieder geval bedankt voor de snelle oplossing van mijn probleem.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...