ilya Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 Ik wil in Duitsland Astra 28,2 ontvangen. Momenteel heb ik ene 90 cm schotel en heb het sterke vermoeden dat deze niet oke is. Er wordt daar vertelt dat een 120 cm nodig is. Het gekke is, ik ontvang wel sky UK super en de FTA zoals BBC niet ? Is er een proggie dat je uit kunt rekenen wat je precies nodig hebt door ingave van de woonplaats en de naam van de sat. ??? ILYA 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Gast Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 Dat komt omdat de Astra 2-A en B een grotere "footprint" heben dan de 2-C en 2-D zoals je hier kunt zien. En om te bepalen is het natuurlijk wel handig om te weten waar je in Duitsland woont; aan de rand van de footprint of ver daarbuiten. Op deze site kan je zien welke zender op welke satelliet zitten (A,B,C of D), en welke je sowieso in geheel Duitsland zou moeten kunnen ontavangen. Ger
Gast Geplaatst: 2 januari 2008 Geplaatst: 2 januari 2008 Ik woon ca 60 km ten zuiden van Frankfurt/M. en heb een prima ontvangst van Astra 28,2° oost op een offset-schotel van 1 mtr. Deze staat exact op Astra 19,2° uitgericht en de 28,2° LNC kijkt loenzend naar deze positie. Deze LNC is een oude Philips dual LNC (niet eens een universal type, kan dus alleen de lage band ontvangen) Het is er een van 1,0 dB. De ontvangst is ook bij slecht weer goed.
ilya Geplaatst: 2 januari 2008 Auteur Geplaatst: 2 januari 2008 Citaat: Dat komt omdat de Astra 2-A en B een grotere "footprint" heben dan de 2-C en 2-D zoals je hier kunt zien. En om te bepalen is het natuurlijk wel handig om te weten waar je in Duitsland woont; aan de rand van de footprint of ver daarbuiten. Op deze site kan je zien welke zender op welke satelliet zitten (A,B,C of D), en welke je sowieso in geheel Duitsland zou moeten kunnen ontavangen. Ger Bedankt, ik heb vastgesteld aan de hand van de footprint dat Astra 2D slechts gedeeltelijk in Duitsland komt. Ik denk dat ik op de grens lig tussen 90 en 120 cm . Aangezien ik een 90 cm schotel heb geeft dit bij slecht weer blokken c.q zwart beeld. Ik woon 80 km voorbij Dortmund ( Hoch Sauerland) 7080 Dreambox 2 Tb, 920 UHD Dreambox . Formuler 4 Schotel Hirschmann 90 cm 4/1 switch Schotel Triax 100 cm ! t90
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen