Ga naar inhoud


geen full duplex als ik bel via voipbuster ?


Aanbevolen berichten


Ke kunt rustig door elkaar praten hoor. Afgezien van het feit dat je elkaar dan wel moeilijker verstaat, maar dat is ook zo als je bij elkaar staat. Maar ik neem niet aan dat je iedere keer "over" hoeft te zeggen zoals in radioverkeer wel gebruikelijk is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Hoe bedoel je full-duplex?
Bedoel je letterlijk dat als een partij spreekt de andere partij niet kan spreken?

Big fellow


Als een verbinding geen Full-Duplex is dan kun je niet door elkaar heen praten.
Als ik praat en de andere kant luistert dan moet de luisterende kant wachten op stille monenten voordat hij kan spreken.

Natuurlijk kan hij altijd spreken maar dan heb ik amper in de gaten dat hij wat zegt en verstaan kan ik hem dan zowiezo niet.
Er is in de praktijk goed mee om te gaan, je last wat stiltes in om de andere kant de gelegenheid te geven te spreken maar het hoort niet zo te hoeven.

Je zou kunnen zeggen dat het Push To Talk is, walkie-talkie dus maar dan zonder dat er een knopje ingedrukt hoeft te worden.

Ik begrijp dat dat in de praktijk dus niet zo hoeft te gaan met voipbuster.
Met voipbuster zou je moeten kunnen bellen zoals het hoort.

Dan moet er hier ergens een settinkje niet lekker zitten want ik heb dat in geen 2 jaar dat ik voipbuster gebruik gekund.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt meer als een setting kwa codecs ofzo. Het kan zo wezen dat je ATA/PC niet genoeg bandbreedte beschikbaar heeft, en daardoor het niet goed werkt.

Als je een ATA gebruikt, kijk dan eens naar de (silence) threshold setting.

 

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

Duurde een tijdje maar na wat settings te hebben aangepast klinkt het aan de ontvangende kant een stuk beter, alsof er via een telefoonlijn gebeld werd.

 

Ik neem aan dat het ook met het full-duplex gedeelte nu een stuk beter gesteld is maar echt goed heb ik nog niet kunnen testen.

 

De conclusie is iig dat het aan de settings ligt, het zou gewoon moeten werken zoals iedere "gewone" telefoonlijn.

You cannot ignore that member

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...