Ga naar inhoud


[DM7000] Wireless netwerk viaPCMCIA slot / kaart?


Gast geba

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Na ongeveer alle sat-sites te hebben afgezocht heb ik nog geen afdoende antwoord kunnen vinden op mijn vraag. Ik zou graag mijn Dreambox via een draadloze verbinding aan het netwerk willen hangen, en ik vraag me af of dat zou kunnen met zo'n PCMCIA netwerk-kaartje. Heeft iemand daar ervaring mee?

 

Voor zover ik nu weet lukt het niet met een USB W-Lan stickje, en de USB WLAN stick die ik heb krijg ik dan ook niet aan de praat.

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zo te zien ben je iemand die graag gewoon probeert. Die PCMCIA kaart past wel, maar zou ik er zeker niet in stoppen. Grote kans dat je 7000 of je kaartje meteen kapot is.

De beste methode voor wireless lan is gewoon een bridge zoals een wet-54G of een asus wl-300g.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat je met een antieke image een wifi-usb-stickje wel aan de praat kon krijgen.

 

Een paar althans, alleen was de snelheid dacht ik beperkt tot 11Mbps waardoor je er in de praktijk niks aan had.

 

Die support is later dacht ik door dream uit de kernel gesloopt waardoor het met de recente images in ieder geval niet meer kan.

 

CI-slot <> PCMCIA-slot, ook al lijkt het er fysiek op en past het...

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wel ergens software gevonden waarmee je ondersteuning voor WLAN via USB voor elkaar kunt krijgen. Dit is echter betaalde software, en om dat te gebruiken op een 'open source' systeem als de Dreambox vind ik wat 'krom'.

 

Overigens lees ik bij de helpfiles van die software niks over een snelheidsbeperking.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De usb poort is bij mijn weten een usb 1.1 specificatie, en die gaat dan niet sneller dan 12Mbps.

CanalDigitaal, blijf met je vingers van onze opnamemogelijkheden af!

Xtrend ET-9000, Samsung HD322HJ 320Gb, OpenPLi 2.1

Visiosat G4 Quadro, Astra 19.2, Hotbird 13.0, Astra 28.2, Astra 23.5

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Ik heb wel ergens software gevonden waarmee je ondersteuning voor WLAN via USB voor elkaar kunt krijgen. Dit is echter betaalde software, en om dat te gebruiken op een 'open source' systeem als de Dreambox vind ik wat 'krom'.

Overigens lees ik bij de helpfiles van die software niks over een snelheidsbeperking.

Waarschijnlijk die van Satellietland. Die werkt ook niet.
Zover ik weet zijn er maar 3 wifi plugins:
- die van Satellietland
- die van mij (wifi plugin 1.2.1)
- die van gemini (gebaseerd op de mijne)

Uiteindelijk hebben ze allemaal dezelfde drivers en werken ze allemaal niet meer. Maar misschien heb je een andere gevonden.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad de software van de handel die je noemt. Bij installatie al een foutmelding over een ontbrekende library. Ik heb er nog niet echt naar gekeken maar ik vermoed dat de betreffende shared object (uit mijn hoofd: libstd++.so) er wel op staat maar wellicht een nieuwere versie heeft. Overigens werkt na het starten van de plugin de blauwe knop (ook) niet meer. Daarmee is mijn vertrouwen in een vlekkeloze werking van de plugin eigenlijk al verdwenen.

 

Ik zou nog een ouder image kunnen proberen, maar ik denk dat ik maar een bridge ga aanschaffen. Een kabeltje trekken zie ik ook niet echt zitten...

 

Bedankt allen voor het meedenken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...