Funfreak Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 Wie heeft er tips hoe ik de display van een Philips FR951 (tuner-versterker) weer kan laten werken? Display blijft nu zwart. Wie heeft er evt. een Servicemanual (in pdf)? Alvast dank.
Steve Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 controleer de voedings kabel van het moederboard naar het display printje.hier zitten slechte en/of gebarsten soldeercontacten op.
Funfreak Geplaatst: 4 januari 2008 Auteur Geplaatst: 4 januari 2008 @ Steve, Ik heb de FR951 nu geheel open liggen. Heeft het zin om meer zaken door te solderen? Ik hoor anderen zeggen dat er ook vaak problemen zijn met het geluid. Ik heb het apparaat als defect gekocht en nog niets er op aangesloten gehad. De eindtorren ook maar even doorsolderen? Eventueel nog andere zwakke punten? Dank voor de info. N.B. Alles ziet er van binnen (en van buiten) wel erg netjes uit. Geen stof en niet smerig of zwart.
Steve Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 ik zou hem maar aansluiten op de boxen en testen.(doet het display het nu al ?)
Funfreak Geplaatst: 4 januari 2008 Auteur Geplaatst: 4 januari 2008 Ik ga hem morgen even doorsolderen. Zal je via dit topic op de hoogte houden. Tot zover bedankt en nog de beste wensen voor 2008.
Funfreak Geplaatst: 5 januari 2008 Auteur Geplaatst: 5 januari 2008 @ Steve Het display werkt weer en ook het geluid (via 2 boxen) is goed. Nog een vraagje: Wanneer gaat de ventilator aan de achterzijde aan? Pas als een bepaalde temperatuur bereikt is of moet deze altijd draaien? Bedankt voor de hulp en info.
Unetwork Geplaatst: 5 januari 2008 Geplaatst: 5 januari 2008 Als alles goed is gaat de vent pas draaien als het nodig is, bij hoge temperatuur dus. Geld maakt niet gelukkig maar geluk is onbetaalbaar
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen