Malisat Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 Allereerst de beste wensen voor alle Sat4all(ers) voor 2008 met vooral een goede gezondheid en een goede Sat.ontvangst in beeld & geluid. Nu het probleem. Wanneer ik een TV of Radio Progr.bekijk en/of vooral beluister welke in Dolby DD wordt uigestraald, Duitse zenders doen dat regelmatig, dan onderbreekt het geluid regelmatig, schakelt om naar Dolby Prol.II, ook te zien in het Display van mijn receiver Philips DFR 9000, om dan weer terug te komen in Dolby DD, om na enkele minuten---enz. De Receiver is m.i. goed, DVD Films in Dolby DD 5.1 werken prima. Dit onderwerp heb ik al eens eerder te berde gebracht, waarbij ik me meen te herinneren dat een van de mede-satters dit probleem herkende en er ook last van had. Tot op heden ben ik echter nog niets opgeschoten. Eerder meende ik van wel, maar ik vergiste mij, de fout treedt alleen op bij een "echte" Dolby DD (AC3) uitzending. Het Display van de DFR 9000 geeft Dolby DD aan omdat Duitse zenders altijd zo geschakelt staan, ook al zenden ze alleen in b.v. Stereo uit. Als deze fout opnieuw herkent wordt zou ik het graag opnieuw "horen", dan weet ik zeker dat de DSR7005 niet defect is. Tot slot nog iets anders. Op Nieuwjaars dag keek en luisterde ik naar het Nieuwjaars concert welke door div.zenders werd uitgezonden en kreeg zo de gelegenheid b.v. Ned.1 en de ZDF te vergelijken. Het beeld van de ZDF was veel beter dan Ned.1 (Can Dig.bitrate), en in de regelmatige korte perioden van enkele minuten dat het geluid op de ZDF goed was,was goed te horen de veel betere geluids kwaliteit bij Dolby DD t.o.v. Dolby PrologicII waarin de meeste TV zenders nog uitzenden ook de Nederlandse. Meer diepte en een betere plaatsing van de instrumenten. Dat ook nog eens beluisteren met een flink vermogen, de DFR beschikt over 6 maal 65 watt RMS vermogen, dan is het genieten dus, op de fouten na dan. Zoals te lezen in div. Sat.bladen worden de Duitse zenders nog beter. De Bitrate gaat omhoog, ook in de SD norm, en div.zenders zijn klaar voor HDTV,(Dat wordt dus een nieuwe Sat ontvanger), en de zenders komen zo mogelijk allemaal in Dolby DD(AC3). Dus zou ik graag van deze fout af zijn.Overgens heb ik ook de Philips club een email gestuurd over dit probleem. Ik hoop dan ook op een oplossing. Bedankt voor het lezen,groetjes, MLS
dunhans Geplaatst: 4 januari 2008 Geplaatst: 4 januari 2008 Ja, ik kan alléén maar bevestigen dat mijn DVR7005 ook nog steeds precies dezelfde onderbrekingen in het Dolby geluid heeft, zowel via de optische als via de coax uitgang. Ik heb de laatste softwareversie. Mijn philips HTR5000 av receiver geeft na elke onderbreking "dolby/2.0" aan in het display. Ik heb een Multytenne en dacht eerst dat die te weinig signaal gaf. De gewone analoge stereo output is wel goed en zonder onderbrekingen. Ik heb op oudejaarsdag diverse concerten van 3SAT opgenomen. Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Malisat Geplaatst: 6 januari 2008 Auteur Geplaatst: 6 januari 2008 Dunhans, bij deze bedankt voor je snelle reactie, nu weet ik zeker dat ik niet verder in de eigen apparatuur de fout moet zoeken. Ik ga verder op zoek, misschien weten ze bij Can.Dig.meer of hebben ze kontakten met Philips ??? Is er sprake van een fabrieks-fout in de DSR7005 ???, Een Bug,kan een Update helpen ??? of heeft het met de techniek voor de Satelliet-verbindingen te maken ? Upload fout ? Verbindingsfouten ? Studio techniek ? Of gewoon een ander merk ??? Gooi het maar in de pet, maar ik wil van de fout af. Jij ook denk ik. Philips heb ik ook gemaild en ga ze ook bellen. Vandaag heb ik mijn zoon gebeld die bij Philips heeft gewerkt op het Nat.Lab. om te informeren bij oud collega's, je weet maar nooit, maar er MOET een oplossing komen want het is de moeite waard, Ja toch ??? Groetjes en als ik er aan denk hou ik je op de hoogte. MLS
satmarc Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Nu wil ik geen roet in het eten komen gooien in dit topic, maar zou het niet aan jullie receivers kunnen liggen (philips) die op een gegeven moment de dolby digital sync verliezen. Ook ik heb een DSR 7005 en ik moet beamen dat de receiver bij een dolby digital uitzending, lees: 5kanaals, in het begin van de uitzending even 5 kanaals is, vervolgens even zijn sync verliest, nog een paar keer hamert, en vervolgens blijft het geluid stabiel. Mijn Yamaha receiver springt dan ook even van dolby af, maar weet zich daarna toch weer te herstellen. Misschien dat het van receiver tot receiver verschilt. Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.
dunhans Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Bedankt Satmarc voor de tip. Hierbij dus een oproep aan bezitters van een DVR7005 die er een ander merk receiver aangekoppeld hebben via optisch of coax en de geluidsinstelling op Digital out hebben staan op een (duitse) zender die Dolby DD uitzend. Hebben jullie ook die haperingen? Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
Malisat Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Geplaatst: 7 januari 2008 IK ben blij dat er lekker wordt meegedacht,daarom een aanvulling (welke ik al vermeld had),wanneer ik een DVD film met Dolby 5.1 geluid over mijn Philips receiver DFR 9000 afspeel is het geluid prima.Is het dan toch mogelijk dat een andere Digitale ingang wel in de fout gaat??? De Receiver heeft toch geen idee of het nou het ene of andere Digitale signaal te verwerken krijgt??? Het syncsingaal dient in beide gevallen te schakelen.Of!!! Ik hou alle opties open,als er maar een oplossing komt. Ik zal de DVD en DSR audio ingangen bij de receiver eens omdraaien,wie weet. Wordt vervolgd.Groetjes, MLS
Malisat Geplaatst: 8 januari 2008 Auteur Geplaatst: 8 januari 2008 Nog een keer.Ik heb de aansluitingen omgedraaid,conclusie,ook via de coaxiale digitale uitgang van de DSR7005 naar de digitale ingang van de Receiver,waar de DVD goed geluid op geeft in Dolby 5.1,is een Dolby uitzending van de DSR niet goed.Wordt vervolgd,wie wat weet mag het zeggen.GR. MLS
tgz Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Ik de DSR 7005 ook en heb de voorlaatste software versie 1.3 er nog op. Bij ons doet dolby digital op de NAD 742 receiver het gewoon goed! Vandaag nog uitgeprobeerd met een DD uitzending op ZDF (Sleepy Hollow)... gr Theo
tgz Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Kan het niet aan jullie software versie liggen? Theo
dunhans Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 Ik heb software versie 1.3 van 21 aug 2007. Heb het nog eens getest. TV zenders met PCM 2/00 geluid doen het goed. Maar zet je bijvoorbeeld PRO7 op, dan geeft het display Dolby3/21 of RTL television dan geeft het display Dolby2/00 aan. In de eerste minuut komen er 5 tot 15 onderbrekingen in het geluid voor. Soms blijft het dan even stabiel, maar terwijl ik dit bericht zit te schrijven, begint hij weer te hakkelen! Dus ook na een half uur! En vooral als er muziek speelt. Die opname's op de HD van 31 dec. met live concerten van 3SAT zijn allemaal in PCM 2/00 opgenomen, en hakkelen dus niet. Ik verdenk nu ook mijn philips receiver van dit euvel. Groeten Dunhans. Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1 / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2 / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 / Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.
satmarc Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 @Dunhans, De vraag blijft natuurlijk wel staan of het nu aan de receiver ligt (philips of andere), of dat het aan de onvanger zelf ligt (receiver kan in deze twee betekenissen hebben ) Zelf heb ik er helemaal geen last van. Met het nieuwsjaarsconcert op duitsland in dolby digital 5.1 geen enkele hapering meer gehad. Wel in het begin een kleine hapering, maar dit herstelde zich eigenlijk heel erg snel. Mochten meer mensen hier problemen mee hebben, zijn wij hier erg benieuwd naar. Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.
tgz Geplaatst: 13 januari 2008 Geplaatst: 13 januari 2008 Hoi, Ik draai nog steeds op software versie 1.3 van 7 juli... Geen last van haperingen in DD 5.1 en ook nooit gehad (NAD receiver).. Kan het toch aan de software versie liggen? gr, THeo
satmarc Geplaatst: 14 januari 2008 Geplaatst: 14 januari 2008 Origineel bericht van: tgz Hoi, Ik draai nog steeds op software versie 1.3 van 7 juli... Geen last van haperingen in DD 5.1 en ook nooit gehad (NAD receiver).. Kan het toch aan de software versie liggen? gr, THeo Heb je dit ook niet de eerste seconden van een DD 5.1 uitzending ?? Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.
tgz Geplaatst: 15 januari 2008 Geplaatst: 15 januari 2008 @ SatMarc, Nee, heb eigenlijk nooit last van haperingen gehad...(ook niet de eerste seconden)... Dus, of het ligt aan de software versie (wat ik eigenlijk niet denk..) of de receiver.. Dit laatste is eenvoudig te testen door de satontvanger op een andere receiver aan te sluiten (lees in winkel bijv..) gr Theo
Malisat Geplaatst: 21 januari 2008 Auteur Geplaatst: 21 januari 2008 Hallo,Even wat vragen beantwoorden i.v.b. met het Dolby 5.1 probleem waar ik last van heb,en wat ik aan jullie heb voorgelegd.Overgens, bedankt voor al jullie reacties. Er werd gevraagd of het probleem mogelijk mijn versterker kan zijn.Ik heb deze, (Philips DFR 9000) nog eens getest met 2 DVD's,één film met Dolby 5.1 geluid,en één concert van Marco Borsato in het Fyenoord stadion ook met Dolby 5.1 en met DTS audio format.In beide gevallen probleemloze weergave,met als extra vermelding dat het concert in de DTS audio weergave voor mij een hele prettige openbaring was.Genieten dus. Komen we op de volgende vraag,welke software versie heb ik. Versie 1.3, build in versie 153.18 d.d.21-8-2007. Daar zit dus duidelijk een verschil met andere die nog draaien met de versie 6-7-2007 (153.17),en die geen problemen hebben. Mogelijk is dat dus het probleem.Maar hoe kom ik terug in de oude versie,en zijn er nog andere gevolgen wanneer ik dat doe. Op mijn email gestuurd naar Philips over deze fout heb ik nog geen reactie gehad.Daarnaast heb ik telefonisch kontakt gehad met de help-desk van Philips,ik wordt nog terug gebeld.Ik zal zelf maaar weer eens bellen. Bij een volgend kontakt met Philips zal ik zeker gewag maken van deze bevindingen,waarop ik door mede leden van Sat4all ben gewezen.Bij deze,vr.gr. MLS
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen