Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Malisat

Aangzien de DD fout bij jou altijd aanwezig is geweest zou ik toch nog de mogelijkheid onderzoeken om de DSR7005 op een andere Dolby Digital receiver uit te proberen? Misschien zit daar toch nog een probleem?

Theo

Geplaatst:

Ik heb deze DVR7005 vanaf dec. 2006 en ik heb die onderbrekingen in het Dolby geluid ALTIJD al gehad. Ik heb dus ook Software versie 1.3 Build versie 153.18 van aug21 2007. Zit nu te kijken op PRO7, de serie Lost met dolbyD3/21 geluid. Zodra er veel dynamiek in het geluid komt, komen die onderbrekingen en veranderd het display van mijn Philips homecinema even in Dolby/2. Ik ga weer snel terug op analoog geluid, want ik word er gek van. Wanneer komt Philips met een nieuwe High Definition PVR??? Groeten Dunhans.

Samsung Q75BA 65 TV / Quantis CI 1.3 voor Ziggo / Chromecast met Google tv HD  voor Telenet TV, VTM GO, VRT Max, NL Ziet en Prime / Samsung 40KU6470; Quantis CI 1.3 voor Ziggo en Chromecast Ultra / JBL Bar 5.1  / 2x JBL Link Music / Harman Kardon Citation 200 / Google Nest Hub v2 / Lenovo smart clock v2  / Philips HUE verlichting / Samsung Galaxy A52s 5G / Samsung Galaxy Tab A8 2022 /  Xiaomi mi band 7 / Tweak glasvezel.

Geplaatst:

Voor ik nog wat info doorgeef het volgende. Beste dunhans we gaan ons er toch niet bij neerleggen hé? Of de fout zit in de laatste Update zoals enkelen opperden,o.a.satmarc,(tussen 2 haakjes,wat kijkt jou icoontje kwaad),Of het zit in de DSR 7005, Of het zit in de versterker, welke ik uitgetest heb met enkele DVD films en concerten, tgz opperde overgens terecht die mogelijkheid. Ik denk zelf steeds meer aan het verschil van de Software, of--- de pech is nog groter en de DSR heeft gewoon een defect,dan moet het app.naar Philips toe. Maar ik neem er GEEN genoegen mee. Via het kontakt met de Philips consumentenlijn,ik heb al wat afgebeld,er werd mij gevraagd of ik de laatste Update van 12 November 2007 ook had ontvangen??? Nee dus,ondanks de automatische Update instelling op mijn DSR die aanstaat. Mijn laatste Update is die 21 Aug.2007,maar nu komt het,ik ben naar de Philips website gegaan,heb mij ingelogd bij de club,en via mijn geregistreerde app.naar de beschikbare Upgrades,en daar lees ik dat er een Update is d.d.12 Nov.2007 versie 153.018 bestemd voor de Duitse markt,maar voor Nederland wordt geadficeerd deze ook te installeren.Hoe zit het nou.Wat is het verschil tussen de Update van Nov.en van Aug.2007,let op,die van Aug.is versie 153.18 en die van Nov. is 153.018,je zou zeggen daar zit een wezenlijk verschil in,maar die van Nov. heb ik (NOG ??) niet ontvangen,maar als ik via het menu van de DSR vraag of er nog Update's zijn,lees ik van niet. Misschien is deze Update nog niet ORT uitgezonden.Philips beweerde overgens dat deze Update bedoeld was voor de ontstane Dolby fouten na de Update van Aug.Ik heb mijn twijfels omdat het bijgevoegde verhaal voor wie de Update bestemd is overeen komt met die van Aug.met alleen dat vreemde versie verschil.Wordt vervolgd.Groeten,en de aanhouder wint,ja toch? smile

MLS

Geplaatst:

Mijn icoontje kijkt niet kwaad, maar hij kijkt bedenkelijk ..... maar goed, om maar weer eens terug te komen op het Dolby Digital probleem wat volgens mij iedereen wel heeft, maar niet iedereen heeft het even sterk. Sommige hebben het zelfs niet, en sommige van ons hebben het af en toe, en er zijn zelfs mensen die er helemaal gek van worden.

Op zich vind ik het prima dat je het er niet bij laat zitten. Ik hecht er niet zo heel erg veel waarde aan, omdat ik iedere dag weer geniet van de beeld en geluidskwaliteit van deze ontvanger.

Ik had deze ontvanger als 1 van de eerste staan, en tot op de dag van vandaag ben ik er uitermate tevreden over.

Maar dit neemt natuurlijk niet weg als er eens een keer een dolby digital uitzending is (op de Duitsers) moet dit wel goed doorkomen.

Ik hoop dat Philips dit topic meeleest, en wellicht in een nieuwere software release (dit nog erg lang gaat duren denk ik) dit probleem oplost.

Ik vraag me af wat er in de afgelopen software release verbetert is ??? Maar dit is weer een ander topic :-) EPG is nog steeds geen 7 dagen.

Zolang mijn baas denkt dat hij goed betaalt, doe ik net alsof ik hard werk.

Geplaatst:

Satmarc,sorry,maar je bedenkelijke blik van je icoontje had me op het verkeerde been gezet.Ben het geheel met je eens,de DSR is een prima app.met alleen de onhebbelijkheid van die Dolby fout,en als je veel kijkt naar Duitse muziek progr.die in Dolby DD worden uitgestraald dan is dat een gemis. Gezien de toekomst,er komen steeds meer Radio en TV zenders met Dolby DD audio-format,zou het toch prettig zijn dat daar een oplossing voor komt.Tot slot nog ,wat te denken van het versie en datum verschil van de Update bestemd voor de Duitse markt welke voor Nederland geadviseerd wordt ook te Downloaden.(zie de Philips consumenten website,clubs mijn geregistreerde app. Updates).

Voorlopig laat ik het ook hierbij,maar ga via andere kanalen verder.Heb ik nieuws,dan meld ik mij opnieuw,of het moet zo zijn dat ik nieuws lees van andere Sat4Allers waarop reactie van toepassing is.Groetjes met een knipoog naar je icoontje. wink

MLS

• 4 weken later...
Geplaatst:

Dunhans,ik heb kontakt gehad met Can.Digitaal over de Dolby fout.De man die mij te woord stond was verbaast over mijn mededeling dat er meer bezitters van de DSR7005 deze fout hebben.Ik zou de eerste zijn die hierover belde.Hij adviseert iedereen die met problemen zitten met door CD goedgekeurde app. te bellen,anders geld voor CD,geen bericht is goed bericht,dan kunnen zij indien nodig actie ondernemen,in dit geval richting Philips,voor mogelijk een nieuwe Update wanneer dat zou kunnen helpen.Ik heb uitgelegd dat andere bezitters van de DSR7005 die de laatste Update niet hebben binnengehaald deze fout niet hebben en het vermoeden bestaat dat de fout te maken heeft met de laatste Update.Hij zou het e.e.a.doorgeven,en adviseeert te bellen als er problemen zijn.Bellen dus.We houden de gang erin.Groetjes,

MLS

• 2 weken later...
Gast robwolfheze
Geplaatst:

Hallo Malisat en andere mede DSR7005 bezitters. Ik ben erg blij met deze site! Eindelijk (h)erkenning van 2 problemen: Dolby en EPG (laatste is minder vervelend). Ik heb net voor de kerst allemaal nieuwe spullen aangeschaft (oa Samsung 46'FullHD, echt een aanrader..) en dus ook aan de satelliet. Tevens een super Yamaha versterker voor Dobly surround, glasvezel erbij, kost een paar euries maar dan heb je ook wat...zou je denken!! Maar...geen Dolby 5.1! Ik lees in de threats dat er mensen zijn die denken dat het aan de versterker ligt, maar dat geloof ik niet. Ik heb 2 soorten kabels op drie vershillende ingangen geprobeerd. De Yamaha geeft keurig aan wat hij als signaal binnenkrijgt...via de dvd speler (een PS3, ook een aanrader!) keurig netjes 5.1 signaal. Maar nimmer via de DSR. Ik heb CanalDigitaal als een gevraagd of ze 5.1 uitzenden en dat doen ze. Ik ben niet zo expliciet geweest, maar zal dit seker gaan melden!! Mijn DSR is gekocht in het najaar van 2007, en heeft als software versie 1.3 , build 153.18 van 21 augustus 2007. Bij mij ook geen nieuwe updates beschikbaar. Ik ga CD benaderen, en heb ook mijn dealer ingeschakeld. Ik ben zeer benieuwd. Even een heel andere vraag: weet iemand of er al een HD PVR uit is?? Het laatste wat ik hoorde was dat ze er mee bezig waren, er wel al receivers zijn, maar nog een PVR's. Klopt dit???

Groetjes van Rob, een vers forum-lid.

• 3 weken later...
Gast robwolfheze
Geplaatst:

in vervolg op mijn eerdere posting: ik heb ff bij CD gecheckt en daar beweren ze doodleuk dat ze geen dolby 5.1 uitzenden!!!!!! Daar begijp ik niets van! Het gaat mij eigenlijk om Film1, en van een collega weet ik dat Film1 (via de kabel) wel 5.1 meezendt. Iemand ervaring!??

Dank alvast, Rob

Geplaatst:

Rob, zie www.digitalbitrate.com daar staat veel info over sat.ontvangst. Ook over Film 1 al dan niet in Dolby 5.1 Wat beeld en geluids kwaliteit aan gaat kan CD een voorbeeld nemen aan de bitrates van de Radio/TV zenders van de Duitse Publieke omroepen, zenders die GRATIS te ontvangen zijn.Ook vermelden dat TV Vlaanderen hun gehele pakket van Transponder hebben verwisselt naar freq. 12.722 Mhz H. symbolrate 22.000 officieel per 1 April a.s. maar het werkt nu al. Ik hoop dat je wat aan deze info hebt.

Groetjes,

MLS

Geplaatst:

Aanvullend "nieuws".Wie het weet mag het zeggen maar ik kan het niet helemaal volgen.Mijn problemen met mijn DSR 7005 met Dolby D zijn bekend,zie vorige berichten. Ik en meerdere met mij dachten dat het probleem wel eens ontstaan zou kunnen zijn na de laatste Up date van Philips.Afgelopen Maandag echter heb ik een film gezien,maar vooral gehoord,van de ARD, om 21u45 in Dolby D uitgezonden,welke ik tevens had opgenomen ter controle achteraf.Tot mijn verbazing en vreugde was de kwaliteit van het geluid vanaf het begin t/m het einde in Dolby D perfect,en ook de opname die ik vandaag heb afgeluisterd.Hoe zit het nou.In het verleden moest ik het Dolby audio signaal regelmatig omschakelen naar stereo. Er is geen nieuwe Up date binnengekomen.Het enige wat er wel is veranderd,sinds 19 Maart is dat de ARD gestart is met een kwaliteits offensief zoals zij dat noemen.Zie hiervoor de Website, www.ard.de, en dan naar Tab ARD Intern.Het gaat om Transponder verhuizingen voor de diverse Radio/TV zenders van de ARD voor een verbetering van zowel het beeld als de geluids kwaliteit van de Radio/TV zenders.Tevens kunnen meerdere zenders nu uitzenden in Dolby D,wat ook geldt voor verschillende Radio zenders.De bitate van het video signaal is zichtbaar verbetert.Nu ga ik ook van de ZDF en de reclame zenders films ter controle opnemen.Veel programma's, met voor mij de Dolby fouten, had ik via deze zenders gehoord/gezien.

Tot slot,elke andere uitleg en of suggestie is welkom.

GR.

MLS

• 1 maand later...
Geplaatst:

Voorlopig een laatste bericht van mij wat Dolby D fouten betreft.De laatste tijd werkt de DSR goed bij films en of muziek programma's met Dolby D 5.1 geluid van de Duitse zender ARD en de zenders Sat 1 en Pro Sieben. Het ZDF moet zich nog bewijzen,maar we wachten af.Waarom het nu goed gaat weet ik niet,maar ik geniet ervan.Mogenlijk heeft het te maken met allerlei veranderingen die er door de Duitse Omroepen zijn doorgevoerd,o.a. transponder wisselingen en kwaliteits verbeteringen.Het zij zo.Groetjes,

MLS

• 3 maanden later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen