Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hee allemaal,

Even een heel ander onderwerp dan sat.... Ik heb sinds een half jaar een relatie met een vrouw. We zijn allebei voor de goede orde allebei al meer dan een jaar gescheiden.

Haar ex weet van mij, en heeft sinds eergisteren ook mijn identiteit en telefoonnummer en adres weten te achterhalen. Hij heeft vanmorgen zn eerste dreigtelefoontje op mn voicemail ingesproken.. (ik heb m gelukkig digitaal, wat hij denk ik niet weet..) Hij stalked haar al meer dan een jaar met zn vervelende sms-jes etc.

Mn omgeving zegt....naar de politie....doe aangifte...maar ik twijvel....

Wie heeft raadt ? Wie heeft hier ervaring mee ? Wie kent deze situatie ?

Ronald

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring op dit vlak (of op enig vlak met bedreiging van mijzelf eigenlijk). Maar als je bedreigt wordt in ieder geval aangifte (of als dat niet mogelijk is melding) doen.

Je kunt het ook negeren, maar dan houdt het misschien wel niet op. Voor eigen rechter spelen moet je nooit doen natuurlijk, zeker niet in dit soort zaken want je weet niet hoe gevaarlijk zo'n kerel is. Het is hem kennelijk menens als hij je gegevens weet te achterhalen.

Waarschijnlijk is het gewoon iemand die vanuit zijn veilige huis mensen graag bang maakt, maar altijd het zeker voor het onzekere nemen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

De eerste vraag is of de bedreiging concreet is.

Een opmerking als : "Ik weet waar je woont, en ik kom wel eens langs" is

intimiderend, maar in de zin van de wet geen bedreiging.

Even langs gaan bij je wijkbureau lijkt me verstandig. De wet op de stalking is

niet voor niets ingevoerd.

Wat heb je te verliezen met een aangifte ?

Geplaatst:

zoals zo vaak in dit soort situaties.....denk ik....