Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hee allemaal,

Even een heel ander onderwerp dan sat.... Ik heb sinds een half jaar een relatie met een vrouw. We zijn allebei voor de goede orde allebei al meer dan een jaar gescheiden.

Haar ex weet van mij, en heeft sinds eergisteren ook mijn identiteit en telefoonnummer en adres weten te achterhalen. Hij heeft vanmorgen zn eerste dreigtelefoontje op mn voicemail ingesproken.. (ik heb m gelukkig digitaal, wat hij denk ik niet weet..) Hij stalked haar al meer dan een jaar met zn vervelende sms-jes etc.

Mn omgeving zegt....naar de politie....doe aangifte...maar ik twijvel....

Wie heeft raadt ? Wie heeft hier ervaring mee ? Wie kent deze situatie ?

Ronald

• Reacties 59
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Ik heb geen ervaring op dit vlak (of op enig vlak met bedreiging van mijzelf eigenlijk). Maar als je bedreigt wordt in ieder geval aangifte (of als dat niet mogelijk is melding) doen.

Je kunt het ook negeren, maar dan houdt het misschien wel niet op. Voor eigen rechter spelen moet je nooit doen natuurlijk, zeker niet in dit soort zaken want je weet niet hoe gevaarlijk zo'n kerel is. Het is hem kennelijk menens als hij je gegevens weet te achterhalen.

Waarschijnlijk is het gewoon iemand die vanuit zijn veilige huis mensen graag bang maakt, maar altijd het zeker voor het onzekere nemen.

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

De eerste vraag is of de bedreiging concreet is.

Een opmerking als : "Ik weet waar je woont, en ik kom wel eens langs" is

intimiderend, maar in de zin van de wet geen bedreiging.

Even langs gaan bij je wijkbureau lijkt me verstandig. De wet op de stalking is

niet voor niets ingevoerd.

Wat heb je te verliezen met een aangifte ?

Geplaatst:

zoals zo vaak in dit soort situaties.....denk ik....

Hij heeft 2 kinderen bij zn ex partner. Hij beticht MIJ ervan dat ik me bemoei met hen... Grap (tussen aanhalingstekens) is dat ik me juist HELEMAAL niet bemoei met de opvoeding van....het zijn mijn kinderen niet...Ik heb helemaal niets te zeggen over hen..

.

maar HIJ zegt... als ik niet op hou met me te bemoeien met zijn kinderen...hij zich wel eens zal bemoeien met mijn dochter (9 jaar..)

Geplaatst:

OK

ik zou in ieder geval al de voicemail berichten bewaren

ik heb ervaring hiermee en je moet echt alles goed bewaren en duidelijk zijn

op dit moment is het nog geen stalking (naar jou toe) je kunt er pas werk van laten maken als hij je echt heeft bedreigt of ongevraagd langs komt

sterkte ermee

Geplaatst:

dit zal die tegen mijn moeten zeggen >>.hij zich wel eens zal bemoeien met mijn dochter (9 jaar..) <<< je moet hem bellen zeggen dat je even zo bij hem langs komt

en zijn huid van ze lichaam af vellen en dan aantrek zo dat hij het kan bewonderen als je het aan trekt kijken of die niet schrikt die lafaard. gasten die kinderen dreigen heb ik zwaar de pest aan

Geplaatst:

ja natuurlijk bewaar ik de berichten.... (ik hoop dat IE vannancht weer belt... neem ik niet persoonlijk op, maar mn recorder wel.......)

En O ja... mn webcam staat stiekum op de straat gericht en maakt om de seconde een foto...op mn hdd

Ik ga morgen waarschijnlijk met mn vriendin (zijn ex-partner) dus naar de politie, maar ben hier wel bang voor...

Ik kan jullie wel zeggen, DIT is niet leuk en niet fijn.

We zien wel weer...

RS

Geplaatst:

En zo is het maar net Satpiet.Ik krijg nu al een hekel aan dat soort laffe lui die gaan dreigen met agressie tegen kinderen.

Mijn haren gaan echt rechtoverend staan.

Ik heb het ook een keer aan de hand gehad en heb het toen snel links en rechts afgehandeld.

Succes ermee

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Geplaatst:

let op ronald ,,,,iemand die tel dreigt doet niet veel geloof me maar niet bang zijn

angst is niet goed !!

belers zijn schijters lach hem uit laat hem komen, komt niet echt niet en als die komt knip je een van ze viners er af waarmee die beld leert die het gelijk af

Geplaatst:

man .......GEWELDIG al deze reacties...

Kunnen we niet ff een keer afspreken hier in Leeuwarden... brengen we als SAT vrienden ff een bezoekje bij .....

Nee.... zonder gekheid, BLIJF jullie bijdragen posten, steunt me ! doet me goed.

ronald

Geplaatst:

Ik heb er geen ervaring mee maar vind Satpiet een beetje doorslaan in zijn reacties.Huid van zijn lichaam vellen en vingers afknippen?????

Geplaatst:

ronaldsl

Lastig probleem waar je mee zit.

Ten eerste ik zou idd naar de politie gaan en er melding van maken.

Niet alleen van bedreiging.

Maar ook van laster ( is al het gesproken ) dus ook wat op voicemail staat.

Hij zal zeker ook het nodige over jou-vriendin spuien.

En aangifte doen van smaad dat is alles wat op schrift staat. ( of sms daar onder valt weet ik niet).

Hier krijg je ´m wel stil mee

Waarschijnlijk zelfs voor altijd.

Want geloof me dan gaat de buurt agent wel even langs als daarvoor aangifte word gedaan.

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Geplaatst:

ja mn vriendin, DUS zijn ex....

dat is nu een KWAKBAK.........

en nee in dit kader echt niet leuk....

Ik zou bijna het geluidsfragment hier plaatsen maar dat doe ik niet uit respect voor mn vriendin, die er al genoeg onder lijdt...

ronald

maar je zou wel eens denken.... zinVOL geweld bestaat wel....

Geplaatst:

Citaat:
Ik heb er geen ervaring mee maar vind Satpiet een beetje doorslaan in zijn reacties.Huid van zijn lichaam vellen en vingers afknippen?????

Satpiet is boos omdat er kinderen in het "spel" betrokken raken.Iets wat ik me dan wel voor kan stellen!

DM500HD | DM7020HD | DM800HD se | DM8000

Geplaatst:

ja die kinderen..........

Ik heb me juist ALTIJD opgesteld als vriend van.... Ik ben hun pa niet, en zal dat ook nooit worden....

Maar,....Jezus.... (sorry)... DIT moet ophouden..

Voor mij en mn dochter en ook voor mn vriendin...DIT is echt niet leuk meer...

Ik ben bijna zover dat ik zijn 06 hier post.........(kunnen JULLIE allemaal bellen......)

groet van mij,

rs

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen