Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraag: Tijdens mist is de onvangst kwaliteit via de schotel minder, beter of gelijk? en Waarom?

Ik heb zelf begrepen dat er tijdens de mist veel (stilstaand) water in de lucht zit wat voor een betere geleiding zou zorgen en betere onvangst kwaliteit.

-- Alle wijzen komen uit het oosten --

-- En de rest is er gebleven --

VU+ duo + Dreambox 7025s + Dreambox 7000s + Dreambox 500s

Geplaatst:

Nog niet veel gemerkt van slechtere of betere ontvangst bij mist.

Regenwolken bestaan toch ook uit waterdamp, en als het volledig bewolkt is, is de ontvangst toch ook identiek (alleen bij hevige regenval kan er onderbreking optreden).

Nu is het wel zo dat ik enkel op Astra mik, waarvan het signaal hard binnenvalt.

Misschien dat er andere verhalen komen van satters die meer ervaring hebben met ontvangst van zwakkere signalen...

Hetgeen ik er nog wil aan toevoegen, maar dat heeft niet direct iets met het sat-gebeuren te maken, is dat wij in de jaren '70 met een klassieke UHF-antenne op het dak voor NL1 & NL2 vanuit midden Vlaanderen bij zware mist 's avonds soms een duitse zender (welke weet ik niet meer) en een BBC-kanaal -zonder klank- konden capteren.

Blijkbaar had de mist hier wel een invloed op het transport van de signalen.

Geplaatst:

Merk bij mist weinig of geen verschil, maar zat vroeger inderdaad vooral bij inversieweer als normale zenders gingen storen ook op het dak aan m'n rooster te draaien om Deense, Oost-Duitse en Engelse zenders te krijgen, de laatste ook zonder geluid.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:

bij mist loopt mijn dieseltje zuiniger maar ja dat is off-topic

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen