groeselt Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Ik heb een speedtouch 570i met maar 1 uitgang. pc is draadloos verbonden, en in uitgang zit nu kabel naar dreambox. Nu wil ik een skype telefoon kopen, maar die heeft ook een uitgang nodig. Is er een soort splitter voor op het modem van 1 naar meerdere uitgangen. Nu heb ik een router die ik erachter kan hangen, maar is natuurlijk moeilijk in te stellen. is er een makkelijkere manier?
mati Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 netwerk switch Pli op DM800, VU+ DUO en DM8000 met 4xDVB-S2, Wave Frontier T90
theparasol Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Switch is een mogelijkheid maar kan alleen als je ISP provider niet met bridge modus werkt maar met PPPoA. Algemeen connected by KPN providers: switch gaat werken. BBned / Tiscali: verplicht router Suc6
Nowtv Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 Als je een hub gebrukkt, moet de modem toch dhcp ondersteunen, of meerdere leases aan kunnen. En als je een switch neemt moet die toch dhcp kunnen genereren of meerdere leases aan kunnen. M.a.w een modem met 1 uitgang, daarvan is het toch niet altijd mogelijk om meerdere apparaten met een eigen ip aan te koppelen. Dus als het een single pc modem is. Of zit ik er nu naast?.
G. de Keijzer Geplaatst: 6 januari 2008 Geplaatst: 6 januari 2008 DHCP is niet nodig. Je kunt ieder PC ook voorzien van een vast IP-adres. Zorg wel dat gateway en DNS-server het adres van je router worden. Gerwin Gr. Gerwin GSM..... Geen Snoer Meer...
groeselt Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Geplaatst: 7 januari 2008 het is een single modem. Maar het kan natuurlijk ook met een router achte modem, of niet? is dit moeilijk in te stellen ook naar dreambox toe, maar werkt mijn draadloze pc verbinding dan nog? (router is niet draadloos)
Ome Merde Geplaatst: 7 januari 2008 Geplaatst: 7 januari 2008 Die Speedtouch routeert al, een 2e router kan maar is niet nodig. een switch volstaat in principe (lees 1e reply op je post ook ff). bij welke provider zit je ? merDe deze ruimte is te huur
exciter Geplaatst: 7 januari 2008 Geplaatst: 7 januari 2008 switch kopen, minste ellende te verwachten... TechniSat Digicorder HD S2 Aston 1.07 | TS CryptoWorks Astra 1,2,3,HB | CDS Fam HD, SkyLink Multi HD KDL-32P3000 | Onkyo 5.1 receiver HTC HD2 Vakantie: Extreme Hornet STR Ucas 3.0 - 4xLNB
theparasol Geplaatst: 7 januari 2008 Geplaatst: 7 januari 2008 Citaat: Die Speedtouch routeert al, een 2e router kan maar is niet nodig. een switch volstaat in principe (lees 1e reply op je post ook ff). Elke speedtouch die in pppoa mode werkt (en dat is bij hetnet ook het geval!) zal de ingebouwde router van werken. Het maakt niet uit hoeveel aansluitingen het modem van zichzelf heeft. ---> S W I T C H <---- Het gebruik van router veroorzaakt extra ellende. Regel: nat over nat = vies nat! Overigens, ook al heeft je speedtouch 4 poorten, als er bridge mode provider operationeel is werkt er maar 1 pc ook al sluit je er 4 op aan
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen