Ga naar inhoud


Branden van een Blu-ray op dvd ?


Aanbevolen berichten

met het programma BDtoDVD kun je een bd zeer makkelijk na

dvd omzetten en branden, het programma werkt ook vanaf de harddisk en berekent automatisch om naar hoeveel dvd's ervoor nodig zijn en brand ze vervolgens ook, zeer gebruiks-vriendelijk programma.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 8 maanden later...

Origineel bericht van: cvw
met het programma BDtoDVD kun je een bd zeer makkelijk na
dvd omzetten en branden, het programma werkt ook vanaf de harddisk en berekent automatisch om naar hoeveel dvd's ervoor nodig zijn en brand ze vervolgens ook, zeer gebruiks-vriendelijk programma.


(Mijn vorige 'citaat' is om e.o.a. reden niet geplaatst. Nog maar een keertje dan.)

CVW, kan je hier aangeven waar dit prgm te koop is?
Ik kan via google geen bedrijf vinden n.l.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bluray branden op een DVD-schijf doe je door er een zogenaamde AVCHD schijf ervan te maken.

 

een AVCHD schijf is een gewone DVD, maar dan met de mapstructuur van Bluray oftewel BMDV inplaats van VIDEO_TS.

 

in de BDMV map zit vervolgens een .m2ts stream - dat is de film inclusief geluid en eventuele ondertitels.

 

Teneinde een film van bijvoorbeeld 20gig op dual layer DVD te krijgen (8,5) gig zul je moeten comprimeren, dat doe je met de AVCHDcoder. Die van Twan Twintjes doet dat heel goed.

 

Op mijn Intel quad core 2,66 processor duurt dat omzetten doorgaans tussen de 8 en 12 uur. Resultaat is vrijwel altijd verbluffend goed - al naar gelang het bronmateriaal uiteraard.

 

Let op: AVCHD mag dan op DVD-schijfjes gebrand worden, je kunt ze alleen op Bluray spelers afspelen die dit formaat ondersteunen! (ondermeer Sony, Philips en Samsung, maar check dit vooraf). Je kunt het NIET op een DVD-speler afspelen, die snapt de mapstructuur en de bestandsexensie (.m2ts) niet.

 

Een andere optie is natuurlijk de losse speler te vergeten en met mediaplayers te gaan werken, bijvoorbeeld de Western Digital. Dan sla je de films dus op een extere harde schijf op en speel je ze daar vanaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Allure

Op mijn Intel quad core 2,66 processor duurt dat omzetten doorgaans tussen de 8 en 12 uur.


Aha,dus met een ietwat oudere P4 3.0Gig is het eigenlijk geen doen om zelf BD's om te zetten naar AVCHD?
Ik bedoel,
als een Quad core er al een halve dag over doet... confused


Dat heb ik niet getest. Ik weet het niet. Ik draai zelf met Windows Vista - niet het snelste besturingssysteem ooit (ik heb 4Gb RAM). Geen idee of het met XP of Windows 7 sneller gaat en/of het ook met oudere computers te doen is.

Feit is wel dat het programma behoorlijk wat processorkracht draait. Wellicht ben je dus beter af met het binnenhalen van films die al naar AVCHD zijn omgezet door de uploader, of op een externe harde schijf zetten en van een losse media player gebruik maken. Een vriend van mij heeft de Western Digital en is er blij mee.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Net wat je zegt.

mijn voorkeur heeft het downloaden van AVCHD's.

Deze op een DVD9 branden en kijken maar.

Jammer dat er geen DVD9 RW te vinden zijn.

Dat zou wel heel praktisch zijn in mijn geval.

 

Ook HD-films kijken die je kunt streamen naar de Playstation3

is wel leuk,maar het aanbod is momenteel erg mager hiermee.

 

Maar wees nou eerlijk,het is toch niks om tijdens het kijken van een film

4 keer van DVD-schijf te moeten wisselen???


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Gerard 76
Origineel bericht van: Allure

Op mijn Intel quad core 2,66 processor duurt dat omzetten doorgaans tussen de 8 en 12 uur.


Aha,dus met een ietwat oudere P4 3.0Gig is het eigenlijk geen doen om zelf BD's om te zetten naar AVCHD?
Ik bedoel,
als een Quad core er al een halve dag over doet... confused


Ik kan het mis hebben, maar zijn m2ts-bestanden (op een Bluray en ook AVCHD) niet een container-format (netzoals bv. mkv en avi), en in de m2ts-bestanden gewoon H.264/AVC zit? Want dan hoef je niet om te coderen wat uren-lang kan duren.
Er zullen ongetwijfeld programma's zijn die een m2ts-bestand kan uitpakken (in .h264 video en ac3 audio), en die kan omzetten in de container en structuur van een AVCHD.
Link naar reactie
Delen op andere sites

in de .m2ts zit inderdaad zowel audio, video als subs.

 

Waar het om gaat, is de bestandsgrootte. Een bluray film, dus alleen de film en geen menu's of extra's, neemt ergens tussen de 15 tot 45 Gig in beslag. Meestal kun je het wel op een BD25 branden, maar deze schijfjes zijn nog erg duur. Het tikt toch behoorlijk aan naarmate je verzameling groter wordt.

 

Maar om zo'n film van meer dan 10 Gig op een goedkopere DVD9 te krijgen, zul je toch moeten comprimeren. Dat kun je met bijvoorbeeld de AVCHDcoder doen.

 

Met het programma TsMuxer kun je .m2ts bestanden maar ook .mkv omzetten naar een bluray structuur (BMDV) of juist een gemuxte .m2ts. Demuxen is ook mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

blijft toch een dure en omslachtige oplossing. Een goedkope DL schijf kost ongeveer € 2 voor 8.7 Gb Dat is € 0.22 per Gb

 

Je hebt een 1.5 Tb harde schijf voor € 95. Dat is € 0.06 per Gb... Bijna 3 a 4 x goedkoper!!

 

Als je het nog niet hebt koop je er meteen zo'n mediaspeler bij van ronde de € 100....

 

Ik weet niet of je er ooit mee gewerkt hebt, maar na een week wil je nooit meer met DVD/CD werken. Met een druk op de knop kun je gewoon kiezen wat je wilt zien en niet eerst een DVD zoeken.....

 

Ik zou het wel weten. Ik doe het zelf al twee jaar zo...

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vriend van mij heeft de Western Digital. Ik vind het zeker een handig apparaat, maar qua beeldkwaliteit vind ik mijn Sony BDP350 echt duidelijk beter. Dan praten we dus over een .mkv van circa 15 gig bij hem tegen een AVCHD van 8 gig bij mij en beide een Panasonic plasmascherm met dezelfde beeldinstellingen.

 

Ik wil er mee aangeven dat bitrate/bestandsgrootte maar een deel van het verhaal is. Het gaat ook om de kwaliteit van de encodering en de kwaliteit van de gebruikte hardware.

 

Ik moet er wel bij zeggen dat ik nog geen vergelijk heb gemaakt met een ongecomprimeerde bluray van 40 gig bij mij op schijf versus bij hem op de mediaplayer. Maar ik vermoed dat ook dan mijn losse speler toch wint.

 

En de toekomst? Harde schrijven bieden steeds meer opslagcapaciteit voor hetzelfde geld. Maar bluraybranders en -schijfjes zullen ook wel steeds goedkoper worden.

 

De mediaplayer zal het winnen als het minimaal dezelfde beeldkwaliteit biedt als een losse blurayspeler tegen dezelfde kosten. Net zoals de mp3-speler het definitief heeft gewonnen van de walkman (cassettes) en portable minidiscspelers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...