Ga naar inhoud

Hoe kan ik het beste de livebox draadloos maken?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoe kan ik het beste de livebox draadloos maken? Heb namelijk laptop en een gewone pc. Laptop is kan draadloos en pc komt wifikaartje in...

Kan ik gewoon een draadloze router eraan koppelen? Of moet ik via orange aanvragen..wie weet de beste oplossing..

Alvast bedankt..

Geplaatst:

Er is een lijst van pcmcia's die ondersteund worden.

Ik heb zelf een linksys en die werkt perfect

Geplaatst:

Houd rekening met de afstand die t moet over bruggen.

Ik dit ook geprobeerd met een linksys pcm maar een losse wifi router werkt beter ivm de antennes.

GREETZZ.HOBSAT
--------------------
oost west, mij best.
Xtrend ET8000 3x DVB-C

Geplaatst:

Bij mij heb ik achter de Livebox een Linksys WRT gekoppelt, let er wel op dat je de Linksys een ander IP adres geeft omdat zowel de LiveBox en de WRT het zelfde local IP adres gebruiken (192.168.1.1).

Geplaatst:
Citaat:
Er is een lijst van pcmcia's die ondersteund worden.
Ik heb zelf een linksys en die werkt perfect

Moet je er wel even bij vermelden welke versie Linksys, ze werken niet allemaal. Heb in het verleden ook zo'n pokkeding gehad. En daar had ik geloof ik een Linksys WPC54G Versie 2 in zitten. Had ook een WPC54G Versie 3.1 en die deed het niet.

De Livebox ondersteunt alleen WEP, dus iedereen met een beetje technische know-how kan een MAC adres spoofen en je verbinding hijacken.

Als de de topic starter was, zou ik gewoon een wireless routertje dat WPA2 ondersteund erachter zetten of de Livebox eruit fl*kkeren en er een goede adsl router met wifi voor in de plaats neerzetten. (Dat kan natuurlijk alleen als je die crappy telefonie van Orange niet gebruikt)

Just my 2 cents,

Alfi

DM800 - OpenPLi - CCcam 2.1.4 - Wavefield T55

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen