Jargo Geplaatst: 7 januari 2008 Geplaatst: 7 januari 2008 Beste mensen, Ben vrij nieuw op dit forum. Excuses als dit niet op de juiste plaats staat! Mijn probleem: afgelopen weekend een Quad LNB gekocht en gemonteerd op mijn satelliet installatie. Deze gemonteerd en uitgelijnd zoals beschreven. Na installatie heb ik zoals verwacht nog de volledige beschikking over de Astra 19,2 kanalen. Echter, ik kan geen goed contact leggen met de Astra 23,5. Tenminste niet de transponder die ik wil hebben (11914 H tp 11 SR 27500 FEC 3/4). Daar zitten de regionale zenders op. Hierbij zie ik de blauwe balk fluctueren tussen 10% - 40%. Groene balk (kwaliteit?) hard op '0'. Als ik een andere transponder kies op de Astra 23,5 vind ik wel wat zenders. Echter op een klein aantal transponders niet, waaronder bovenstaande. (heb zojuist nog liggen knutselen en nu zie ik zenders van Astra 19,2 (ned1,2,3 etc) doorkomen op deze sat.. niet goed, lijkt me?) Ik heb een 70cm schotel, met een QUAD Lnb (de CanalDigtaalgoedgekeurde...), PVR5020, met laatste FW (V1232_tsw_com_20071120). Twee coax aangesloten op elke tuner 1, ingesteld op TWIN. Heeft iemand een suggestie, zit ik gewoon nog niet goed met de uitlijning van de kop? Of heeft het te maken met instelling in de PVR5020? Hartelijk dank voor wat info! Groetjes, Jargo
DeBeek Geplaatst: 7 januari 2008 Geplaatst: 7 januari 2008 Allereerst welkom op dit forum. Lijkt erop dat je de Diseqc instelling niet gedaan hebt. Ga naar het menu, programmeer sat, Onderaan zie je staan diseqc, zet deze op 1.0, vervolgens kies je de juiste poort. voor astra 1 is dit 1, dan selecteer je astra 3 en zet de poort hiervoor op 2.
Jargo Geplaatst: 7 januari 2008 Auteur Geplaatst: 7 januari 2008 Super! Dat was het inderdaad! Niet bij stil gestaan dat ik dit nog moest configureren. Hartelijk dank voor de snelle respons!
Gast afzien Geplaatst: 6 juni 2008 Geplaatst: 6 juni 2008 Ik ook ben nieuw op dit forum. Gister al een aantal nuttige zaken te weten gekomen. De schotel die ik gebruik is de Technisat Multytenne. Uit een topic van een jaar geleden weet ik dat het moet werken, maar hoe stel ik de Echostar 5020 in. Op mijn Clarketech 2100 kon ik 'plaatsen' toewijzen, Astra 19.2 op 1, Hotbird op 2, Astra 23.5 op 3 en Astra 28.2 op 4. Bij mij kan ik alleen Diseqc op 1.2 zetten en kan dan geen poort kiezen. Ik heb de laatste beta software erop staan (v1232), zou dat ervoor zorgen dat ik eerder genoemde instelling niet kan doen? Alvast bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen