Ga naar inhoud


[Strong 8100] Strong8100 kanalen laden?


Gast

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn strong8100 v9 gepatch,dat ging goed.

Maar nu wil ik de settings 8100 v2.3 erin zetten met loader 2000. Hij gaat programmeren en zegt dan:turn tuner off and on.

Na dat gedaan te hebben zit er nog steeds GEEN kanaal op mijn strong.

Wat doe ik verkeerd?

Kan ik de settings met de zelfde loader laden als de v9 software?

Klopt het dat ik alleen GW kaarten kan gebruiken en niet een fun?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb ook problemen gehad met het inladen van de lijst. Er stond al een lijst in mijn 8100 (C- volgorde), heb een poging om een nieuwe lijst erin te zetten ondernomen en had hierbij het fenomeen dat er wel nieuwe bijgekomen waren maar voor de rest werd een groot deel door elkaar geschud en kwam zelfs de benaming niet meer overeen met de zender (als je dan beeld had). Wat ik toen gedaan heb is de ontvanger opnieuw zijn kanalen laten inlezen op willekeurige volgorde. Nadat ik gezien heb dat er enkele ingelezen waren heb ik deze operatie afgesloten en opnieuw pc aangesloten, loader2000 opgestart en .... Hops settingslijst erin. No problem.

 

Suc6

==================================================

Hoe meer je weet, hoe meer je weet dat je niets weet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik heb van verschillende mensen gehoord dat de geconverteerde settingslist voor de 8100 niet werkt. Het vreemde is dat hij bij mij feilloos werkt.

 

Ik zal vanavond een nieuwe lijst (op basis van bevindingen van andere gebruikers o.a. Paul C) naar Merlin mailen (in de hoop dat hij deze snel op zijn site kan zetten).

 

Van Paul C heb ik begrepen dat deze nieuwe lijst wel zou werken.

 

Groeten, Michel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot nu toe geen werkende settingslijst voor strong8100v9 (is toch str8000H?).

Wie kan mij een werkende settingslijst even mailen.

(ik heb de laatste van ahofman gedownload echter krijg error melding)

 

Bedankt RD

ROLBIRD@HOTMAIL.COM

 

<small>[ 21-05-2002, 23:35: Bericht gewijzigd door: roland50 ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben een paar dagen weg geweest en heb mijn

strong8100 opnieuw v9 eropgezet en diverse settings uitgeprobeerd echter krijg geen kanalen in mijn tuner.(tuner schakelt aan met menu kanalen installeren)

De loader 2000 geeft dit weer:

 

bosc2k_LIBDAT_2.0.2 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 )

LOADING REQUEST

Parallel transfer launched

Waiting parallel negociation:

flash_b4110000

flash_b4100000

Stop key

End of parallel transfer

!!!!! PLEASE SWITCH OFF THEN SWITCH ON THE DECODER

€WYZ#012346789ABCDEFGXHI

 

bosc2k_LIBDAT_2.0.2 ( TM2SCNED_VEN_V2.2 )

BOOT_LOADED_NOT_LAUNCHED

 

(paul clinckemalie ook jou settings via mail geprobeerd waarvoor mijn dank,helaas zonder resultaat)

 

Wie weet wat ik fout doe of heeft nog settings die ik kan proberen.

 

Groetjes RD

 

ROLBIRD@hotmail.com

Link naar reactie
Delen op andere sites

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">citaat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Onderwerp gestart door dighunter:

<strong>Wat ik toen gedaan heb is de ontvanger opnieuw zijn kanalen laten inlezen op willekeurige volgorde. Nadat ik gezien heb dat er enkele ingelezen waren heb ik deze operatie afgesloten en opnieuw pc aangesloten, loader2000 opgestart en .... Hops settingslijst erin. No problem.

 

Suc6</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Is dit niet de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit heb ik diverse malen geprobeerd ik krijg dan het volgende na dat ik de kanalen willekeurig heb laten inlezen (+/-200)en dan annuleren

pc erop gezet met loader 2000,settings erin

 

-op display alleen nog de tijd

-knop menu en zenderlijst werkt niet

-zenders wat in tuner staan zijn die wat ingelezen zijn

-op geen enkele zender beeld zowel niet met

fun,gold,origineel

-tuner werkt heel traag

 

-ik weet het niet meer, gelukkig heb ik ook nog een humax5400 en ga denk ik mijn strong (pas nieuw)maar weer verkopen.(deze had ik gekocht als 2de tuner en als nederland op seca 2 overgaat toch te kunnen blijven kijken)

 

Groetjes Roland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook een hele tijd problemen gehad na het converteren van Merlin's lijst.

 

Wat bij mij werkte was de ontvanger alle zenders laten zoeken (dus tot het eind). Vervolgens oplsaan en decoder even uit en aan doen (met de afstandbediening) om de kanalen daadwerkelijk weg te schrijven.

 

Vervolgens de decoder uit en naar CHA mode. Dan de settinglijst inladen m.b.v. loader2000. Dan decoder volledig uit en aan.

 

Ook heb ik gehad dat ik alleen de tijd op het display zag, maar niets op de TV. Dit lag aan het feit dat na laden de uitgang niet op RGB maar CVBS stond, dus de TV geen signaal kreeg. Voordat ik dit wist leek het er voor mij op alsof de ontvanger niets meer deed...

 

Succes!

 

Michel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...