Gast poelie1 Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 daar heb je helemaal gelijk in WPW voorlopig ben jij hier ook zo'n beetje mijn enige steun en toeverlaat maar ik vind het ook leuk om hier te beschrijven waar een beginner allemaal tegen aanloopt en wat voor keuzes hij maakt met betreffing tot de aanschaf van hardware de vraag wat is het verschil tussen een emu en een softcam weet ik nog steeds niet en lijkt me een beginnersvraag hoe ik een andere image in mijn dreambox laad lijkt me inderdaad een vraag voor op de dreambox afdeling, maar daar durf ik hem niet te stellen omdat ik dan antwoorden verwacht van zoek het zelf lekker uit/op dus daar blijf ik dan nog maar even naar zoeken en puzzelen
Gast Pacman Geplaatst: 17 januari 2008 Geplaatst: 17 januari 2008 Origineel bericht van: poelie1 daar heb je helemaal gelijk in WPW voorlopig ben jij hier ook zo'n beetje mijn enige steun en toeverlaat Met alle respect, maar jouw vraag is hier al zo vaak gesteld. Dus heb je mazzel dat WPW er tijd in wil steken. Succes met je keuze.
Gast poelie1 Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 ik ben nog steeds blij met mijn keuze voor de dm600 zeker wat detreft het educatieve na weer enige dagen puzzelen ben ik tot de volgende conclusie gekomen de enige goede manier om een DM600pvr te flashen is met dreamup flashwizard is niet voor de DM600pvr dcc is niet voor de DM600pvr dreamuplan word sterk afgeraden dus gaan we als beginner niet proberen image renamen naar root.cramfs en ftpen naar de box werkt ook niet voor de DM600pvr voor de DM600pvr zit er dus niks anders op dan morgen naar de winkel te gaan en een nul modem kabel te gaan kopen
Gast poelie1 Geplaatst: 18 januari 2008 Geplaatst: 18 januari 2008 Wacht nog even met kopen mischien is er toch nog een andere manier kijk even in een ander draadje wat ik gestart ben http://www.sat4all.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1448357#Post1448357
Gast poelie1 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 hoera het is gelukt volgen bovenstaand draadje is de DM600 te flashen met dreamup en een nulmodum kabel gaat het ook prima gemini staat er op dan met de blauwe knop kan je op de dreambox eenvoudig ccam en newcs installeren en je hebt beeld newcs draait nog niet zal wat instellingen in de configs moeten doen denk ik ga ik nu uitzoeken
Gast poelie1 Geplaatst: 20 januari 2008 Geplaatst: 20 januari 2008 Newcs draait op de dreambox na de instalatie moet je nog het newcs.xml naar de dreambox ftpen ik heb het voorbeeld bestand newcs.xml.dbox genomen en de volgende aanpasingen gedaan <device> <name>Multicam</name> <type>sci</type> <mhz>600</mhz> <node>/dev/sci0</node> en <user> <name>dummy</name> <password>dummy</password> <hostname>localhost</hostname> <port>15000</port> bij cardserver deze naam en ww ingevuld en het werkt nu is een share met mijn manhattan een feit MAAR!!!! we hadden niet verwacht dat alles van een leien dakje zou gaan MIJN DM600 kan alleen nog maar FTA kanalen ontvangen ik denk dat er toch nog iets niet goed is in de config of in ccam
Gast poelie1 Geplaatst: 24 januari 2008 Geplaatst: 24 januari 2008 HET WERKT!! in newcs moet je twee gebruikers aanmaken een voor ccam en een voor cardlink de newcs.xml komt er dan bijvoorbeeld als volgt uit te zien <user> <name>Dreambox40</name> <password>hoef</password> <hostname>localhost</hostname> <port>15000</port> <au>on</au> <sidoverride>off</sidoverride> <spider>No</spider> <rate>2</rate> </user> <user> <name>cardlink45</name> <password>hoef</password> <hostname>localhost</hostname> <port>15000</port> <au>on</au> <sidoverride>off</sidoverride> <spider>No</spider> <rate>2</rate> </user> dit bestand plaatsen in var/tuxbox/configs nu moet je nog zorgen dat ccam inlogged hiervoor moet je ccam.cfg aanpassen alleen de N regel het hekje weghalen en aanpassen als volgt N: 127.0.0.1 15000 Dreambox40 hoef 01 02 03 04 05 06 07 08 09 10 11 12 13 14 dit bestand plaatsen in var/etc de dream box opnieuw opstarten en met cardlink met nieuwe gebruikers gegevens inloggen en het werkt nu heb ik mijn configuratie hier thuis in orde namelijk dreambox vervangt asscom en draait als cardserver manhattan met cardlink nu nog mijn mce voorzien van floppydtv en cardlink dit mag nu geen probleem meer opleveren alle medewerkers aan deze topic bedankt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen