Ga naar inhoud


[Strong] HIJ DOET NOG STEEDS NIKS ????


Gast

Aanbevolen berichten

Hoi,

Ik heb een probleem!!!! Heb laatst mijn srt8000 geupgrad naar version 20 (was 15) en daarna gepached met v9b. Na ongeveer 2 dagen probleemloos te hebben gespeeld, is hij er nu plotseling mee uitgescheden, zelfs geen display meer. Heb gehoord dat nu misschien de EEPROM naar de Klo... is.Heb nu de voeding gecontroleerd maar daar ligt het niet aan! krijg echter geen promt en display meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi Holland,Als de strong opstart met de zwarte knop hoor je daar dan nog een klik (van de voeding)? indien ja kan je opnieuw proberen de soft te laten;belangrijk is wel tijdens het opstarten dat je de twee knoppen tergelijkertijd ingedrukt houdt.

 

<small>[ 21-05-2002, 20:59: Bericht gewijzigd door: alphasat ]</small>

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb natuurlijk al verschillende keren geprobeerd opnieuw te laden maar krijg geen contakt meer, krijg telkens de melding'printer staat niet aan of is niet aangesloten. De voeding is door gemeten en schijnt goed te zijn. hoor echter niet dat hij aan'tjilpt'.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi Holland Als je voeding bij het starten niet heel even tjilpt dan is er toch iets met je voeding volgens mij ; voeding uit meten is niet zo eenvoudig door dat je verschillende spanningen hebt.

Kan je zeggen wat je presies meet dan zal ik deze met die van mij eens vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb precies hetzelfde probleem gehad een half jaar geleden met mijn str8000 die gaf op een gegeven moment ook geen tikje meer en bij de reparatie lag het aan de voeding, het heeft me volgens mij 150 gulden gekost toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan van die bakjes met LED's (breakout box)die je in tussen de seriele verbinding kan plaatsen.

Als je hieraan zou kunnen geraken zou je al kunnen vaststellen of die signalen aanwezig zijn (op zijn minst moeten RD en TD groen oplichten).

Ineens weet je dan ook of er toch iets van je voeding nog werkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meneer Holland als u een foutmelding met uw printer krijgt dan ligt het er vaak aan dat u geen standart text printer heeft geinstaleerd.

want als je een strong gaat patchen dan heb je een standart printer instelling nodig om dat te kunnen uitvoeren.

u kunt dat oplossen door een printer toe te voegen in windows en dan de driver te zoeken generic printer en er dan voor te kiezen deze default printer te maken.

ik denk dat dit veel oplost

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Holland,

Als je de melding krijgt: "Printer staat niet aan of is niet on-line" dan gebruik je een verkeerde kabel ik heb hetzelfde probleem gehad.

De kabel van je printerpoort naar je Strong MOET een 1 op 1 kabel zijn en dat is GEEN gewone printerkabel.

Op de homepage van ahofman (adres weet ik niet maar is al enige keren gepost) staat uitleg.

suc6

V8

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal goed en wel, maar holland zegt dat hij de Strong al eens geupgrade heeft en dat hij dan 2 dagen gewerkt heeft....dus die kabel moet goed zijn. Maar hier is toch nog een link...

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lanchelot,

Misschien de eerste keer een andere kabel gebruikt,of...inderdaad een voedingprobleem.

Als de melding is: "er is een fout opgetreden

bij het schrijven naar LPT1 (voor printer. bla bla..)de printer is niet gereed.Contoleer of de printer is ingeschakeld en on-line is" wordt de printer dus niet herkent.

 

@ Holland,

Niet per ongeluk je default printer weer terug gezet?

 

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Holland, ik meen ooit eens iets gelezen te hebben op het board over een kristal wat op de display print zit ,maar kan dit bericht niet terug vinden helaas. (misschien kan een van de andere members zich het herinneren) Dit kristal schijnt wel eens stuk te gaan en dan jou klachten te veroorzaken,vooral omdat je ontvanger 2 dagen goed gewerkt heeft lijkt mij een dergelijke hardwarefout waarschijnlijker dan die printer fout.Als je nog ergens een zelfde strong heb zou je het kunnen testen door het compleete display ff te verwisselen.

 

Suk6

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zeker dat het geen printer probleem is want het loader programma geeft aan dat de juiste printer is aangesloten. De tip van een kristal wat kapot is ga ik proberen verder te onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

uiteraard heb ik een standaard text printer geinstaleerd(heb namelijk al gepached, en toen ging alles goed) De voeding heb ik door een collega laten testen dus ik kan helaas geen waardes geven. De groote vraag is nu, wat nou, de voeding laten vervangen?? Of heeft iemand nog een idee ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste meneer holland eerst zeg je dat je een printer error krijgt en nu zeg je weer dat je loader wel aangeeft dat de printer werkt ...nou snap ik het ook effe niet meer hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...