Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

as videospeler hoef je m.i. niet veel van te verwachten. Kijk naar wat er met een 7020 of 7025 mogelijk is op SD gebied en iets vergelijkbaars zal de 8000 ook kunnen. D.w.z. als mediaspeler zal het niet veel voorstellen.

Qua prijs van de 8000 is het maar net hoe je het bekijkt. Historisch gezien is de prijs niet extreem wanneer je die vergelijkt met de duurdere digitale ontvangers toen digitale TV nog nieuw was. Ook de analoge LT8700 die ik hier heb koste volgens mij ooit iets dergelijks als de dreambox 8000 nu zou gaan kosten.

Wanneer er voldoende HD content was zou ik de dreambox direct kopen. Mij gaat het vooral om films en sport. Qua films haalt satelliet TV het lang niet bij het downloaden uit a.b.hdtv. En qua sport is het aanbod op satelliet er volgens mij nog helemaal niet?

Ik kijk HDTV voorlopig nog wel met een satelliet kaartje in mijn HTPC.

 

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van specs die niet meer kloppen, zoals Toxiq al aangeeft. Veel van deze suppliers zeggen maar wat: Bestel er maar eens een paar: Ik ben benieuwd wat je krijgt.

Van wat ik heb gezien, zowel in China als in NL, is alleen de oude generatie DM500 daadwerkelijk als clone te krijgen en dat wordt dan ook (terrecht) hard aangepakt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Raphie
Ik verwacht er juist wel veel van: MP4 decoding, DNLA, diverse media formaten, Blu-Ray backups etc.

Voor zo'n bedrag verwacht je gewoon een complete mediaplayer.
Maar we zullen zien.....

gaat volgens mij niet gebeuren. Ik zou het al prima vinden wanneer de dm8000 goed doet waar 'ie voor bedoeld is. Dat is HDTV weergeven en opnemen.
Lees voor dat je de ontvanger koopt goed wat er op de verpakking en in de handleiding wel en niet beloofd wordt. Resultaten uit het verleden hebben aangetoond dat wat bij Dream (en alle andere leverancciers van multimedia apparatuur) niet op de doos staat gaat de box ook niet doen.
Je geeft aan "Voor zo'n bedrag..." en dat is m.i. relatief. Behalve historisch gezien (zoals ik hierboven ook al aangeef) is het praktisch geen probleem dat de Dream deze adviesprijs heeft. HDTV is een kleine markt waar prijs nog niet doorslaggevend is. Als je de prijsverschillen van de HDTV satellietontvangers vergelijkt met bijvoorbeeld een 50" full HD TV wink dan kan ik mij niet voorstellen dat voor die potentiele koper 200 euro verschil een probleem is.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn Pioneer 50" LX KURO 1080p is ook de hoofdreden dat ik wil upgraden naar deze receiver. Maar daarnaast heeft de 8000 gewoon héél véél potentie als mediaplayer. zou dus erg teleurgesteld zijn als dat niet wordt benut.

VisioSat G4 + SPAUN + 4x Alps LNB > DM7020 HD (DMM OE 2.0)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de DM8000 wel of niet kan hangt uiteraard af van de specs die we nog niet kennen in de uiteindelijke versie.

 

Misschien is het onzin wat ik nu ga zeggen maar wat ik verwacht is dat de ontvanger alle normale mpeg4 video formaten gewoon kan afspelen op basis van de codecs die men invoert en uiteraard omdat de ontvanger van huis uit een mpeg4/h.264 ontvanger is. Maw dit is een software- en niet een hardwareprobleem.

 

Of de ontvanger ook blu-ray of hddvd copies kan afspelen via dvi/hdmi is voor mij de vraag: de limiterende faktor zou in dit geval de hardware kunnen zijn. Hoewel het lijkt mij mogelijk dat streamen van videofiles, die de DM8000 niet kan verwerken, wél gaat lukken.

 

Is het bekend of bestaande dreamboxen andere codecs dan de gewone mpeg2/mp3 aankan? Flac bijvoorbeeld?

 

Voorts ben ik beniewd of high resolution audio gaat lukken op op de DM8000 (dus 96khz en 192Khz/24bit). Voor zover ik weet is high res audio ook onderdeel van de mpeg4/avc standard die voor hdtv gekozen is.

 

DeDream

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: DeDream
Wat de DM8000 wel of niet kan hangt uiteraard af van de specs die we nog niet kennen in de uiteindelijke versie.

ik kijk wat de huidige dream modellen kunnen en die zijn hooguit beperkt inzetbaar als mediaspeler. Mijn 7025s haalt het niet vergeleken met een willekeurig mediaspeler gebaseerd op de Sigma chips.
De hardware in de Dreamboxen is altijd een hardwarematige oplossing die de transportstream omzet naar video. Dit is ook in de DM8000 zo. Deze hardware is niet bedacht om een mediaspeler mee te bouwen. Inzetbaarheid als mediaspeler zal daarom zeker niet alleen een software probleem zijn.

Echostar LT8700, Topfield 5000PVR en Dreambox 800HD via multiswitch op een draaibare Echostar 120cm en vaste Visiosat tri-sat schotel met Invacom en Smart LNBs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat kunnen we pas zeker weten als de gebruikte CPU voor de 8000 bekend is.

 

Een hoop nieuwe HD boxen gebruiken de STI710x welke een hoop media hardwarematig ondersteund.

 

Ik lees net op IHAD dat op de CubeRevo / IPBOX 9000 Enigma2 draait smile

 

 

CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Satellite Europe

De DM8000 is nu dus echt Vaporware geworden. Al ruim 2 jaar worden we aan 't lijntje gehouden & nog steeds worden de DM8000 nog niet geleverd! Hij zou nu al in de winkels moeten liggen als we de marketingboys van DMM moeten geloven laugh Echt triest persbericht wat ze naar buiten hebben gebracht...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...