Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Origineel bericht van: pietnoeck
Tja, hoe kan je nu positief zijn over iets dat nog steeds niet bestaat ???


Je kan het ook omdraaien crazy

Hoe kan je negetief zijn over iets dat nog steeds niet bestaat ???

Groet
Daskie :D

Dreambox DM500 & DM800 PLI Jade

EPG powered by MiLo en Rytec :-)

Technisat Multytenne twin (19E, 13E, 23E & 28E)

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Als je een beetje opgelet had, zag jij dat niet alleen ikzelf, maar ook andere leden best kritisch kunnen zijn en die kritiek ook hier uitspreken..

Jij boort ongezien echter alles al de grond in en dat is net zo onterecht als iets dat nog niet gezien is, helemaal ophemelen.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien omdat het al meer dan 2 jaar wordt aangekondigd en hier opgehemeld en enige nuancering misschien wel op zijn plaats is ? Zoveel krediet aan iets geven ....... tja wat moet je daar van denken ?

En telkens je de opmerking maakt over het afwezig zijn van een HDMI aansluiting je wordt weggehoond ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

of er nu HDMI opzit of niet,als ik HD kan bekijken via mijn kaartjes is dat al meer of voldoende.

en zal dit waneer ik die heb wel weten te melden wink

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe kom je daar nou bij?

Er zit HDMI op, alleen hebben die slimkezen van Dream gekozen om er geen HDMI chassisdeel op te zetten en dat scheelt ze dan waarschijnlijk $$$ voor de licentie die naast dat het heel veel geld kost ook vanwege alle licentievoorwaarden van je dreambox een standaard "canaldigitaal goedgekeurde" receiver maakt.

Wat wil jij met een "Dreambox" zonder Linux Open Source OS en GUI, zonder vrij toegangkelijke HDD, zonder functionele netwerk aansluiting en zonder softcams?

Jij mag van mij het HDMI chassisdeel in de 800/8000 hebben, als ik de rest dan maar mag:-))

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

was dit op mij je reactie toxiq ??????

 

kwil alleen bedoelen dat het al wordt afgekraakt voor hij iets gezien heeft of bestaat,

ik ben al 2 jaar tevreden van DB en wil geen andere meer hebben,de humax doet niet wat ik ervan verwacht,

enkel HD kijken is niet genoeg als je mij begrijpt wat ik bedoel.

daarom dat ik zei dat er al of niet HDMI opzit volgens sommige,

dat het enige is wat ik wil is dat het werkt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog niet minder dan twee jaar geleden heeft DMM de 8000 op de ANCa laten zien en eventueel ook op andere beursen. Nog nooit is DMM gekomen met een datum dat hij er daadwerkelijk zou komen... Pas nu is het de eerste keer dat DMM met een release datum gekomen is. Ik bedoel hiermee officieel van DMM. Al die andere release data waren "geruchten" van wishfull thinking hobbyisten.

 

Vorig jaar op de Anca heeft DMM mij persoonlijk verteld dat ze op dat moment geen release datum kunnen geven(!)

 

En reken maar met een 4-voudige tuner wordt de DM8000 echt een state of the art bak...

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja inderdaad. Daar stoor ik me ook een beetje aan.

Ik heb Dream tot voor kort ook nog nooit een releasedatum horen noemen en iedereen maar roepen dat ze daar in Duitsland veel beloven en niets doen.

Ze hebben simpelweg nog nooit iets beloofd. Hoe kun je iemand aan een niet gemaakte belofte houden?

Dream heeft die 8000 eerst gebouwd met een ST7200 er in en nu komt er de zwaarste nieuwe broadcom met supersnel DDR2 geheugen in. Voor de onwetenden: In vrijwel iedere HDTV set-top-box in de USA zit een Broadcom. Zelfs de eerste HDTV bak in Nederland had een van de allereerste broadcom chipsets.

Ik vermoed dan ook dat die omschakeling er voor gezorgd heeft dat de ontwikkeling van die boxen veel langer geduurd heeft dan dream waarschijnlijk gepland had.

Wees toch blij dat we zometeen waarschijnlijk iets fatsoenlijks kunnen kopen in plaats van al die HDTV rommel receivers die er tot nu toe zijn verschenen.

En dat ze nu eerst met een 800 en een paar maanden later pas met de 8000 komen heeft voor hun twee enorme voordelen.

1. Ze kunnen in 50%-60% van de gevallen dubbel verkopen. Veel 800 kopers zullen naderhand nog een 8000 kopen en de 800 naar de slaapkamer verhuizen.

2. Ze hebben rustig de tijd om de software verder te ontwikkelen, met de praktijk ervaring van het kleine broertje mooi in de knip.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag deze mail gekregen van een satshop

Beste dreambox liefhebber,

 

Binnen een 3 tal weken is de eerste dreambox HDTV ontvanger te verkrijgen bij de vlaamse satelliet speciaal zaken.

Het is niet de reeds lang verwachte dreambox 8000 maar zijn kleiner broertje dreambox 800 HD.

 

 

 

 

 

• 300MHz MIPS Processor

• Linux Operating Systeem

• MPEG2 / H.264 Hardware decoding (DVB compliant)

• DVI

• Tuner Module, Plug & Play

• Hoog contrast en energie sparende OLED display

• 64 Mbyte Flash, 256 MByte RAM

• SATA voor interne of externe HDD 2,5"

• 1 x Smartkaart lezer

• 2 x USB 2.0

• Scart

• S/PDIF uitgang digitale bitstream (optisch)

• Ongelimiteerde kanaalslijst voor TV/Radio

• Zaptijd < 1 seconde

• Ondersteund EPG (Electronische programma gids)

• Volautomatische service scan

• Ondersteund bouquets-lijsten

• Ondersteund videotext decoding

• Ondersteund multiple LNB-Switching control (DiSEqC)

• OSD in vele talen

• Skin support

• Externe 12V voeding

 

 

Als u bij de eerste DM800HD eigenaars wilt behoren kan u nu deze ontvanger in pré order bestellen bij ?????? via een simpel mailtje naar;;;;

Kostprijs : 449€

 

 

dream 8000 en VU box duo,Wave T90 met 10Lnb ,1x Triax dish 80cm met

Moteck motor SG-2100-A,op een Panasonic TH-50-PZ70E tv en onkyo TX-NR608 receiver

telenet abbo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kostprijs : 449€

Niet een prijs die je snel naar de winkel doet rennen!

 

Even afwachten wat de marktwerking gaat doen. De eerste DB600 waren ook meer dan 300 euro en zijn nu te koop voor ongeveer 259€

 

 

CU

Lambik

 

VU+ DUO2, Triax88, 13E,19E,23E,28E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Wees toch blij dat we zometeen waarschijnlijk iets fatsoenlijks kunnen kopen in plaats van al die HDTV rommel receivers die er tot nu toe zijn verschenen.


@Ron,

We kunnen mijns inziens al enige tijd iets fatsoenlijks kopen.
Daarvoor hoefden/hoeven we niet te wachten op een Dreambox 800/8000.
En wel een Kathrein UFS-910 (waarover ik al een tijdje beschik).
Wellicht geldt het ook voor andere HDTV-receivers maar aangezien
ik die niet heb (gehad) of getest kan ik daar geen uitspraak over doen.

Het is mij trouwens onduidelijk welke merken/modellen HDTV-receivers
jij beschouwt als rommel en of de Kathrein UFS-910 ook daartoe behoort.

Bij mij, evenals bij een kennis van mij, functioneert die ontvanger goed.
Prima beeld bij zowel HD alsook SD, Common Interface gedeelte werkt goed
evenals de interne cardsharing, gevoelige tuner, enzovoort.


Met vriendelijke groeten wink

sattaz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het eigenlijk over de 8000 en doelde met de "rommel" op de HDTV Twin tuners die ik tot nu toe gezien heb.

de lyngbox vond ik een ramp, de topfield kon mij absoluut niet bekoren en ook een paar andere twin tuners die ik in de winkel gezien heb, zouden mijn woonkamer niet halen.

Ik weet nog niet of ik een 8000 zou gaan kopen. Ik vind 800 euro te veel geld. Of het ook te duur is zal de tijd leren, maar alle andere twin tuners vond ik persoonlijk te duur voor wat ze bieden. Ik denk dat ik misschien een 800 koop voor "erbij", maar weet het nog niet zeker. 450 euro voor een single tuner PVR HDTV model vind ik óók erg veel geld. Eerst volgende week of de week erna maar eens kijken of hij een beetje fatsoenlijk werkt. Ik hoorde vandaag dat ronaldd er ook al een image voor gebouwd heeft. Als dat allemaal net zo goed werkt als bij de 7025, moet ik er nog eens erg hard over na gaan denken.

Voor wat betreft de kathrein: Leuk, mooi beeld, helaas geen twin tuner (voor mij toch wel een vereiste om de 7025 te kunnen vervangen) maar ik vind hem erg traag en veel te spartaans als je eenmaal een 7025 gewend bent. Ook kunnen mij de zeer beperkte en nog lang niet optimaal werkende opnamemogelijkheden van de UFS910 niet bekoren.

 

Ron

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Toxic[Q
]
Voor wat betreft de kathrein: Leuk, mooi beeld, helaas geen twin tuner (voor mij toch wel een vereiste om de 7025 te kunnen vervangen) maar ik vind hem erg traag en veel te spartaans als je eenmaal een 7025 gewend bent. Ook kunnen mij de zeer beperkte en nog lang niet optimaal werkende opname mogelijkheden van de UFS910 niet bekoren.

Ron


nou ron ik vind de opname/play mogelijkheden de timeshift ,spoelen van de 7025 ook nog steeds tegenvallen tov van bv een topfield 55XX
ik hoop dat de DM8000 dat beter voor elkaar krijgt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...