Ga naar inhoud


[all] Eindelijk HDTV ontvanger gespot??


dre_1

Aanbevolen berichten

Gast Nemesis_dup1

Ik in dit draadje heb ik een paar keer de vergelijking zien maken tussen de DM8000 of hoe die ook mag heten en de Lyngbox. Ik heb de Lyngbox net een weekje te leen gehad en lezers maak je niet druk 't is GEEN concurrentie voor een DM, hoe die er ook uit gaat zien. (punt) De producenten van de Lyngbox hebben zich gecommitteerd aan de eisen die het gebruik van een HDMI (met HDCP) aansluiting met zich meebrengt. Het Linux besturingssysteem is dus volledig afgesloten. Er zit GEEN kaartlezer in of op het apparaat. Er zijn wel 2 CI sloten aanwezig. Verder is de box vergelijkbaar met een Topfield ontvanger met deze uitzondering dat de settingsinfo voor de box van Lyngsat afkomt (als de server reageert tenminste en je gelogen hebt over je schotel grootte)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 612
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Origineel bericht van: pietnoeck
nope,
Bluray en HD-DVD zijn true 1080p, 1080i is meestal een downscaling.

Volgens mij is dat stierenpoep. 1080 slaat op de resolutie en die P voor progressive, de i voor interlaced. Dat heeft dus geen ros met up- of downscalen te maken.

En blijkbaar is ook hier de up- en downscale toestand nog niet duidelijk. Het maakt allemaal geen ene ros uit namelijk. Je flatscreen kan maar 1 resolutie weergeven: zijn eigen, native resolutie. Als je een full hd scherm hebt, is dat 1920x1080 in progressive scan. Sluit je daar een bron op aan die een lagere resolutie uitstuurt (laten we zeggen een DVD speler die 576p, ofwel PAL progressive), maakt de interne scaler van je scherm daar netjes 1080p van. Als je een hele mooie hippe DVD speler hebt met een HDMI connector, heb je kans dat ie ook een upscaler en deinterlacer aan boord heeft. Die kan dan van whatever je in dat ding steekt, een mooi 1080p signaal uitsturen.

Wat mooier is, hangt af waar de betere scaler/deinterlacer in zit: de speler of de tv.

Ergo: het maakt dus vrij weinig uit of je Dreambox 1080i of 1080p uitstuurt. En ik denk inderdaad dat de komende jaren er (vrijwel) niets in 1080p uitgezonden gaat worden. Ik denk dat het zonde is van de bandbreedte. En het voegt ook niet echt heel veel toe. Sowieso zijn er denk ik momenteel veel meer HD-Ready schermen in omloop. En die kunnen soms maximaal 1080i als input verdragen. En daarbij hebben zij niet de 1920x1080 resolutie dus moeten ze gaan downscalen. Er is dus ook geen commerciele noodzaak toe. Eerst moet iedereen een HD-achtig scherm hebben, en dan komt de rest vanzelf.
Link naar reactie
Delen op andere sites

als die er is wil ik hem wel eens testen,wil hem namelijk,

ik sta met een humax 2000,maar die is te beperkt,

en het zapt soms niet prettig op zenders waarvan ik een kaartje heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

In dit draadje wordt het HDMI-licentieprobleem genoemd, waarbij de 8000 als oplossing de DVI-aansluiting (samen met audio op één kabel = vertopte HDMI) zou hebben.

HDMI heeft verplichte HDCP, bij DVI is dat optioneel.

Mijn vragen:

1- Gaat de 8000 oplossing HDCP ondersteunen?

2- Geeft een DVI zonder HDCP full-HD door aan een HD-scherm (oftewel vereist een HDMI-ingang ook HDCP)?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist

2- Geeft een DVI zonder HDCP full-HD door aan een HD-scherm (oftewel vereist een HDMI-ingang ook HDCP)?


Waarom zou dat niet gaan, HDCP is volgens mij iets dat je ontvanger op het signaal plaatst, als hij het er niet op plaatst heb je er ook geen last van.
En aangezien een HDMI ongeveer hetzelfde is als een DVI zie ik geen enkel probleem.

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: Invertist
De vraag is echter, of een HD-scherm een HD-signaal zonder HDCP accepteert.

Dat is de vraag niet, HDCP is voor protectie van HD content, als er niets te beveiligen valt, waarom zal die data dan niet worden geaccepteerd?

Nee, de vraag situeert hem aan de andere kant van de link. Bronnen die HD uitsturen met HDCP, vereisen een ontvanger die HDCP kan processen. Dus, die het protocol begrijpt, en de juiste keys heeft voor de decryptie.

Voor zover mijn informatie gaat Dream geen HDCP licentie krijgen, gezien het open karakter van de box. Ze zullen dus een alternatief moeten bedenken om beveiligde content op TV te krijgen. Dat zou (speculatie-modus-aan) bv kunnen door het een-op-een door de sturen naar de TV die, als deze wel voorzien is van HDCP, decryptie kan doen en het beeld kan laten zien. Opnames zul je dan niet langer zonder encryptie kunnen doen (tenzij er iemand een hack bedenkt ;)).(speculatie-modus-uit)

Er is geen link tussen HDCP en HDMI, de ene is een protocol specificatie, de andere een physical interface specificatie.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mocht het je intereseren HDCP is reeds al lange tijd gekraakt.

 

HD in HDCP is niet High Definition maar van High bandwidth Digital Copy Protection

 

Ahja mijn bron:

 

http://apache.dataloss.nl/~fred/www.nunce.org/hdcp/hdcp111901.htm

 

Dus HDCP omzeilen is echt niet moeilijk hoor.

Maar zolang het nergens geforceerd word om te gebruiken is er zelf geen nood om hier mee in te zitten.

Link naar reactie
Delen op andere sites



ik snap er eerlijk gezegd geen hol van smile , maar toch goed nieuws om te horen. Dit betekend dat moest het ooit nodig zijn dat er relatief snel een software matige oplossing kan komen.

Maar ik denk dat we nog wel een tijdje veilig zitten ...

Vu+ Solo 2
Telenet HD Digibrolx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: WanWizard
Er is geen link tussen HDCP en HDMI, de ene is een protocol specificatie, de andere een physical interface specificatie.

Daar heb je in zoverre helijk in, dat een (fysieke) HDMI-aansluiting verplicht een HDCP-protocol ondersteunt.
Bij DVI is die verplichting er niet (en vandaar natuurlijk de blijkbaar voor de 8000 gemaakte keuze).
Dank voor de duidelijke uitleg. Ik was echt bang dat ook de ingaande kant (de HDMI van de TV) HDCP vereist. Blijkbaar is dat niet zo.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...