Ga naar inhoud


Wanadoo livebox en telefonie? Portforwarding?


Spotvogel

Aanbevolen berichten

Ik heb nu thuis Wanadoo light en telefoon via KPN.

De aanbieding voor Wanadoo Extra, tot 20 Mb, in mijn geval vermoedelijk 8, en telefonie via de Livebox lijkt aantrekkelijk , eerste jaar 24,95 en daarn 34,95 per maand.

 

Maar: hoe stabiel is het tegenwoordig, hoe goed is de telefoonverbinding en is het portforwarden een beetje te doen???

 

Ik zou het routertje met wireless dat ik nu achter m'n Speedtouch heb staan dan dus achter de Livebox willen hangen, en moet dan een poort van buiten naar die router openzetten.

 

Gaat dat eeen beetje?

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb een 11g pcmcia kaartje in mijn livebox gestopt en dat gaat prima.

poortforwarden gaat ook simpel in de livebox via de webinterface.

 

mbt telefonie.... als ik via bittorrent aan het downloaden ben en er belt iemand mijn vast wanadoo nr kunnen ze mij bijna niet verstaan, valt steeds weg.

soms gaat de telefoon over en hoor ik niets (ook als ik niet aan het downloaden ben), reset van de livebox laat het dan weer werken.

verder ben ik super tevreden met orange.

Bolt HD, strong srt8000 sattracker 4, srt4125 concord 1.05, hotbird, astra 1,2,3

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Bezint eer ge begint met Orange. Prima als je het geluk hebt dat alles goed werkt (dat komt voor!) en je helpdesk van orange niet nodig heb. Maar wat een ellende als je ze wel nodig hebt omdat je telefoon en internet er gemiddeld één keer per week uit ligt of als je verbindings snelheid op de gekste momenten instort. Ik heb dat meegemaakt en dan is Orange een vreselijk drama. Wat was ik gelukkig toen ik na een jaar eindelijk van ze af was. Het was net zo'n drama als toen ik nog van UPC afhankelijk was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor verschillende klanten dit abbo afgesloten

en moet zeggen een van de beste in nederland voor dat bedrag

geen stiekem gedoe met eigen firmware in routers op poort blokkeren.

orange is wat mij betreft een zeer goede prijs kwaliteits provider.

en portforwarding is a piece of cake met de livebox

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was deze week bij een kennis, die ook net zo'n livebox had gekregen met VOIP, geen wireless. Maar hij kon met de computers niet het internet op. Wat bleek: De livebox deelde geen IP nummers uit ( DHCP werkte niet ). Maar wat ik ook probeerde kon DHCP niet aan de gang krijgen.

Is dit een bekent verschijnsel of komt het weinig voor.

 

Ik heb het probleem opgelost door er een router erachter te zetten, die wel DHCP IP adressen uitdeelt. Is voor die kennis wel zo gemakkelijk om een dreambox 7020 te kunnen flashen.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, die kennissen hebben ook bij orange hun klacht neer gelegd. ( geen internet op computer, lampje internet op livebox brandt, en telefonie werkt )

Als antwoord kregen ze: Uw netwerkkabel zal wel rot zijn. ( dit zei één der telefoon miepen van Orange )

Met andere woorden weinig support gekregen van Orange. Maar daarbij moet ik wel zeggen, dat ze verder geen contact hebben gehad met orange. Het probleem is in principe opgelost, de kennissen hadden al een router liggen

Voor één dreambox en drie computers hadden ze toch een router/ switch nodig. ( livebox heeft maar twee UTP aansluitingen ).

 

Ik heb ze aangeraden om het maar zo te laten. Het werkt voor de rest goed. Scheelt weer wat beltijd met hun ( Orange ) vrij dure nummer.

 

P.S. : Ik wist niet dat livebox van Orange bleef. Bedankt voor de tip: Mijn beidde broers hebben ook net zo'n livebox in huis. Ergens volgende week mag ik ze aansluiten............

 

Met vriendelijke groet, paardengek

 

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Orange en Liveboxen... praat me er niet van!

 

Wat een stelletje minkukels zijn dat zeg!

 

De livebox is zo'n beetje het meest brakke modem dat ik ooit tegen ben gekomen. VoIP achter je Livebox of een beetje teveel downloaden laat je modem gewoon vastlopen!!

 

En orange...? Die ontkent op de hoogte te zijn van de problemen. Diep triest!! Ik ben al weken bezig de helldesk uit te leggen wat het probleem is en wat ik wil.

 

Ik wil gewoon van die hele livebox af! Met mijn eigen modempje van 19,95 werkt het namelijk wel zonder problemen!

 

Volgens orange medewerkers kan dit niet.. ze gebruiken hele speciale technieken die echt alleen met de livebox werken... (....zucht...)

 

Te zielig voor woorden!

 

Zoals het er nu uitziet ligt het komende week bij de advocaat. Voor geinteresseerden heb ik nog wel een leuke email keten waaruit de onkunde en asocialiteit van het Orange personeel duidelijk naar voren komt.

 

Om terug te komen op je vraag: Ja VoIP werkt stabiel, maar de livebox.. tsja.. NIET aan beginnen!

 

Gr

 

BaZ

There is nothing wrong with having a strong opinion... if it comes with an open mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

ik heb ook orange. nooit geen probleem met de verbinding maar wel met portforwarding. een en al gezeik met die livebox. Ik heb nu een ander modem in gebruik en dat werkt prima met orange!

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Gister ben ik bij mijn broer geweest. Die heeft ook zo'n livebox. De DHCP server daarin heeft wel gewerkt, maar gister wilde het dhcp gedeelte niet werken. Ook niet na herstart ( harde reset ).

 

Mijn ervaringen tot nu toe is niet echt positief. Poort forwarding werkt anders wel goed.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt altijd mensen met goede en slechte ervaringen.Terecht of niet terecht.

 

Ik heb hier nu ruim 2 jaar de livebox en telefonie van Orange en ben er uitermate tevreden over.Nog geen enkele uitval gehad en goed telefoon geluid.Voor €5,-extra heb ik vrij bellen naar alle vaste nummers.Alleen het inbel terief is dan rond de 4 cent,de rest is dan gratis.Heeft me al heel veel bespaart op mijn telefoon kosten. Betaal nu €32,- p maand voor het geheel.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: rommelaar
Je hebt altijd mensen met goede en slechte ervaringen.Terecht of niet terecht.



Ja dat klopt. Bij mij was de verbinding altijd ok, nooit problemen. telefonie werkte opzich ook goed. Maar port forwarding was een grote ramp. Al veel te veel tijd aan die livebox gespendeert. Dus gewoon telefoon van orange opgezegd en een andere VOIP provider genomen. En de livebox door een normale modem met losse router vervangen. Nu is port forwarding een fluitje van een cent ofwel, het kost me geen tijd en frustratie meer.

Beter 1 sateliet in de lucht dan 10 in de hand

 

Philips 7072, 2000, 5400 (7005)

Kathrein CAS90,UAS485 + een paar andere LNB's

H126 kabel, Matrix reborn, revolution, ORF

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu bijna twee jaar bij orange met ADSL Family. En zonder problemen. In het begin heeft de router heteen keer begeven, maar ik heb zonder extra kosten een nieuwe router ontvangen en hierna de defecte router kunnen retourneren.

Alleen het opengooien van poorten blijft voor mij een vage bezigheid. In de handleiding van Orange tref je hierover ook niet al te veel informatie aan.

Wanneer iemand hier een duidelijke instructie voor heeft liggen houd ik mezelf aanbevolen.

Maar voor de rest: geen problemen met Orange. smile

Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...