Gast Geplaatst: 10 januari 2008 Geplaatst: 10 januari 2008 Hallo, Is er iemand die ervaring heeft met beide kabels. Ik zie op internet dat er best wel verschil in meningen zijn. Maar wat is nu beter HDMI of COMPONENT. Gebruik nu HDMI. Groetjes Peter
Moderator ceesv Geplaatst: 10 januari 2008 Moderator Geplaatst: 10 januari 2008 Bij hdmi blijft het signaal digitaal, totdat het op het scherm komt. Bij component wordt het signaal in de ontvanger van digitaal naar analoog omgezet, dan via de component kabel naar het scherm gestuurd en dan in het scherm van analoog weer digitaal gemaakt, met alle mogelijke problemen van dien. Ik gebruik de hdmi aansluiting. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Its_Johan Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 Ik heb van iemand gehoord dat het afspelen op een SONY van een normale dvd best via de componet can verlopen en het afspelen van een HDDVD vis HDMI ??? ET10000 4x DVB-S2, ET4000 client, OSCAM, CanaalDigitaal, TNTSat. Reelbox AVG 3x DVB-S2, 1x DVB-T (staat nauwelijks aan)Visiosat G3+ (28.2E-23.5E-19.2E-13E) 4x ALPS quad 0,2db, PHILIPS 55PUS9109 TV(2x Xsat CDTV410 & Cherokee 9000 NG4 in de kast)
Moderator ceesv Geplaatst: 11 januari 2008 Moderator Geplaatst: 11 januari 2008 Een HD signaal zal meestal alleen in maximale resolutie afgespeeld kunnen worden via HDMI. de meeste afspelers hebben een blokkering op de component uitgang van highres. signalen i.v.m. kopieren. Verder zal het per apparaat/beeldscherm combinatie verschillen wat bij SD het beste resultaat geeft i.v.m. de interne scaling. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 Ondanks dat component analoog is het de moeite om het uit te proberen. (heb ik ergens gelezen) Mijn dvd speler met component levert beeld in 576i. Via de scartkabel zou het beeld van mijn dvd speler wel eens beter kunen zijn. Groetjes Peter
Moderator ceesv Geplaatst: 11 januari 2008 Moderator Geplaatst: 11 januari 2008 Ik bedoel te zeggen, dat de grote studio's bedongen hebben, dat de afspeel apparatuur alleen HD-Resolutie weergeeft via beschermde uitgangen, dus de HDMI uitgang. Dit om het copieren te verhinderen. Via de component uitgang zal over het algemeen slechts een SD-signaal beschikbaar zijn. Om dus te genieten van de hoogste kwaliteit, zul je dus de HDMI-uitgang van je receiver of player moeten gebruiken. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Gast Geplaatst: 11 januari 2008 Geplaatst: 11 januari 2008 Vanavond een component kabel aangesloten, en gewoon naar BBC HD gekeken in full HD 1080i. Ik zie wel dat de kleuren harder zijn, vooral rood valt op. Beide kabels(HDMI en COMPONENT) geven HD beeld, en er is minimaal verschil (wat ik zo kon constateren) Ik ga verder met experimenteren. Groetejs Peter
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen