Ga naar inhoud


S-Video met topfield TF6000COK


Gast bdacier

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

 

Ik heb een probleempje, mijn tuner wilt geen svideo of scart doorgeven. Ik heb dus een scart connector waar ik mijn svideo kabel in steek. Helaas krijg ik alleen zwart wit beeld. Onder geen enkele instelling in de tuner is het aan de praat te krijgen dus óók niet met CVBS geselecteerd. Zoals jullie hier kunnen zien moet deze tuner svideo over scart kunnen uitzenden. Heeft iemand hier ervaring of informatie over. BTW ik draai nu v1.46

Link naar reactie
Delen op andere sites


Jazeker. Hij blijft zwart wit, het ligt dus niet eraan of ik signaal krijg. Het lijkt erop alsof het chroma signaal niet doorkomt. Heb jij 'em dan wel met de svideo aangesloten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja dat kan ie, alhoewel tv. Laat ik mezelf ff verduidelijken, ik heb hier een setup van de tuner (nu werkend over composite, maar liever svideo) naar de tv kaart in de computer i.c.m. Vista Media Center.

 

Ik heb al even getest om te controleren of er misschien een probleem met de kaart of de kabel is door de kabel aan te sluiten aan mijn SAB FTASC. m.a.w. een directe svideo uitgang. Dat gaf geen problemen, dus ik denk: goed nu dan op de scart uitgang van de SAB aansluiten. En daar ontstond dus hetzelfde probleem, ook zwart wit.

 

Ik denk dus te kunnen concluderen dat het aan het scart to composite/svideo blokje ligt. Maar goed voordat ik een duurder blok ga halen wil ik natuurlijk wel even weten of iemand dit al werkend heeft en met welk scart blokje (merk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Origineel bericht van: bdacier
Tja dat kan ie, alhoewel tv. Laat ik mezelf ff verduidelijken, ik heb hier een setup van de tuner (nu werkend over composite, maar liever svideo) naar de tv kaart in de computer i.c.m. Vista Media Center.

Ik heb al even getest om te controleren of er misschien een probleem met de kaart of de kabel is door de kabel aan te sluiten aan mijn SAB FTASC. m.a.w. een directe svideo uitgang. Dat gaf geen problemen, dus ik denk: goed nu dan op de scart uitgang van de SAB aansluiten. En daar ontstond dus hetzelfde probleem, ook zwart wit.

Ik denk dus te kunnen concluderen dat het aan het scart to composite/svideo blokje ligt. Maar goed voordat ik een duurder blok ga halen wil ik natuurlijk wel even weten of iemand dit al werkend heeft en met welk scart blokje (merk).


snap het hele probleem niet meer ;), je doet moeitte om uit de tuner s-video te krijgen maar je hebt geen s-video ingang maar weer een scart ingang , je bent twee keer aan het schuiven ??
waarom ?? zijn het die blokjes met schakelaar ( scart-svideo) ??
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...