Ga naar inhoud

Welke satelietontvanger met harde schijf?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een 32'lcd tv waar dmv hdmi aansluiting een receiver wil aansluiten.

De eisen zijn:

hdmi-aansluiting

harde schijf (twin-tuner)

liever geen ci-slot

gemakkelijke bediening

prijs 300-400 euro

Ik heb nu een philips 7072 en een hdrecorder.

Welke ontvangers voldoen aan deze eisen, of wat kan ik misschien beter veranderen?

• Reacties 32
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatst:

Is er niemand die een antwoordt voor mij heeft?

Geplaatst:

Er zijn er zat maar elk model heeft wel 1 of meerdere gebreken en eenvoudige bediening is een erg relatief begrip.

TF7700 HD PVR

Technisat Digicorder HD S2 PVR

Zijn z'n beetje de 2 koplopers.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Inverto 7000s PVR 80GB HDD

deze heeft een Unicable aansluiting.

Houdt dit dan in dat ik met de huidige enkele kabel deze ontvanger kan aansluiten op mijn huidige set-up?

Geplaatst:

Kan iemand mij precies uileggen wat ik nodig heb voor een twintuner-ontvanger?

een lnb met 4 aansluitingen( heb namelijk an 2 ontvangers in huis)

Heb je perse een module nodig voor de twintuner of kan dit ook met een smartcardslot voor 1 kaart?

Geplaatst:

unicable betekend dat je geen 2 kabels hoeft te trekken naar je twin ontvanger vanaf de schotel, je kunt als het ware het schotel signaal doorlussen, maar je hebt dan wel een speciale lnb nodig.

Of de inverto een hdmi utgang heeft weet ik niet dus waarschijnlijk valt die af als geschikte ontvanger voor je.

Bij mijn weten heeft alleen de sab twin een ingebouwde kaartlezer voor seca en heb je geen ci module nodig bij de anderen dus wel (maar er kunnen er wel meer zijn )

Ja je hebt in jouw geval een lnb met 4 uitgangen nodig.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

De hdmi-aansluiting maakt niet zoveel uit, ik daht dat het een groot verschil was vergeleken met scart, dat valt wel mee.

Het betekent dus dat je bij de prijs van een twintuner 100euro erbij met rekenen voor een een aston dual cam.

En eventueel een 70 euro voor een quad-lnb( aangezien je dan een twi-tuner en een 2e ontvanger aansluit).

Geplaatst:

inderdaad of de lnb van cd voor astra 1 en 3 kost 60euro voor een quad.

En zo veel smaken zo veel soorten maar kijk eens na de SAB pvr met ingebouwde kaartlezer en met mogelijk van een ci module.

ontvanger is goedkoop en geloof me beter dan bijna elk ander merk.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

Ik draai nu met een philips 7072 beneden en een 6073 boven op de slaapkamer.

Deze ontvangersbevallen me goed qua gebruik en gebruiksgemak.

Ik heb hier nog wel een x-cam liggen, kan ik daar eventueel ook nog wat mee?

Geplaatst:

De Inverto heeft geen HDMI-aansluiting (maar wel component RGB).

Denk er bij Unicable aan dat je niet meerdere satellieten tegelijk kunt bekijken (je kunt niet meerdere LNB's koppelen; dat zou ook wel erg duur worden).

Voor de Inverto heeft de Aston DUAL CAM maar een heel beperkt voorbeeld: je kunt PIPpen als de zenders op één transponder zitten. Lekker belangrijk....

Ook de Mediaguard CAM en de Matrix Revolutions worden in de praktijk goed ondersteund en werken goed (en zijn goedkoper dan de Mediaguard).

Geplaatst:

Dus als ik zou kiezen voor de Inverto 7000s PVR / 80GB HDD.

Dan zou ik een mediaguard-cam en een quad-lnb of Unicable lnb nodig hebben?

De mediaguard- cam is voldoende voor het opnemen en en andere zender kijken tegelijkertijd.

Er zit in friesland namelijk een zaak die de volgende aanbiedingen heeft:

Inverto Idl 7000 Twin tuner met 80 gb voor 225,-

(hier zal ongeveer 110 euro bij komen voor lnb en cam)

En de Sabb explorer PVR Twin tuner met 80 gb HD voor 199,-

(hier komt 60 euro bij voor de lnb + 20 euro voor 15m coax)

Welke van de 2 zou de betere keuze zijn qua gebruiksgemak, kwaliteit en voor toekomstplannen van Canal+.

Geplaatst:

Één Unicable LNB (kan ook in een gemotoriseerde schotel) of een twin-LNB (quad is niet nodig, je gebruikt er twee);

een Mediaguard of een Matrix of een Aston CAM (geen echte specifieke voor of nadelen per stuk) (je gebruikt een CAM slechts voor live-TV kijken en voor automatisch decoderen in stand-by).

Het voordeel van de Inverto is dat hij CD-gecertificeerd is (en niet de SECA-box beperkingen heeft)(de CD-EPG wordt ondersteund). Gezien de ervaringen met de importeur tot nu toe, mag je er gerust van uit gaan, dat toekomstige ondersteuning goed geregeld is.

Nogmaals: de USB-snelheid van de Inverto is tergend langzaam, dus als dat een belangrijk punt is......

Denk wel even na, of je niet gelijk een 160GB schijf wilt.

Geplaatst:

Dus als ik zou kiezen voor de inverto, dan kan ik de x-cam gebruiken in combinatie met mijn seca2-kaart.

Ik dan alleen een twi unicable-lnb te kopen om:

de inverto twin tuner beneden (kijken en opnemen)

de philps 7072 op de slaapkamer (kijken)

te laten fuctioneren.

Maakt het nog uit welke software er op de x-cam staat, Ik heb de cam destijds gekocht voor het kijen zonder kaart.

Moet er ander software op of maakt dat niet uit?

De inverto heeft de voorkeur, maar het totaal pakket is 70 euro duurder als er een nieuwe cam bij moet.

Geplaatst:
Origineel bericht van: Misery28

Ik heb de cam destijds gekocht voor het kijken zonder kaart.

Ik ook.
Regelmatig onder de toog tegen betaling nieuwe sleutels erin, tot de Nederlandse commerciëlen weer eens op zwart gingen (kwestie van in Spanje iets te kunnen ontvangen met enige amusementswaarde).
Dit was de goeie ouwe tijd vóór TVV op de markt kwam.

Nadien, als TVV bestond, heb ik de Inverto gekocht, samen met de Aston CI. Met de oude X-cam getest en hij speelt even goed. Deze cam doet het trouwens nog altijd in een Echostar 3000ip met TVV-kaart.

Ik zou dus in dit verband niet twijfelen. Mocht het, quod non, toch niet werken, is er niets verloren en kan je nog altijd een andere CI op de kop tikken.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen